30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Tack Fiji! Stackars N! Hoppas han bli bättre snabbt och att ni snart får bli friska!
Tack Fiji! Stackars N! Hoppas han bli bättre snabbt och att ni snart får bli friska!
Juni, vad fina de är! Bara för det måste jag visa en bild på mina! Den är från i våras när WIlma var alldeles ny, så de ser ju inte ut så här längre, nån av dem!
Fiolina, rimmar själv gör man för att man fått sin skinka från syrrans gris. Denna skinka har alltså inte passerat varken Scan eller några nitritbad utan ska ligga i saltlag i 10-14 dagar för att sedan tillagas. Fiji kom med det förlösande tipset ang sprutan, så det är löst nu!
Pysslig, ja du... hur ska man beskriva Black Books? Det handlar om en människofientlig bokhandlare som helst inte vill sälja sina böcker utan vara ifred i sitt antikvariat och läsa och dricka vin. Ibland får han sällskap av damen i krimskramsbutiken intill. Det första avsnittet bygger lite på att han inte kan deklarera själv och hans revisor rymmer från polisen, så han måste få hjälp med det. Där kommer den tredje huvudpersonen in, en uttråkad revisor som halkar in i handlingen. Humorn är lätt skruvad och bygger mycket på att personerna beter sig oväntat. Jag tycker det är en av de roligaste serier som visats på svensk tv, men tyvärr gömde de undan den i tablån så de flesta har missat den. Den tredje säsongen har fortfarande inte visats i svensk tv, men finns i boxen. Kan svårligen jämföra den med något alls, men om man tar en nypa Coupling, duttar i lite Black Adder, skvätter i lite Monty Python och toppar med the Office och skakar ordentligt, så kanske det blir nåt åt hållet!
Kate, Somna, vi kallar det akutmacka... a must have! Här märks det inte så mycket på humöret (när det gäller A, alltså, för egen del är det en annan femma) men går det för långt mellan målen äter han inget alls istället. Så en nödmacka är ofrånkomlig ibland. Den kan ibland få formen av en frukt, så bitch-banan är härmed antaget!
Nu har jag varit tomte på As förskola. De hade ätit julbord när tomten skulle dyka upp. De stora barnen kände förstås igen mig, men inte A och de andra småttingarna. A såg lätt förskräckt ut och ville inte komma fram själv och hämta paketet. Gulle!
Nu ska det väl vara så med tomten när de är så små, men lite beklämmande kändes det ändå att han var lite rädd för mamma!
Juni, ska man anta att ambulansfacket har satt stopp för sina medlemmar av samma anledning?! Märkligt! Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (och däck, och bilförare...)!
CaCC och Juni, vilka läskiga fall! Tur att det verkar ha gått bra!
Pysslig, spruta in i skinkan ska man bara göra en gång, så vitt jag vet! Annars kan jag gott tänka mig att det blir lite väl salt! Man gör det för att det ska bli ett jämnare resultat, tydligen.
Sara, Somna, vilka chefer de verkar ha. Hoppas det löser sig till det bästa för båda. Här är också maken besviken på nya jobbet. Mest tycks det handla om kommunikationsproblem, men det kan vara nog så besvärligt när samma företag på olika ställen har helt olika kulturer.
Lime, jag önskar din A kunde få några timmar av min A! Han sover oftast gott även om han nu har börjat vakna om nätterna och somnar om hos oss. Det är ju ingenting jämfört med ert elände. Hoppas att det är snabbt övergående så ni får sova ordentligt. Kan ni låna ut henne lite under julhelgerna kanske?
Fiolina, i så fall är vi fula nästan allihop av oss som brukar ses! Det är ju nästan bara Pysslig och L som håller skönhetsfanan högt där! Fast jag tröstar mig med att undersökningen byggde på hur attraktiv man var som 7-åring!
CaCC, vad gulligt med rutschkana!
Just det, Lime är ju en snygging! Visste att det var minst en till, men det stod helt stilla. Därav den försiktiga formuleringen "nästan bara Pysslig"...
Oj, jösses vad det hade hänt saker i tråden i kväll! Jag avstår från kommentarer, för jag kommer ändå inte att komma ihåg allt utan instämmer med föregående talare på alla punkter: allt som sägs här är så klokt!
Här är maken på julfest med jobbet. A blev hemskickad från dagis igår eftermiddag med feber, men har förstås varit feberfri och busig hela dagen idag. Han somnade i vår säng för en halvtimme sedan i egenhändigt valda plagg: ett par pyjamasbyxor i 86 och en kortärmsskjorta i 74... Om jag får bestämma har han pyjamas i stl 80 på sig. Samt somnar i egen säng kl 20... Jaja, petitesser i jämförelse med hur många av er andra har det!
Pysslig, en gång är alltså en gång på tio dagar! Inte en gång varje dag! Den ligger ju redan i saltbad, typ... Så jag förstås att er skinka inte blev... helt lyckad!
Jag beställde Camilla Plum-böcker till maken i julklapp. De har kommit till "posten" men jag får ju aldrig åka dit utan maken, så jag vet inte hur jag ska få hem dem! Jag var där och skulle hämta dem i onsdags, men då hade kioskägaren kopplat ur datasystemet för att installera en ny cigaretthylla...