Juni, nu är de klara, julkorten! Hälsningen stod påtryckt, men man ska ju gärna skriva under också!
Eftersom vi flyttade i somras och alla inte hunnit hälsa på eller få flyttkort så ville vi gärna klämma in en liten extra hälsning på vissa kort. Eller vi, jag! Maken är sorgligt ointresserad av allt kring julen. Han gillar det ju när det är klart, men han vägrar befatta sig med granen, t ex, eftersom han är helt säker på att hunden ska äta upp den eller åtminstone belysningen... Och julkorten ska vi bara inte tala om. HELT oväsentligt, om du frågar maken.
Dina tips om Lepheton ska jag hålla i minnet i morgon när vi ska till doktorn med A.
Han hostar om nätterna så han vaknar, och vill därför inte sova alls. Eller åtminstone inte i sin säng, utan i vår säng. Detta har nu pågått i någon månad, och efter de senaste kvällarnas cirkus med tre läggningar med eskalerande tidsåtgång tyckte vi det var dags att söka hjälp.
Igår la maken A vid 20-tiden, det gick fort och bra, men han hostade sig vaken igen kl 21. Jag gick upp och började om läggningen, men plötsligt var han hungrig och skulle ner och äta något. Han vet precis vilka knappar man kan trycka på, spinkisen. Mat funkar alltid. Han ville så klart inte alls ha något att äta, fick syn på julkortspennan och skulle istället rita. Så vi gick upp igen och jag berättade samma saga fem gånger, somnade själv ett par gånger, men inte A. Efter att ha berättat sagor i över en timme sa min hals ifrån, och jag var tvungen att gå ut och hosta, varpå han blev tokledsen och maken tog över läggningen igen. Så fick även han berätta sagor i över en halvtimma innan A äntligen somnade vid halv tolv. Lepheton låter jättegott, tycker jag! Om det hjälper mot hostan och han somnar, så blir det jättebra!