• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Jag läste om Japan så som motvikt var jag tvungen att leta upp Barbas tårta - Jättefin!! Vad duktig du är!

Men det käns ändå inte riktigt bra, så jag ska surfa efter sångpåsar också. Jobba? Nej, det känns ovärt! 

• Somnat
    Piggley Wink skrev 2011-03-17 08:16:14 följande:
    Somna: Halvsnygg och halvsmart
    Nu ska vi inte komma här med halvtomma glas! Eller du, menar jag. Jag har en son. Jag är officiellt helful!
  • Somnat
    cilla67 skrev 2011-03-17 09:23:39 följande:
    Och jag har två - mycket fulare kan man väl inte bli?!
    Det kan man nog inte. Du får trösta dig med att båda killarna är helsöta!
  • Somnat

Juni:
    Jag skulle ta upp det med personalen. De behöver ju inte ha bilarna. Att be dem sätta på tåhättor på alla barn är inte görbart.

Mannen lärde sig vara försiktig när han blev överkörd som 19-åring. Så då om inte förr...

Sara:
    Katshing! Det behöver ni efter all vabb!

Vi har jättefina grejer på dagis, men avd har bara varit igång sedan i höstas, så det är inte så konstigt.

• Somnat

Fast på dagis så åker de ett tag, springer runt lite, åker igen... Det var det jag menade med ohållbart. Hemma är det ju en annan sak.

• Somnat

G har ett "gosedjur" i form av Barbapapa. Barbapapa är ju en pappa, men samtidigt rosa. Ska jag bränna upp den nu, eller är det en safe pojkleksak??!!? FörvånadFörvånadFörvånad

G leker bara krig med den, inte mamma, pappa, barn eller så, men jag är fortfarande orolig!

• Somnat
    Ela skrev 2011-03-19 22:22:04 följande:

En Barbapapa mot en hammare...

*nynnar på Ska vi byta grejer*

Så får det naturligtvis bli. Barba, jag inboxar dig min adress!
  • Somnat
    Limefrukt skrev 2011-03-20 19:40:16 följande:
    Pysslig: Rosa dammsugare? Det var därför du tog honom, eller hur?
    Du hann först!

Å så gick den här helgen också... På torsdag ska jag på konferens och blir borta över natten = 8 h ostörd sömn och stor frukostbuffe! (Och så liiite jobb, kanske?)
  • Somnat
    Billabong skrev 2011-03-20 22:00:12 följande:
    Somnat skrev 2011-03-20 21:55:20 följande:
    På torsdag ska jag på konferens och blir borta över natten = 8 h ostörd sömn och stor frukostbuffe! (Och så liiite jobb, kanske?)
    Det där lät riktigt bra!
    Ja, jag är lite avundsjuk på mig själv, faktiskt!

Förresten, på fikat igår så pratade jag ju om Let's Deal och en inredningsbutik där man genom Let's Deal fick 50% rabatt. De har bla Bombadill-saker, så om ni är intresserade av det så gå in Let's Deal. Eftersom det är en internetbutik så funkar det i hela landet. Dyr frakt, men köper man möbler så är det inte så farligt. Jag har iofs inte fått mina saker ännu, men de svarade på mail på 30 min på en lördagskväll och det bådar ju gott.
  • Somnat
    Barbabok skrev 2011-03-20 22:06:51 följande:
    Fast slipper helst jobbandet!
    Ja, hur ska jag komma runt det? fast jag gillare iofs mitt jobb.

De av er som känner mig på FB vet att G idag visade upp sig för ett par femteklassare som ringde på dörren och ville sälja kola till en klassresa. Då jag var inne i lägenheten för att leta reda på pengar slog G, som helt naken suttit på pottan och tittat på hundar i min telefon, upp badrumsdörren på vid gavel, visade upp hela härligheten och sa "Voff!" med eftertryck. Tjejerna höll på att dö av skratt. Jag försökte låta bli att ge honom men för livet och försökte fösa in honom i badrummet igen, men han såg ju att han hade en glad publik och var inte ett dugg intresserad av att skyla sig på något sätt. Ja, ja...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13