• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

En annan av helgens höjdpunkter var när Fiolina i kväll ringde och sa att hon inte kunde komma på middagen som var igår. Hon är söt, Fiolina.

• Somnat

Och så behöver jag hjälp:
    Jag vill ha randiga handdukar till badrummet. Jag har en inre bild av hur se ska se ut, men jag hittar de inte i verkligheten..

De ska:
    Inte vara bredrandiga
    Inte ha lika breda ränder över hela
    Inte vara pastellfärgade (iaf inte enbart)
    Inte vara mörka (typ brunt och grått)
    Vara mjuka
    Finnas i både "handduks" och "badhanduk"-storlek (inte badlakanstorlek, dock)

Var hittar jag sådana, tror ni? Förutom inne i mitt huvud (där de är så svåra att torka sig på)?

• Somnat

Juni:
    Nej, tyvärr. I mitt huvud är det mörk turkos med.

Var förresten på Lindex för att handla fodrade galonvantar. Hittade två par vantar i hela butiken (vanliga vinterhandskar), så jag frågade om de hade fodrade galonvantar.
    "Har du tittat vid regnjackorna?"
    "Ja, där fanns de inga"
    "Då måste jag fråga..."
    (expediten försvinner och återkommer efter ett tag)
    "Har du sett de rosa?"
    "Ja, men det är vinterhandskar. Plus att de är för stora. Jag letar galonvantar till en ettåring. Har ni det?"
    "Då måste jag fråga..."
    (expediten försvinner och en annan expedit återkommer efter ett tag)
    "De har inte kommit in ännu"
    "Vet du när de kommer?"
    "Det brukar komma en laddning samtidigt som sydvästerna. Vi brukar få in allt sånt där samtidigt"
    "Jaha, vet du när det är?"
    "Nej, det vet man aldrig. Det kan vara när som helst"
    "Jaha. Tack då"

Sa jag och gick. Till Åhlens där jag köpte ett par fodrade galonvantar med rem runt handleden och åkte hem. 

• Somnat

Ela/Pyttis:
    Om man kombinerar ränderna på Åhlens med vävningen på Pelle så kommer man rätt nära sanningen. Tyvärr är Åhlenshanddukarna för "fluffiga".

Men annars har jag inte så stora krav!

Vilken härlig dag ni verkar ha haft, Lycklig!

Kaviar var en hit på mackan, förresten. Och mörkt bröd ska det vara. Inget sånt där rackarns rostbröd. Antar att det är sötare? Och på tal om sött - Vad är bättre att ge ur närings/nyttighetssynpunkt smaksatt fil eller yoghurt? Johlinn, vet du?

• Somnat
    Pysslig skrev 2011-02-21 13:42:06 följande:
    Somna, handdukar säger du. Om du betalar för mina utlägg så skulle jag kunna ta en repa till USA och kika på lite outlets om jag kan hitta det du söker. Jag menar vad gör man inte för en kompis!!! Skrattande
    Du är en riktig kompis!
    Resande skrev 2011-02-21 16:01:38 följande:
    Somna har letat handdukar alla lediga stunder idag men inte hittat något som ens påminner om det jag tror du ev vill ha. Fanns några randiga hos Himla men de var helt fel färg och ränderna var nog också åt fel håll tror jag.  Du får nog vänta till sommaren när det kommer gladare färger. 
    Men lilla gumman vad söt du är! Det hade du ju alls inte behövt! Smart att vänta till sommaren. Men jag ville ju ha nu...  

Ja, vad är det här med Somnas handdukar? Jo, jag kände att trots att vi har sjuka barn, sjuka vuxna, (hittills) misslyckade syskonförsök, oförstående "bättre" hälfter och att alla som vill inte kan komma på AW som problem i tråden för tillfället så måste vi koncentrera oss på vad som verkligen är VIKTIGT. Vilket är att jag vill ha nya handdukar till badrummet. Som ska vara randiga. Men inte för brett, inte i mörka färger, mjuka, men inte för fluffiga (för då blir ränderna ojämna i kanterna), med turkost, men inte pastelliga... Ja, lite så. Knappt några krav alls, med andra ord. Men går de att hitta? Nej.
    Mina föräldrar kommer på fredag så jag kan inte följa med. Men röstar så klart på en ny AW om en inte alltför avlägsen framtid!
  • Somnat
    Kate Lynn skrev 2011-02-22 10:45:52 följande:
    Kliniken i Umeå är in fact privat, men de hyr in sig i lokalerna på ett universitetssjukhus. Därav kan vi använda dem! Krångligt? Nej då, men man kan behöva ett nätverk av erfarenhet att vända sig till i dessa frågor
    Tycker att det låter som universitst/universitetssjukhus i ett nötskal. Ingenting för de som räds lite byråkrati. Tycker man Kafka är humoristisk underlättar det också...
  • Somnat

"Terrible twos"... Fast de är ljuuuvliga emellanåt. (Hade en 2-3 åring under au pair-året)

• Somnat
    Kate Lynn skrev 2011-02-25 13:01:31 följande:
    Terrible twos - check. Vad heter motsvarande för treåringar?
    Terrible threes, så klart!
    Kate Lynn skrev 2011-02-25 14:19:31 följande:
    varifrån jag sköter majoriteten av min korrespondens numer
    Ja, det är så lätt hänt Fast en annan sak jag inte gillar med den (förutom att det inte fungerar att tilta skärmen när man skriver) är att det inte fungerar att citera. Eller är det bara jag som är dum?

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13