30+ med första barnet 1-3 år, del 13
En annan av helgens höjdpunkter var när Fiolina i kväll ringde och sa att hon inte kunde komma på middagen som var igår. Hon är söt, Fiolina.
En annan av helgens höjdpunkter var när Fiolina i kväll ringde och sa att hon inte kunde komma på middagen som var igår. Hon är söt, Fiolina.
Och så behöver jag hjälp:
Jag vill ha randiga handdukar till badrummet. Jag har en inre bild av hur se ska se ut, men jag hittar de inte i verkligheten..
De ska:
Inte vara bredrandiga
Inte ha lika breda ränder över hela
Inte vara pastellfärgade (iaf inte enbart)
Inte vara mörka (typ brunt och grått)
Vara mjuka
Finnas i både "handduks" och "badhanduk"-storlek (inte badlakanstorlek, dock)
Var hittar jag sådana, tror ni? Förutom inne i mitt huvud (där de är så svåra att torka sig på)?
Juni:
Nej, tyvärr. I mitt huvud är det mörk turkos med.
Var förresten på Lindex för att handla fodrade galonvantar. Hittade två par vantar i hela butiken (vanliga vinterhandskar), så jag frågade om de hade fodrade galonvantar.
"Har du tittat vid regnjackorna?"
"Ja, där fanns de inga"
"Då måste jag fråga..."
(expediten försvinner och återkommer efter ett tag)
"Har du sett de rosa?"
"Ja, men det är vinterhandskar. Plus att de är för stora. Jag letar galonvantar till en ettåring. Har ni det?"
"Då måste jag fråga..."
(expediten försvinner och en annan expedit återkommer efter ett tag)
"De har inte kommit in ännu"
"Vet du när de kommer?"
"Det brukar komma en laddning samtidigt som sydvästerna. Vi brukar få in allt sånt där samtidigt"
"Jaha, vet du när det är?"
"Nej, det vet man aldrig. Det kan vara när som helst"
"Jaha. Tack då"
Sa jag och gick. Till Åhlens där jag köpte ett par fodrade galonvantar med rem runt handleden och åkte hem.
Ela/Pyttis:
Om man kombinerar ränderna på Åhlens med vävningen på Pelle så kommer man rätt nära sanningen. Tyvärr är Åhlenshanddukarna för "fluffiga".
Men annars har jag inte så stora krav!
Vilken härlig dag ni verkar ha haft, Lycklig!
Kaviar var en hit på mackan, förresten. Och mörkt bröd ska det vara. Inget sånt där rackarns rostbröd. Antar att det är sötare? Och på tal om sött - Vad är bättre att ge ur närings/nyttighetssynpunkt smaksatt fil eller yoghurt? Johlinn, vet du?
Tack Oyra! Den du länkade till hade lite för breda ränder. Den här är ganska nära sanningen, fast ränderna hade gärna fått vara mer olika breda. Och så är den lite för mörk...
http://www.inhousedesign.se/ProductPopup.aspx?filename=420614-50_2869.jpg
(Det är alltså på det här sättet jag sparar pengar -Jag blir aldrig så nöjd att jag handlar... )
Jag gillar silvertejpsidéen, jag...
"Terrible twos"... Fast de är ljuuuvliga emellanåt. (Hade en 2-3 åring under au pair-året)