• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Marge:
    Oj, oj. Sov gott!

Här ska också sovas. Mamma och pappa är här

• Somnat

Kate (mfl med fån och app):
    Kate sa ngt om att det var svårt att komma åt den dolda tråden från appen, och det är det om man inte går in på datorn o gör den till favorit. Då fungerar det utmärkt. Nu ska jag bara hinna läsa i den, också!

• Somnat
    Ela skrev 2011-02-28 19:55:19 följande:
    På tal om den fåniga appen. Är det fler än jag som har problem med att det bara står "Laddar..." titt som tätt när man försöker gå in på en tråd?
    Japp. Jag vet inte om den är buggig eller om det är täckningsproblem som är grejen. Med appen så blir man ju automatiskt inloggad och ibland fungerar det... Riktigt dåligt. Fast det är väl Hormonstinn som har koll på det här med datorer. Hon kanske vet?

Kate:
    Hehe. Du hade lite otur när du tänkte, bara!

KaffeUppsalafika Kaffe
    Lördag 19 mars ca 13-tiden?  Näää - Då kan ju inte jag!

Limegrön 
    Fiolina
    Annaloo

Fiolina:
    Heja O!

Jag har fått jobba en "normal" dag idag - Liksom resten av veckan. Mannen har sportlov, så han jobbar "bara" 9-15 och både lämnar och hämtar. Kanske kommer jag att komma ikapp nu? Har möte med chefen i morgon och måste förklara varför jag inte har gjort det som han vill att jag ska göra (Kan ha ngt at göra med att jag har fem egna studier plus det jag koordinerar i kombination med att jag jobbade halvtid i februari och nu "bara" är på jobbet 8h per dag. Kanske...?!)

• Somnat
    Piggley Wink skrev 2011-02-28 22:04:17 följande:
    Jag har allmänt problem att få appen att uppdatera, saknar F5 i FL-appen
    Ja, appen har uppdateringspotential! Man får gå tillbaka till "första sidan", alltså där det finns ikoner för "Forum", "Inbox" och ngt mer. När man sedan klickar på Forum där så är trådarna uppdaterade när man kommer in. Om man kommer in och inte har problemet som Ela beskriver.
  • Somnat
    Ela skrev 2011-02-28 22:10:26 följande:

Jag tycker att det låter lite...svagt att du inte hinner med mer under rådande arbetsförhållanden faktiskt. 

Ja, det är den slutsatsen jag dragit också!

Blev lite rädd när jag gjort klart Gantt-schemat faktiskt. Det är inte meningen att man ska hinna med det där. Men jag viiiiill, ju...
    Piggley Wink skrev 2011-02-28 22:12:15 följande:
    Somna: Precis, men FB är mycket bättre, där man bara behöver "dra"
    Ja. Fast deras utvecklingsbudget är nog liiite häögre, om man nu ska ta FL i försvar. Ska man slänga mer skit på FL så kan man säga att de bara uppdaterat sin app en gång sedan den släpptes. Det går inte i ett rasande tempo, med andra ord. Fast ska man slänga skit på FB så var deras app lika dålig fram för c:a ett år sedan. Ja, ja...

• Somnat

Ela:
    Är det så illa (och dessutom på båda sidorna) så är det bara antibiotika som fungerar. Eftersom de börjat bli lite restriktiva med ab (med all rätt) och om man bara har det på ena sidan så kan det fungera med ngn typ av kortisonsprej. "Lättare" former finns receptfritt, men för det tunga artelleriet behöver man recept.

Och så överdosera vanligt nässprej, antiinflammatoriska tabletter och sådana vanliga grejer man har hemma. Men som Juni säger - Har det fått fäste är det inte så mycket man kan köra annat än knapra antibiotika. Din stackare, det gör ju ap-ont! 

• Somnat
    Ela skrev 2011-02-28 23:16:50 följande:
    juni och Somna - Tack för svar. Och ap-ont gör det på båda sidorna och det ser nästan lite svullet ut så jag kanske får försöka få mig en VC-tid imorgon. För jag gissar att världens bästa MVC-gynekolog drar ett streck ungefär just vid bihålorna för vad han kan hjälpa till med .Har inte besökt läkare annat än för graviditeter på evigheter så jag vet knappt hur man gör...
    Och jag som bara besökt läkare för bihålorna (om man väljer att bortse från gången jag sökte för yrsel och hjärtklappning och det visade sig att jag var gravid och det är ju ingen sjukdom) önskar dig lycka till! Just bihåleinflammation är väl så lättdiagnostiserat att en gyn klarar det galant, även om det har med fel ihåligheter att göra. Så om det är slut tider på VC kanske du ska slå hen en signal?
  • Somnat

Lime:
    Gör't! Som vi säger på jobbet. Recepttråd, alltså.

Istapp:
    Hej! Jag har tänkt på dig, men det fungerar ju liksom inte att efterlysa ngn i en tråd de aldrig varit i. Nu inser jag att jag ju hade kunnat inboxa el liknande, men det är så dags nu. Skönt att se dig, iaf!

(Vi har ingen toasits, så där kan jag inte hjälpa dig)

Gs favvoord har varit "Bu!" en längre tid. Men idag snappade han upp ett nytt när mannen lämnade på dagis och hälsade på en pedagog. Så nu lägger G huvudet på sned, ler och säger "Tja!" (tänk Joey i Vänner) i tid och otid. Gulligt, men frågan är - Härmar han även mannens beteende vid lämningen?

• Somnat
    Marge75 skrev 2011-03-02 08:20:25 följande:
    Ela - du var bara inne och läste om glasstillbehören i godan ro och VIPS så hade de liksom klickat i sig av sig själva? Något ditåt?
    Jag tror inte ens hon läste om glasstillbehör, utan på hur hon kan bidra till att minska klimatpåverkan och andra viktiga saker. Det måste ha varit något virus eller så som gjorde att beställningen åt henne. De där jäkla datavirusen... Men vad ska man göra?!

Själv vill jag (eller snarare mannen) ha ett bra recept på lakritsglass! Salmiak och lakritsessens äger vi redan, så det är inget hinder. Men lite proportioner och så hade varit bra. Tycker mannen. Själv tycker jag inte om saltlakrits.
  • Somnat
    Barbabok skrev 2011-03-02 19:55:46 följande:
    pojkar ombeds torka snoppen, flickorna ska torka sig... bara.
    Amen vad faaan!

Jag var på ett möte med prefekten på instutitionen där vi arbetar där vi diskuterade valet av de som ska välja dekanus, rektor och sånt. Massor med politik, med andra ord. Iaf - prefekten talar om vilka de tre representanterna är, börjar med kandidat 1 och säger:
     "Han har ju lett instutitionen i nio år och känner en massa folk"
    Pekar på det andra namnet på listan och säger:
    "Han rör sig ju dagligen på campus och har ett stort kontaktnät"
    Pekar på kandidat nummer tre och kläcker ur sig:
    "Och ja, hon är ju kvinna"
    Varefter han avslutar sin pledering.

Jag höll på att säga upp mig på fläcken. Nöjde mig med att väsa "Hon har säkert andra kvalifikationer än sitt kön", varpå prefekten såg skamsen ut och harklande började förklara sig. Men ändå. Vad faaan!

Cissi:
    Fasen vad du kan! Nu råkar iofs just elen fungera i vår lägenhet, men det där är ju en grej att lägga på minnet!

Kate:
    Jaha, heter det tassmetoden? Isf har vi kört den, fast vi kallade den "Hålla fast-metoden". Det var så vi fick G att somna själv fram till för ngn vecka sedan då han började klara insomningen själv. Skulle ha känt till den benämningen när föräldrarna på dagis ryggade tillbaka när vi sa att vi höll fast honom. "Tassmetoden" låter mycket bättre! Nåja, det fungerar, ju!

Kom du fram till att vissa samarbeten inte fungerade för att den andra parten var/är dum i huvudet? Det brukar jag komma fram till. Behöver nog också en kurs...
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13