Kate:
Få tag i folk som tillhandahåller tjänster? Nu har du väl lite väl höga krav...
Ja, just det. Pyjamassport. Inte speciellt klanig av mig alls, faktiskt..
Annaloo:
Ja, det är klart att ni ska börja köra. Är väl kanska många judoklubbar som har föräldra-barn-pass? De säljer små gi:er på Budo Nord...
Juni:
Det enda du eg behöver stänga av utomlands är Data-roaming. Då hindrar man telefonen att ansluta till master utomlands vad gäller dataöverföring. Ringa/Ta emot samtal/sms och WiFi fungerar som vanligt. Jag brukar dock helgardera med att slå av Push-funktionerna också, men det tror jag inte behövs.. 3G har jag aldrig brytt mig om och inga konstiga fakturor har dykt upp.
Men om man vill undvika överraskningar så ska man även se till att slå PÅ "Begränsningar" som hindrar att man kan köpa saker inne i program. Det gäller alltså om man låter sitt barn leka med telefonen...
asap skrev 2011-04-26 14:55:30 följande:
Somna - Efter ett tag förstod jag att det var två olika G, men innan det hann jag förvånas över att Cissis G redan var så stor att han kunde klättra upp på någons plats och äta matrester, herregud han kom ju nyss ut!
Han är begåvad, Cissis G...
Annaloo:
Fy och usch för stackars barn som hamnar i kläm...
cilla67 skrev 2011-04-26 17:59:14 följande:
Nu har jag fått bassning av A för mitt bordsskick. "Mamma, gaffeln, inte fingrarna!!" Jag som bara kastade i mig ett par plättar med fingrarna mitt i stekningen, men så får man inte göra!
Det var därför han stirrade så på min G. Han har ju inget bordsskick alls...
Pysslig skrev 2011-04-26 20:39:43 följande:
Somna, då har jag en fråga ang lägret ni var på, hade ni babymonitorn med er även i år!!!
Eh, ja...
För er som inte vet om det så orsakade vår babymonitor rundgång inne i en stor idrottshall förra påsken. Det tjöt som f-n i flera timmar. Under uppställning och meditation för flera hundra personer och så... Elektriker, vaktmästare och ventilationsfolk ringdes in mitt i sina påskluncher innan herr och Fru Somna löste problemet när G skulle sova...
Inga incidenter där i år, men i natt vaknar jag av att handenheten larmar pga batteribrist. Två korta signaler var 30 sek. Klockan 3.30 på natten... Och jag hittar inte skiten!! Jag kan lokalisera ljudet till en starkt begränsad del av köket (som är litet), men Den. Är. Bara. Inte. Där. Efter en kvart väcker jag mannen och tvingar upp honom. Vi letar i tio minuter innan han säger att jag kan få sova med öronproppar (det var min natt) så kan han stå ut med ljudet. I morse när jag var lite mer vid mina sinnen hade det slutat pipa. Då först kom jag ihåg att jag hade hållt på med lådan med återuppladdningsbara batterier som vi har i köket. Jsut där monitorn låg på köksbänken. Kanske hade den hamnat i den lådan...? Jo, det hade den. Problem solved! Men fy vad man blir trött och förbannad på att vara så korkad!
Marge:
G är ju inte alls lika lång som S, men han brukar också ge sig på både barn i sin egen grupp och deras större syskon. Han förvarnar dock med ett glatt "Putta!". De i hans grupp flyger ju som käglor, men det är ganska roligt att se G ge sig på en 5-åring som inte rör sig ur fläcken, bara tittar ner och undrar vad som hände...
(Och han puttade mest för ngn månad sedan. Så det går över. Eller blir iaf bättre
)
Ni som inte hänger i Fika-tråden vet väl att det är Stockholmsfika den 8:e? Är det ngn som känner sig manad för att ta emot besök, eller ska vi chansa på bra väder och träffas i ngn park?
Sedan måste jag ju göra er avundsjuka och vasa var jag ska bo en natt nästa vecka:
http://www.royalgardenhotel.co.uk/
efter att jag hållt en presentation för ett gäng Big Pharma-bolag. Jag kan behöva lite pampering för att samla ihop resterna av mig efter sågningen (tyckte tydligen de som bokade in mig...). Och ja, jag hänger här istället för att ägna mig åt presentationen. Återkommer!