• Somnat

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Tackar som frågar. G kräktes senast i natt. Nu tror jag dock att det bara är überkänslig mage, så idag går han på diet på vatten och bröd. Han vägrar dricka ngt annat än vatten och vätskeersättning (då via spruta) och äter vitt bröd. Inget dagisbarn i morgon, mao, men vi vuxna mår bra -knackar mig i huvudet-

(Eller kan man göra stjärnor m appen? Måste testa **)

• Somnat

Ja, det gick! Fast hur sjutton ska man veta att det funkar och inte tex lika med??

• Somnat

Tack alla söta! Mannen mår bättre, G ska till dagis i morgon och jag är inte sjuk. Än, tillägger jag för säkerhets skull..

Pyttis:
    Roligt att de passade och att hon gillar dem!

• Somnat

G älskar att "hjälpa till" med disken. Han hade en period då han dock inte sa "diska" utan "pippa". Så om tfn:en ringde och han blev uttråkad hände det ett par gånger att han kom och drog mig i kjolarna samtidigt som han helt oblygt sa: "Pippa, mamma. Pippa!"

Inte bra..

• Somnat

Svordommar... G har inte använt någon ännu, men jag använder de dagligen så det är väl bara en tidsfråga... Usch, får tvätta munnen med tvål

Jag blev iaf firad igår (sovmorgon, brunch, tupplur, massor med lek och bus, presenter, god middag) då jag tillhör de som resonerar att det faktiskt heter "Mors Dag" och inte "Min Mors dag". Alltså är det en dag då man uppvaktar mammor oavsett om det är ens egen eller ej. Och eftersom jag är mamma till det finaste som Herr Somna har ska han naturligtvis fira mig då. Att det egentligen bara är för att jag är barnsligt förtjust i uppvaktningar är en bisak...

På lördagen var det graderingar och avslutningsfest i klubben så där försvann hela den dagen. Hörde dock att ni som sågs i stan hade haft trevligt. Men det var, som Fiolina uttryckte det, "kanske inte så konstigt". Och där är det väl bara att hålla med...

I fredags åkte jag själv och storhandlade efter att G somnat. Och var borta så länge att mannen ringde och frågade om allt var bra. Det var lite slut i skåpen, om man säger så.

Nu på torsdag kommer mina föräldrar och stannar över hela långhelgen. Så sovmornar, utflykter och biobesök står på schemat. Förutom på fredagen då jag måste jobba. Vår nöt till IT-tekniker har nämligen blåst min jobbdator utan att backa upp det jag hade på skrivbordet, så jag ligger lite efter jobbmässigt. Man kan tycka att jag borde ha sparat sakerna på servern, men eftersom ett av felen som datorn hade (som han visste om) var att jag inte kom åt servern alla gånger. Så nu är de saker jag jobbar med mest borta. Servern kommer jag fö inte åt hela tiden nu heller.

Linked In - Är det något att ha? 

• Somnat
    cilla67 skrev 2011-06-01 16:23:11 följande:
    Om nån nu tror att jag är mössfetischist, så är det delvis sant
    Sex mössor kan väl knappast kallas fetischm? Jag tror jag hade ett tiotal hjälmössor till G innan han föddes. Vilket han ju gjorde på sommaren. Men jag är minsann normal!

Juni:
    Snyggt mönster! Jag är dock inget fan av cerise (förutom på Gs tröjor), men det kommer säkert bli alla tiders. Du får lägga upp en bild när det är klart så jag blir motbevisad!

Idag ringde de från dagis då G hade ramlat från en stol (klätterapa) och träffat kanten på en Lack-hylla på golvet. Han har tydligen en rejäl bula, men verkar inte påverkad i övrigt. Äter och beter sig normalt. Men det blir ju nattvak i alla fall, för man vet ju aldrig... Tur att man är ledig i morgon!
  • Somnat

Sorry för sent svar, Ela. Nu sitter ni ju redan på flyget...

Men svaret är att det funkar som spelet inte kräver att man har push påslaget, alt kräver att få veta var man är. Och det är det få spel som gör. Vissa vill koppla upp en mot Game Central, men om man som jag inte använder det är Flight Mode att föredra, för då försvinner den frågan.

Och onlinespel funkar inte heller, men det säger ju sig själv.

Och som Ela upptäckte så funkar WiFi även om data-roaming är avslaget. Mao kan man/hon maila bilder då, men inte skicka/ta emot via mms.

• Somnat

Lycklig:
    Det är bara när du är utomlands (inte i ditt hemmanät) som dataroaming är aktuellt. Så det är helt rätt att alltid ha det avslaget.

Jag har ingen 4:a men har inte hört talas om problemet av de som har. Jag skulle uppdatera inställningarna för mms via min operatör, alltså inte OS:et.

Juni:
    Kommer sakna dig!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13