Inlägg från: cilla67 |Visa alla inlägg
  • cilla67

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Somna, Toscana i juli är helt ok. Man kan ju bada! Det ÄR varmt, men inte värre än att det känns ok.
    Augusti däremot är nog värre. Jag gjorde en gång misstaget att resa till Sicilien i augusti - DET rekommenderar jag ingen!

• cilla67

Vi har också konfiskerat kritorna. De får bara användas i vuxens sällskap numera. Vilket inte hindrar den lille konstnären att utveckla sin artistiska uppfinningsrikedom. Man kan faktiskt sätta fast betydande mängder play doh på väggen, det blir jättefint! Hrm...

Lime, krya på er! 

• cilla67

Åhå, då ska man skaffa Ceridal alltså. Det funkar på händer? Mina är som sandpapper just nu och jag törs nästan inte ta i G. Har just torkat upp och bäddat om, A vaknade och spydde. Får se i natt om det är magsjuka eller bara en ensam incident.

• cilla67

Fio, sån propp har vi till alvedon och nån hostmedicin. Jag tycker den funkar utmärkt. Det kanske inte är samma slags propp. Hoppas O piggar på sig snabbt nu!

• cilla67

Om en dockvagn hade hjälpt!
    A har två nya favoriter på svt play.
    Bondgården upptäckte vi för ett par veckor sedan, då fanns det fyra avsnitt vilka vi då såg ungefär tusen gånger. Särskilt det avsnitt A kallas "kissar o bajsar". (Det handlar om gödsel, men man får se var gödslet kommer ifrån.) I onsdags kom ett nytt avsnitt som vi såg först på torsdagen på datorn. Nu tror jag vi har sett det avsnittet 23 gånger. Men jag förstår honom, det innehåller allt man vill se från en gård: ett litet lamm som snuttar på flaska, kalvar och kattungar.
    Jag tror bestämt vi måste åka och hälsa på As kusin som har gård snart...

• cilla67

Just det, favorit nummer två. Den var lite mer otippad, ett avsnitt Bolibompa där programledaren lär sig friidrott av ett barn. Men va? Sport?!?! Vårt barn?!

• cilla67

Somna, ja det finns faktiskt ett judo-avsnitt som han också har sett ett par gånger, men det är avsnittet med spjut, stavhopp och häck han vill se... 

• cilla67

Vårdguiden skrattade och trodde inte heller att det var farligt. Det värsta som kunde hända var väl om inte hela trådbiten kom med i bajset så jag skulle få hjälpa till och dra ut den...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13