30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Tror vi har fler smygläsare än Tjet.
Tror vi har fler smygläsare än Tjet.
Oyra hur gammal är han? Jobbigt när det inte fungerar. Det kan dock vända fort så "hang in there".
Hänger gärna med på AW om det blir av hemskt snart.
Oyra klart man vill att mamma eller pappa, helst båda är med! Det blir bättre, tro mig! Tufft tills man är där. Kram och lycka till idag.
Johanna jag skulle nog ta bort dagsömnen helt och låta honom äta mer under dagen. Ge middag lite tidigare eller fyll honom med mellanmål så det inte gör så mkt de dagar han inte får i sig middag. Vissa dagar kanske han slocknar ändå men tycker det verkar dags att slopa vilan. Lägg tidigare istället, innan den stora kraschen.
Tack för grattis!!
Fisken N sover 1-2 h oftast men nu när han sover till 7 så hoppar han dagsvila några dagar per vecka. Han lägger sig runt 20. De dagar han inte vilar är han övertrött på kvällen.. Han får forts så här tills han själv väljer bort vilan helt.
Oyra jobbigt när han är ledsen men skönt att han kan uttrycka det. Då blir det säkert lättare att bemöta det på ett bra sätt också på förskolan. Kram!
Cissi
Somna jag har för mig att jag läst att en barnmadrass inte ska vara för mjuk, men har inte en aning om vart jag snappat upp det så det kan vara helt åt pipan fel. N hade också stenhård madrass i spjälsängen men något mjukare nu, för mig blir det för hårt eftersom jag är så tung... Om du får ett vettigt svar från någon som vet så dela gärna med dig.