30+ med första barnet 1-3 år, del 13
hormonstinn- tack för tips! Ska prova appen också.
hormonstinn- tack för tips! Ska prova appen också.
Johlinn vad tråkigt att missa men det blir ju fler tillfällen. Förhoppningsvis får du se bilder i alla fall.
Somna visst är det lustigt med blöjorna? Både N och P reagerar omedelbums på pampers. P fick blödande sår efter bara en dag med Pampers och det tog lång tid att läka. Så fort rumpan var läkt och jag provade så hände samma sak! Skumt. Libro funkar kanon för båda killarna och de läcker inte heller på natten vilket alla andra märken vi provat gjort.
Persefone jag har inte fått N att titta på Happy Feet än. Är N för lång så att benen inte får plats?
Vi har också en kille som är svårare att lägga än han tidigare varit. Han pratar och slår i väggen, ska sitta i famnen, komma ner till mig i soffan för att få fler kramar och pussar mm. Allt för att inte sova! Svårast är det att lägga honom när han är övertrött (eller sovit för länge på dagen och inte hunnit springa av sig ordentligt).
Persefone det måste finnas isofix i bilen. Det är bara som en metallhake som man kan klicka i babyskyddets isofix-del. Super när det finns för då sitter det stabilt som tusan. Vi har det bak i bilen men inte fram (står på sätet att det finns isofix, med typ en "tvättlapp"). Sorry, är verkligen inte bra på att förklara.
Persefone svarade dig samtidigt som du skrev... Du hade visst redan svar på isofix. Vi har maxi cosi med basplatta och jag tycker det är toppen! Vi har ju isofix där bak men nu när babyskyddet är i framsätet är det så skönt med basen. Jag bär alltid med mig stolen( eller klickar i det i vagnen så jag slipper bära) och sen är det bara att klicka i när man ska iväg igen. Det är så onödigt att börja plocka ur P för kortare stunder. Han får även sitta i babyskyddet när jag går i affärer så plockar jag bara upp honom för amning och blöjbyte innan vi beger oss hemåt igen. Det går ju även att bara sätta fast med bältet, om man t ex åker med någon annan men i den egna bilen är basen kanon.
Blomster det stämmer som du säger, det är jätte lätt att ta av och sätta tillbaka basen. Vårt i alla fall. Även utan isofix går det lätt som en plätt för man har bara dragit det vanliga bältet genom själva basen och det är lätt att dra åt. Såååå mycket lättare än bilbarnstolar där man inget ser, ska krångla genom diverse delar osv.
Gott Nytt År alla!
Välkommen Liro!
Somna- om du inte gillar Ica Maxi förslaget så finns det trälådor på Granit.