Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

N har också en sån lampa. Det dumma är att den slår av sig efter en viss tid, tror det kanske är 10 min eller så. Sen lyser den extremt starkt (N är van vid becksvart) men vi täcker över halva. N har en sköldpadda.

• Resande

Fisken- vi har haft en del klängighet och läste precis i vår lokaltidning att det är extremt vanligt i 3-årsåldern. Svaret kom nog från FL tror jag. Det exemplet hade en ny bebis i familjen så det äldre barnet ville veta var alla var och kunde inte ens hantera dagarna på fsk. Svaret de fick var att det är extremt vanligt att barn i den åldern vill ha koll på var föräldrarna är. D känner kanske av att de inte orkar på samma sätt som förut? Jag hade likadan reaktion från N i somnras och vi hade även extremt många duster, sen var det lugnt en stund men nu är han väldigt krävande igen, Han vill bestämma allt och lyssnar inte för fem öre... Kanske inte helt samma sak men vad jag försöker säga är att det säkert är någon fas de hamnar i.  

• Resande

Johlinn usch vilken dag! Hoppas både E och katten mår bättre imorgon.

Hormonis vad kul att A klarat av att vara blöjfri. Hoppas det går bra på fsk imorgon och att hon vågar sig på toaletten där också. 

• Resande

Ela häftigt att hon bara bestämde sig så där. Hoppas det ordnat sig med toa-besök på förskolan.

Barba vad gulligt med sovsällskapet.

N fyllde tre i söndags och firades på förskolan idag. De har en guldstol som födelsedagsbarnet får sitta på under samlingen, han hade guldkrona och fick välja vad de skulle sjunga eller låta någon annan välja sång. Tydligen valde han bl a björnen sover för de hade satt upp en bild från samlingen. När någon föreslog en sång han inte ville sjunga sa han "nej tack" till låten. Han fick även en nyckelpiga med namn och födelsedatum på. De ger inget ätbart. Han var så glad när han berättade om dagen. 

• Resande

Tack för grattis till N! Det var verkligen trevligt firande på förskolan. Tycker det är så skönt om man tar bort fokus från mat/sötsaker och paket och firar lite enkelt. Kan ni fatta att han är den förste den här terminen som fyller av 20 barn!?! Helt otroligt men tydligen är det ett par som fyller i december och resten på våren och sommaren.

Persefone- hade ni bra kalas för er treåring? Närmaste familjen var här och N var helt uppspelt och tokglad. Underbart att se. Så lycklig över sin flygplanstårta.

Atera- tack! Vad gulligt med oewa varje morgon.

Pyttis- eftersom N är 15 timmare så missar han mellanmålet och hade därför inte kunnat vara med och äta god frukt. Skönt att han inte missar det varje gång någon fyller.  

Fisken- tack! Det är kul att höra hur varje förskola lägger upp firandet. Vi pratade också om födelsedag länge innan och veckan före fick N välja en tårta. Han ville ha flygplan så det gick jag och beställde åt honom.

Juni- stackars pedagog!

Assar- klart det ska firas att personen lever!  

• Resande
    Mrs Firren skrev 2011-12-01 06:22:36 följande:
    Jag tänkte titta lite på burken igår för omväxlingsskull, men gav upp efter en halvtimme, det var ju bara skräp. Överallt. Så jag plockade fram SVT Play och började titta på "Bron"  som flera rekommenderat. Jag är inte övertygad än men ska väl se nåt avsnitt till.
    Skräp? Nu förstår jag inte. Det kom ju Masterchef, Grey´s, Body of proof mm.  
  • Resande

Cissi- vi använder ordet död just för att det inte ska bli missförstånd. N pratar mycket om morfar som "blitt död". Han har mycket tankar kring det, om morfar kommer tillbaka osv. Vi vill inte han ska bli orolig när någon åker bort och missförstå på något sätt.

• Resande

Somna vilken härlig dag! Kul att läsa om.
    Jag får inga radbrytningar med paddan men annars funkar det bra.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13