30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Ela oh nej! Hoppas det bara är en mysko en-nattsfeber utan att något annat dyker upp.. Kul med färgglatt köksbord. Vi har konstant en vaxduk på vår för att slippa olja in och vårda.
Ela oh nej! Hoppas det bara är en mysko en-nattsfeber utan att något annat dyker upp.. Kul med färgglatt köksbord. Vi har konstant en vaxduk på vår för att slippa olja in och vårda.
Johlinn stor kram till dig! Förstår det känns jobbigt när flera slutar.
Johlinn vad härligt att E älskar att åka rulle! Måste vara sån frihetskänsla.
Vi håller ju på att försöka få N att lägga bort blöjor också. Det går lysande om han är helt naken men så fort kläder åker på så gör han i dem istället. Frustrerande men det är ju ändå ett steg i rätt riktning... Han har t.o.m bajsat på pottan några gånger nu och springer alltid dit för att kissa om han är nakenfis.
Tjohoo jag är hemma!
Hinner inte läsa just nu, men kan meddela att tvärtemot-K har landat denna vecka:
K: Mamma, tror du att det är dag?
Jag: Ja, jag tror det är dag eftersom solen lyser så starkt
K: Då tror jag att det är natt, för solen lyser inte alls!!!
Mrs Fisk lycka till imorgon! Vi har också inskolning på nytt dagis och vi hade väl ungefär lika lyckad variant som ni förra gången. Eftersom våra söner är betydligt äldre och kan kommunicera något bättre så hoppas vi och tror att inskolningen blir betydligt lättare. Kör ni lång eller kort variant? Vår är lång så de tre första dagarna är vi bara där 1,5 h.
Tack för era lyckönskningar! Det lär behövas i veckan.
Lycklig hoppas det går bra för E på dagis idag och att han slutar säga inte dagis.
Marge efter dagis försöker jag klara av resten av dagen. Lekplats, bada, affären och leka hemma (tågbana, koja, måla, leta sniglar ute, film mm). Förskolan gick rätt bra. Han ville ha mig nära men när de andra mammorna flyttade på sig vågade han röra sig bort från mig. De andra barnen som skolas in brydde sig inte om mammorna utan sprang runt överallt så deras barn ska få vara själva redan imorgon. Jag stannar med N men hoppas han blir lite mer modig när bara fröken,jag och några barn är där...
Somna Barn gör inte som man säger, de gör som vi gör... "Man ska inte slåss".