Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Hanya så gör N ofta när pappa ska lägga. Han vill bara ha mamma och kan vara hysterisk länge, stupar så småningom..

• Resande

Vår kommun låter barnen bara gå 15 timmar i veckan. Det var många föräldrar som ville ändra på det men politikerna hävdade att det skulle bli för dyrt så 15 h gäller hos oss. 

Kram till alla sjuklingar eller de som behöver.  

• Resande

Pysslig vi köpte den sängen till N. De har den som visning på två ställen, dels som tonårsrum för tjej men sen även utanför strax hemnes dagbädd. Den har vassa kanter men med filt i huvudändan och mot väggen samt hörnskydd på alla fyra hörnen så är den kanon! Tar för givet ni åker till den vi brukar åka till.

• Resande

Ela hoppas det var en engångsgrej bara så ni får vara friska nu! Ang trots så har vi många duster just nu. N vill bestämma själv och har också väldigt klar bild över hur allt ska vara. Tyvärr kan han inte alltid kommunicera det till oss så det kan leda till skrik i upp emot en timma. Funkar inte att distrahera honom heller...

• Resande

Ela låter som döttrarna har lite känsliga magar efter alla sjukor. Hoppas ni slipper fler spyor. N har aldrig ramlat ur sängen men däremot går han upp så fort han vaknar, vilket tyvärr är redan före 5 vissa dagar. Svårt att få honom att somna om. Nu är han förkyld så det kanske påverkar..

• Resande

Normalt brukar jag inte gapa på N men de senaste månaderna har jag varit allt annat än en trevlig mamma.. Det har blivit en hel del skrik vilket jag inte är stolt över. Jag ropar till svar ibland när vi är i olika rum och han behöver tanka och ha koll på mig.

• Resande

Här är det feber hos N- Han klagar på huvudvärk och vägrar dricka.

Somna hoppas det var en snabbt övergående variant.

• Resande

Cissi vet inte om de varit i solen men tror inte det. Han åt en glass innan och fick panodil. Nu har han sovit i snart tre timmar...

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13