Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Somna hör med dem. Jag tänker att de bara är glada ju tidigare de får gå hem men det är väl bäst att fråga på stället kanske... 

Anna- vad smart, fanns det en kudde till?! Det skulle vi ha kollat reda på förståss.

Jossan- har för mig man kan ha mobi till 25 kg. 

• Resande
    Somna de har två blöjbyten på Ns fsk också. Ett innan lunch och ett före mellanmålet. Men om någon bajsar eller verkar ha extremt tung kissblöja så byter de naturligtvis extra. På Ns fsk äter de lunch tidigt, redan vid 11 men skulle det ändå vara någon som är för trött för att äta så brukar de fylla dem lite extra vid mellanmålet (består oftast av fil, flingor, mackor, gröt eller något annat lite mer mättande). Stannar de till sent så kan de även få en extra frukt senare under eftermiddagen, speciellt på soppdagar.
  • Resande
    Sara vad tråkigt och jobbigt att inskolningen inte flyter på. Låter ju sunt att de vågar visa och protestera men vad jobbigt för er alla. Hoppas det blir bättre redan nästa vecka. Det är ju aldrig lätt med inskolning men speciellt inte om det infaller med någon fas. Håller tummar och tår för att båda killarna ska känna sig lite mer hemma på fsk nästa vecka.

Hanya hoppas Indien ändrar sig rackarns fort. Annars låter ju inte Kina så dumt det heller.

• Resande

Anna- Danmark finns ju kvar men förstår att du är inne i en riktig tuff situation just nu. Fast det har väl varit tufft länge men jobbigt när det dras till sin spets. Vill i alla fall ge dig massor med stora varma kramar! Ta hand om dig själv och självklart ska jobbet ge dig en ny telefon.

• Resande

Oj vad ni skriver! 

Marge jobbigt med förskolestrul. Jag skulle nog också försöka ha liten på dagis få timmar men fler dagar just för att han ska vänja sig vid fsk rutinerna. Det kan ju hända att han kommer in i det betydligt lättare än N gjorde men för vår del har vi t.o.m ökar 15-timmars veckorna till 20-timmar så att han skulle klara omställningen till heltid (eftersom han faktiskt måste gå 8-16.30 två veckor i månaden, minst). Det är först nu som vi drar ner till 15-timmar.

Fisken stor kram! Hoppas det gått bra för pappa.

Olimpia läskigt med branden! Tur att det slutade så pass väl men himla tråkigt med motorcykeln.

Anna och Johlinn kram till er också.

Vinkar till övriga. Hade behövt lägga mig för länge sen så nu får jag sätta fart mot sängen... 

• Resande
    Pokergirl skrev 2011-01-23 12:42:44 följande:
    Känner att jag inte riktigt hinner med FL just nu. Det tar på att både hinna med jobb, lek, städ, tvätt och mat.
    C är på förskolan om dagarna och gillar det skarpt, men jisses så ofta vi måste vabba. Nu är hon jättesnorig och har hosta så hon får vara hemma ett par dagar.
    Men snorig är väl ungar typ halva året? Hur "sjuk" kan man vara och ändå vara på dagis? Var går egentligen gränsen? Jag tycker det är jättesvårt att bedöma om hon ska vara hemma eller inte.
    Jag känner likadant, svårt att hinna med allt! N är bara hemma när han är uppenbart påverkad dvs har feber, hostar extremt mycket eller om han helt enkelt inte orkar med hela dagen. Snorig och hostig har han varit de senaste månaderna så det går vi inte efter. Huvudsaken är att han orkar med tempot och att han inte ligger och hostar genom hela vilan så han smittar och stör. Alltså lite hosta är ok men inte så han gör det heeeela tiden. Nu fick ju N dubbelsidig öroninflammation igen i veckan så då höll jag honom hemma trots att han redan efter första dagen med antibiotika verkade helt ok. Personalen vill inte ge medicin (vilket de inte behövt för han går bara 15 h denna vecka) men jag ville inte riskera att han skulle smittas av något annat.

Har inga tips på små trosor- här används de bara i väldigt stora storlekar.  
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13