Pokergirl skrev 2011-01-23 12:42:44 följande:
Känner att jag inte riktigt hinner med FL just nu. Det tar på att både hinna med jobb, lek, städ, tvätt och mat.
C är på förskolan om dagarna och gillar det skarpt, men jisses så ofta vi måste vabba. Nu är hon jättesnorig och har hosta så hon får vara hemma ett par dagar.
Men snorig är väl ungar typ halva året? Hur "sjuk" kan man vara och ändå vara på dagis? Var går egentligen gränsen? Jag tycker det är jättesvårt att bedöma om hon ska vara hemma eller inte.
Jag känner likadant, svårt att hinna med allt! N är bara hemma när han är uppenbart påverkad dvs har feber, hostar extremt mycket eller om han helt enkelt inte orkar med hela dagen. Snorig och hostig har han varit de senaste månaderna så det går vi inte efter. Huvudsaken är att han orkar med tempot och att han inte ligger och hostar genom hela vilan så han smittar och stör. Alltså lite hosta är ok men inte så han gör det heeeela tiden. Nu fick ju N dubbelsidig öroninflammation igen i veckan så då höll jag honom hemma trots att han redan efter första dagen med antibiotika verkade helt ok. Personalen vill inte ge medicin (vilket de inte behövt för han går bara 15 h denna vecka) men jag ville inte riskera att han skulle smittas av något annat.
Har inga tips på små trosor- här används de bara i väldigt stora storlekar.