Här leks det mest med järnvägen/tåg, bilar av alla sorter men brandbil är nog bäst just nu, bollar, ballonger, play doh, duplo, bobby car (han åker till affären för att handla, vinkar och säger måndag dvs vi ses på måndag), affär (vi har gjort en kiosköppning genom att ställa en förlängningdel av billy bokhylla och öpnnat själva "luckan" dvs bakstycket en bit). N älskar även att gå runt med sina plasttallrikar och bestick, leka med kastruller och att "diska" vilket han gör minst 5 ggr per dag (står vid diskbänken och fyller olika saker med vatten), måla, rita, köra dockan i vagnen, flyga helikopter och sen leker vi mycket fantasilekar nu typ N kör flygplan/tåg/buss/brandbil med en omkullvält pall med cykelhjälm på och vi sitter bakom honom. Han klättrar även på utsidan av trappan och ropar brandman o-ooo-o-oooo! Tömma kryddkskåpet och stapla kryddburkar på varandra är tydligen roligt precis som att äta låtsasmat.
Härligt att läsa om alla underbara och kreativa barn!
Sara- vad underbart att ha ett barn som är så lätt att handla med. N drog iväg 3 ggr från kassan i fredags för han ville röra runt i lösgodiset. Han är bra på det sättet att han inte tar något men han tycker det är såååå kul att köra ner skeden och röra om i det färgglada godiset. Jag fick springa efter honom och bara lämna alla saker alla gångerna så det tog på krafterna att komma ur butiken. Innan dess hade han klättrat upp på kaffehyllan mm. Imponernade att kunna så svåra pussel så tidig!
Perseone- vilka fynd ni gjort!
Somna- ville du se mer än mitt hår?! Får se om jag ber om barnvakt så att jag ändå kan komma förbi en snabbsväng. Beror nog på dagsformen.
Limegrön vad jobbigt med lek mitt i natten. Här brukar vi ibland ha morgon extremt tidigt men vi har tack och lov inte haft de där leka mitt i natten perioderna. De gånger N vaknar mitt i natten är vi noga med att säga att det är natten och han får stanna på sitt mörka rum.
Nu hinner jag inte skriva mer, cykelhjälmen är på så vi ska tydligen ut och resa.