30+ med första barnet 1-3 år, del 13
Tack för alla tankar om dagis, feber osv. Skönt att höra lite hur andra ställen gör...
Pyttis N har haft världens förkylning men har aldrig fått röda ögonvitor. Ögonen rinner efter han legat ner eller lite extra när han gråtit.
Jag har varit på VC med N nu. Läkaren tyckte det var lika bra att skriva ut ögondroppar med antibiotika eftersom N haft rinniga ögon i några veckor nu. Dessutom sa hon att alla dagis är rabiata vad gäller just ögoninflammation så det är lika bra att ha honom hemma till måndag. Läkaren skrattade när jag sa att de ständigt ringer och säger att N har feber, hon menade det har väl alla barn efter en stunds lekande (i alla fall de som är så varma som N är i normala fall ) om man ska gå efter bara tempen. Jag tror vårt dagis använder det som "ursäkt" till varför de vill att man hämtar hem N.
Föreståndaren (eller vad personen nu kallas som är boss på fsk) sa till mig att de vill man håller barnen hemma minst en dag efter feber, men N var ju hemma fyra extra dagar efter han haft sin och hemma har han ju inte ens haft förhöjd temp nu! Klart jag inte vill att han ska vara på dagis sjuk, varken för sin eller andras skull!! Så ego är inte ens jag (trots att jag ibland längtar efter lite egentid att hinna ikapp med alla tankar och känslor). Nu får han vara hemma och busa med mig i några dagar till så får vi hoppas det inte blir allt för tufft för honom nästa vecka när jag börjar jobba igen.
Somna- kreativ liten kille har ni med hör jag. N gillar att använda toaborsten till att städa lite överallt men låter för det mesta bli den. Jag gömmer den så långt in bakom toan som det bara går.