Inlägg från: Resande |Visa alla inlägg
  • Resande

30+ med första barnet 1-3 år, del 13

Mitt inlägg är lika rörigt och hoppigt som vanligt men hoppas det går att få ut något av det.

• Resande
    Ela du får göra som jag, vattnet går på morgonen vid 8 och bebis ute vid 17. På lördag tycker jag låter som en bra plan för då borde R vara frisk också. Mycket fint datum då ju.  
  • Resande

Tack för alla grattis till N! {#emotions_dlg.flower}Grattis så här i efterskott till N och Anna också. Hoppas ni hade riktigt bra födelsedagar. N blev bortskämd av familjen här och verkade stortrivas. :)

Olimpia
    - grattis till nya jobbet!! Vad trist att det blev så rörigt och tråkigt på detta stället. Hoppas nästa jobb blir riktigt bra för dig!

Cissi- N hade röda och geggiga ögon i samband med sin förkylning. Då sa läkaren åt oss att bara tvätta med kokt vatten- dra utifrån ögat och inåt. Sen var ju dagis rabiata i flera veckor efteråt och minsta lilla droppe som kom från ögat bestämde de var ögonkladd och att N inte fick vara på dagis. Det är bara att hålla hemma tills du ser att det inte rinner från ögat under dagen. 

Poker- vi har bara höjt sängen jätte högt (samt lagt filtar under madrassen på huvuddelen) och gett N hostmedicin. Mollicpect vägrar han så vi har kört med briccanyl när han varit som värst. Vi hade hemma sen gammalt men sen när det tog slut så ringde vi till VC och fick nytt recept på hostmedicin utskrivet. När har fortsatt vara dålig (i över två veckor med riktig slemhosta och förkylning) har vi tagit honom till dr för att vara säkra på att han inte är sämre än vi tror. Det har han inte varit utan vi har bara fortsatt samma stil som tidigare.

Ego- mannen och jag har fått kräksjukan. Verkar som att minst en av våra helggäster också blivit magsjukt. Jag undrar hur länge man måste vara hemma efter att man slutat kräkas. Är det ett eller två dygn? Jag har inte spytt sen igår, kan jag då köra N till fsk eller riskerar jag att smitta folk där då?

• Resande

Somna- när jag hade bihålsinflammation för ett par veckor sedan så sa läkaren att de helst inte skriver ut antibiotika mot det längre eftersom senaste rönen är att det inte hjälper. Jag körde med nässkölj flera ggr per dag och nässpray för att bli frisk. Först när jag började skölja näsan med koksaltlösning så började det ge med sig (funkade inte med bara nässpray). 

Tack för tips om hostan. N verkade bli bättre med hostan rätt fort med näsdroppar och bricanyl.  

Jag lämnade N på fsk i morse. Jag såg bara till att tvätta mig ordentligt innan, lämna av honom snabbt och åka hem. Jag mår bra nu och har bara kräkts en gång igår så enligt sjukvårdsupplysningen kan jag jobba imorgon (om jag inte blir sämre på något sätt under dagen). Har man däremot feber, ont eller att man får springa på toa så ska man stanna hemma något mer dygn. 

Krya på er alla sjuklingar! 

• Resande
    {#emotions_dlg.flower}Grattis Kate! Grymt starkt jobbat. Fira nu ordentligt i Dublin och bara njuuuuuuut. SkålSkål{#emotions_dlg.flower}

Gullet- lycka till med överklagan! Hoppas de går på din linje och att du får rätt mot FK.

Elsis- vilken jobbig läggning. Hade ju inte varit nöjd (för att uttrycka det milt) om mannen kom hem och väckte N precis när jag fått lagt honom...

Gott att höra att allt är bra med Johlinnfamiljen.

VAB här hemma idag igen. Mannen har varit hemma hela veckan eftersom han fick feber efter sin magsjuka men idag måste jag stanna hemma. Det kommer bli en mardröm att försöka vänja N vid förskolan igen innan juluppehållet då ordinarie personal går på semester och det bara är vikarier på plats... Är inte speciellt imponerad av Ns fsk och vi ska kolla runt igen. De berättar aldrig något, inte ens hur de firat N. Vi tog med frukt (för de vill inte man tar med annat att fira med) och sen fick mannen dra ur de att de faktiskt fixat fruktsallad och firat honom lite med sång och ett litet kort. De få gånger de berättar något om dagen så är det bara negativa saker. Vi får aldrig höra något positivt eller något om hur N utvecklas eller vad han hittar på. Det finns ingen dialog med fröknarna på vår avdelning, de som jobbar med de äldre barnen är lite bättre men dit kommer han inte än på några år... 
  • Resande

Tack alla söta för era kommentarer! Skönt att höra att det inte är jag som överreagerar.

Om man frågar vad som hänt under dagen eller hur det gått så får man dra ur varenda stavelse och det börjar jag tröttna på. Sen får vi veckorbrev men där säger de bara samma sak (den här veckan har barnen lekt dittan och dattan). Föräldramötet ställde de in och hade "drop-in" då man fick komma in och titta på avdelningarna. Barnen var ju kvar där så det blev ju inte så där givande samtal om jag förstod det rätt (mannen hämtade). Största problemet på den privata fsk N går på är väl bristen på pedagoger. Det blir rätt tydligt när man ser hur de beter sig mot de minsta (säger inte att man inte kan vara utmärkt duktig på sitt jobb men de som jobbar där har bristande kunskap). Tyvärr är det brist på utbildad personal i hela kommunen vi ligger nog sämst till i länet har jag för mig. Vi har ringt runt och lämnat massor med meddelanden på den fsk vi helst vill kika på men de har inte hört av sig alls. Bådar ju inte heller gott... Jaja, nog tjatat härifrån. Tack för att ni delar med er från era ställen så jag vet vad jag ska titta efter!

Limegrön- kram!

CaCC vad skönt att 18-mån kollen gick bra. Här är det också mycket mer gråtande med mamma i perioder och sen plötsligt tvärtom.

Pysslig- vilken mysig helg ni verkar ha framför er. Stackars L som haft magsjuka. Hoppas hon inte smittat er.  

• Resande

Persefone- tycker inte de borde ha rätt att flytta över utan ert samtycke. Måste väl finnas någon annan man kan flytta på om de nu absolut vill klämma in en till...

Johlinn- stor kram!

Ang flyga så har jag gjort det själv med N. Svettigt men det gick. Ha med minsta möjligt att bära på men gärna någon liten leksak att roa med. 

• Resande
    Ela- Jag har inte varit inne på ett tag. Har jobbat mycket och sen var maken och jag iväg på en välbehövlig hotellövernattning. Hoppas barnvakterna och mannen kryar på sig snart så det kan bli bebisleverans. Bra att ni klarade av en helg hemma alla fyra utan att få allt för många bryt.

Persefone- jag har inte hunnit läsa på en evighet så har inga tips. Har inte heller sett Mad men så vet inget om den heller. Är helt mossig i huvudet så jag kan inte komma på någon annan serie för närvarande men kommer jag på något så hojtar jag till.

Grattis Assar till trean! Hade också totalt missat att det är baby-lycka på gång. Mysigt!

Johlinn- hoppas liten mår bra nu, fy för magsjuka så länge. Speciellt när man inte har reserver att ta ifrån. Kram til er!

Pysslig- vi har också luciatåg utomhus. Detta meddelade de i torsdag och då hade jag redan köpt tomtekläder. Kläderna lär ju inte gå över overallen så jag införskaffade pepparkaksgubbekläder i storlek 110. Det ska bli kul att se alla barnen, tror inte de minsta kommer vara med i vårt tåg.

Som jag skrev så tog maken och jag in på hotell i fredags. Hjärta Vi möttes i stan efter jobbet, checkade in, gick och åt en riktigt god middag. SkålSkulle gått ut och tagit en drink men min mage svällde upp efter middagen (extremt ont) så det blev till att återvända till rummet. Jag slocknade framför idol och lyckades sen sova till 8. Svärmor hämtade N från dagis och det hade gått bra (dagisfröken sa att N haft sin bästa dag någonsin! Att han deltagit, varit glad osv). N somnade utan problem och sov till 8.30 (vaknade 5 som vanligt men somnade om brevid farmor)!! De hade haft det jätte roligt hela tiden. Det blev ju mindre roligt för oss i går då N vaknade 02.15!! Jag slet i två timmar för att få honom till att somna om och sen gav jag upp och försökte få honom att somna på soffan. Lönlöst så vid 5 fick maken ta över för jag höll på att få ett bryt. Det brukar vara illa hemma första natten efter att sovit borta men detta var extremt. Hela tredje advent blev helt knäpp och vi fick inte gjort något av allt det vi planerat. Suck! Jag är fortfarande trött och för att toppa det hela så håller både jag och N på att bli sämre igen (förkylning). Skrikandes

• Resande

Juni skön bild

Anna vad härligt att sambon visar sig från sin bästa sida, hoppas det håller i sig nu.

Ego har inte sovit en blund i natt, n bara skrek (var lugn om han fick sitta och sova på mig). visade sig att han har dubbelsidig öroninflammation varav höger sida höll på att spricka. inte konstigt han sovit dåligt... han sitter i min famn så jag har lite svårt att skriva just nu. Jag skulle jobbat idag men det blev VAB igen. Vi blir nog aldrig friska här hemma.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år, del 13