• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Sådär! Nu kom den rosa flytningen som ett brev på posten. Nu vet jag att det är totalkört! Mot Äd i Riga här näst då! Tyckte väl att det var för bra för att vara sant att jag kände jordens mensvärk men ingen mens. Brukar dock aldrig få det innan mensen, men det måste ju vara lutinuset som gör det.

• Frazze
    weeme skrev 2015-05-28 11:30:18 följande:

Men då! Fast du har en super plan B, lovar stötta dig allt jag kan!!

Tack snälla du
  • Frazze

Neeej Zazu! Jag hoppas verkligen inte att det är så. Håller tummarna lycka till!

• Frazze
    Kattflickan skrev 2015-06-03 22:34:03 följande:

Beklagar verkligen Zasu! Jättejobbigt när först hoppet tänds och sedan får man missfall. Kram!

Frazze: Hur har det gått för dig?

Hej igen alla! Mitt internet på telefonen har bråkat med mig. Men nu är jag tillbaks! Ett stort fett minus på stickan i måndags! Så nu kör vi på med ÄD. Jag orkar inte denna stress med ivf längre.
  • Frazze
    Saturnus skrev 2015-06-06 15:17:01 följande:

Åh nej vad tråkigt att höra! Hoppas ÄD blir snart o att det går vägen! Skickar en varm kram

Tack så mycket! Ja bara vi får pappren ifyllda och ivägskickade så ska det nog inte ta så lång tid. Vi ska sätta oss nu i helgen och fylla i det sista så får min man ta och scanna in det och maila iväg det på måndag. Det är bara så mycket som man måste tänka på hela tiden. Man vill ju ha någon som i största mån är lik en själv utan att ha sett foton. Kom på igår att äggdonatorn inte får ha självlockigt hår! Ingen av oss el i våra familjer har det. Även om att jag skulle fullkomligt älska det. Men jag ser fram emot en riktigt spännande höst och hoppas givetvis på det bästa.
  • Frazze
    weeme skrev 2015-06-06 20:06:17 följande:

Det med lockar hade jag ingen tanke på! Men vi har båda sorterna i familjen... Jag älskar bruna ögon, men det hade varit lite knepigare att "förklara" haha...

Min man har hazel ögon och jag har mörkt grå med liiite grönt i. Men hans far och syskon har bruna och hans mor blå. Min familj så har alla gråblå el ljust blå. Men min man vill att vi kryssar i blond med blå ögon. Jag vill ta mörkblond och grå ögon, men jag kan tänka mig blå ögon för att det finns så mycket i familjen. Även om vi tar blå ögon så kanske bebis får hazel! Jaja det ska bli bebis först!
  • Frazze
    Saturnus skrev 2015-06-06 21:53:05 följande:

Har du provat akupunktur hos någon kines? Jag gjorde det och fick örter(piller med höna på) :) och fick plötsligt mera ägg efter två månader behandling 1ggr/vecka. Jag har även börjat med q10 med & vitaminer. Får befruktningsresultatet i morgon men jag känner mig mera i balans samt skönt med avslappning. Dom gör även stimulering för att ägget ska fastna. Håller tummarna för dig! Hoppas du uppdaterar så vi kan följas åt.

Jag testade kinesisk akupunktur innan sista försöket, men hon var svenska och jag fick inga örtpiller. Däremot fick jag lista på vad jag skulle och inte skulle äta. Visst skulle jag gärna vilja köra vanlig ivf igen, men jag orkar inte mer just nu. Jag kommer att köra äd och hoppas på bebis el bebisar där. Jag orkar inte med stressen som man känner hela tiden under självaste processen. Första gången när jag blev gravid så hade jag ingen aning om något och var bara lyckligt ovetandes om allt. Just nu håller jag upp med alla vitaminer, verkar som att mitt immunförsvar är allt för bra för att jag ska vara mottaglig för en graviditet. Självklart kommer jag att skriva här hur det går för oss med äd! Och jag vill ha full redogörelse för hur det går för dig oxå!!!
    Gosmos skrev 2015-06-06 23:51:01 följande:

Spännande ändå, att välja. Jag tror jag hade valt så likt mig som möjligt, även fast vråltjockt råttfärgat hår inte är lättast att hantera ;) din man kommer ju komma med sina asbra gener och göra det till en perfekt bebis.

Ja jag ska ta så likt mig som möjligt även mitt lite mer tunna råttfärgade hår och grå ögon. Vi är ju rätt så långa båda två, så det lär inte bli några korta barn här heller. Det blir nog bra till slut! Man ser ju en del föräldrar med barn och barnen ser ut att vara brevbärarens för den varken är lik mamma el pappa. Jag hoppas på att vi får bebisar som blir lika sin pappa jag
  • Frazze

Vi fick 5 befruktade av 7 men vi fick bara tillbaks 2 st 4 celliga, resten blev skräp!!!!! Min gynekolog sa att det är väldigt vanligt att det blir just så. Därför känner jag att jag skippar stressen med egna ägg och stressar upp mig över att donatorn ska producera ägg istället Jag håller tummarna för att det blir ett el två guldägg av dina befruktade el varför inte alla 3 av dem. Lycka till nu!

• Frazze
    Anemone06 skrev 2015-06-07 21:24:46 följande:

Hej alla!

Har läst till och från i denna tråd en tid då jag själv har ett lågt AMH. Ser att det är flera som lyckats bli gravida trots lågt AMH vilket är glädjande! Vår historia: Min man har azoospermi (=inga spermier). I jan 2014 hade jag AMH <0,2 och i april i år <0,1.  I mars 2014 fick vi råden adoption eller ÄD med donerade spermier (som går att göra utomlands). Vi gjorde vår utredning på en privat klinik. Ställde oss omedelbart i kö för insemination med donerade spermier hos landstinget men fick reda på att det var ca 1,5 års kö. Tufft då vi inte har möjlighet att "prova hemma" under tiden pga azoospermin.

Vi bestämde oss för att prova insemination med donerade spermier utomlands tre gånger och därefter gå vidare med  ÄD och adoption. 1,5 år kändes för lång tid att vänta utan att göra något. Första inseminationen lyckades och jag blev gravid! Det var en overklig känsla eftersom vi hade fått så dåliga utsikter. Bingo på första försöket! Men den glädjen försvann snabbt då jag fick missfall i vecka 5. Nytt försök månaden efter och blev då igen gravid! Den gången var jag förberedd på missfall. Det dröjde till vecka 10 innan det blev MA. Det var tufft. När de båda första försöken gått bra tyckte kliniken vi gick till att vi kunde prova 6 gånger innan vi skulle gå vidare till ÄD. Det har vi gjort nu. Insemination 2- 5 hände inget. Hoppet började försvinna. Tiden gick. Kollade upp med ÄD utomlands igen och kan få göra det så snart vi är redo. Läkaren som senast undersökte mig här i Sverige inför senaste inseminationen uttryckte att det nu var dags att gå vidare för vår del. Det var jättejobbigt att höra. Men han hade ju rätt. Har hört andra läkare som säger att rekommendationen är ÄD vid AMH <0,5. Nu till vårt bekymmer. Har precis fått reda på att vi kommit fram i kö för landstingsförsöken. Får komma dit i augusti. Nu kan vi inte bestämma oss om vi skall köra på direkt med ÄD och donerade spermier eller om vi skall invänta platsen i landstingskön och prova några gånger till där med insemination/IVF med donerade spermier trots mitt låga AMH. Tiden går och jag fyller snart 39. FSH var 8,9 i april.  Vet inte om det är det som gjort att landstinget tycker att det är värt att försöka.

Gjorde IVF med högsta dosen Gonal F för ett år sedan och fick då bara tre folliklar, två med ägg i som plockades ut men bara ett var moget. Sista inseminationen körde jag full dos Pergotime och det resulterade i två folliklar. Vet inte om det var Pergotimen eller annat men jag har känt mig riktigt nere en tid. Känns jobbigt då det nu är den bästa tiden på året och man borde vara glad! Tänker därför att ÄD med donerade spermier utomlands är en "enkel väg" för att lyckas. Vi har försökt i två år vilket inte är så lång tid jämfört med många andra här. Jag trodde inte att min energi skulle tryta men det har den gjort nu. Både mannen och jag har sprungit maraton och jag vill gärna komma i mål på detta "behandlingsmaraton". Jag vet inte om jag orkar vänta till hösten och igen prova IVF/inseminationer med donerade spermier och att det inte lyckas. Då blir det ÄD kanske först nästa vår/sommar vilket känns oändligt långt borta. Då är jag dessutom 40 år. Börjar också bli orolig att tiden för ÄD skall gå ut och att mensen till slut försvinner utan att vi hinner prova ÄD. Hur tänker ni andra med lågt AMH? Hur många IVF eller andra försök tänker ni göra innan ni går vidare till andra alternativ?

Hej Anemon! Jag har kört 3 st ivf försök de landstingsförsöken. Fick veta 2013 att jag har ett amh på 0,2. Vi körde korta protokollet och fick ut 4 st ägg och jag fick 2 st tillbaks. Ett tog sig men bebisen dog i min mage i v24. 2:a försöket fick jag ut 3 ägg och fick 2 tillbaks, men inget den gången. 3dje försöket nyss avslutat långa protokollet resulterade i 7 st ägg 5 befruktade men bara 2 st tillbaks, men inget denna hången heller. Nu orkar inte jag stressa med mer ivfer,så vi har ansökt om äd i Riga. Det verkar helt ok för oss. De har även som för dig i ditt fall embryodonarion. Jag hoppas på att få börja efter min mens i Juli. De har inga väntetider och när man mailar dem så svarar de inom ett par dagar. Kostnaden är inte gastronomisk heller. Jag är 37 och min man 46, hans spermier är tydligen riktigt bra än så länge, det är bara mina ägg som är slut! Men att ge upp sin dröm för en sån struntsak gör vi inte! Hoppas att ni snart kommer fram till vad ni vill göra. Lycka till!
  • Frazze
    Saturnus skrev 2015-06-08 14:48:41 följande:

Det blev ET den här gången. Tre ägg tog sig o ett var toppkvalitet. Fick tillbaka två ägg, 1 fyrcelligt & 1 två celligt. Inget till frysen. Nu är man ruvare igen o som jag hoppas!

Någon som tagit Q10 under ruvningen? Ska man sluta med det?

Grattis grattis till ruvarstatus! Jag ska hålla tummarna för dig! Jag fortsatte att ta Q10 och för mig gick det ju inget vidare. Men jag vet inte om det hade med just det att göra. Jag tycket inte att det borde vara farligt, men vem vet. Hoppas du blir på tjocken nu! Lycka till!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH