• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

karro 2014 skrev 2015-11-24 23:24:13 följande:

Hur går det för dig Frazze? Tänker på dig<3 och alla andra i tråden...

Jo då vi kämpar fortfarande med att bli gravida. Just nu så har jag kört hemmaexperiment med pergotime och menopur. Tog älsprutan i fredags och nu så får vi se om det blir nåt. Hade otroligt nog 3 äggblådor på höger äggstock!!!! Nu får vi se om nåt av äggen är/var dugliga då. Sen tog jag en biopsi av slemhinnan veckan innan äl så om det är en liten "skada" på hinnan kanske ägget fastnar! Ja annars så är det riga i februari igen. Har även bokat tid hos en läkare i sthlm som är hormonexpert, han ska försöka hjälpa mig att få i ordning på mina hormoner, vi får se hur det går. Tack för att du frågade Hur går det för dig själv? Kram
  • Frazze
    zasu skrev 2015-11-25 10:42:45 följande:

Var på UL idag. Skulle ha varit 10+3 idag men visade sig att jag haft MA vid 8+4. Känns helt knäckande. Får hoppas att blödningarna sätter igång annars blir det med hjälp av tabletter ef helgen.

Vet inte vad nästa steg blir nu. IVF el hoppas på naturen igen

NEEEEEEJ Zazu! Nä vad ledsen jag blir nu :'( Det där skulle ju inte hända bara! Jag beklagar verkligen och tyvärr så vet jag hur det känns. Även om mitt mf var tidigare och mitt döfödda bra mycket senare, så är en förlust en förlust. Jag hoppas att ni vågar och orkar kämpa på. Själv så har jag precis självmedicinerat, så vi får väl se vad som händer. Räknar med mens första veckan vi kommer till Australien = inget bad för mig om jag vill behålla livet. Men men! Nu kämpar vi på båda två så ska det bara gå tillslut. Ha det så bra du kan! Styrkekram
  • Frazze
    zasu skrev 2015-11-26 20:48:11 följande:

Tack för er omtanke! Har börjat fä lite blödningar nu på em så förhoppningsvis försvinner allt. Ska till gynekologen på tisdag.

Vi får fortsätta kämpa så ska vi lyckas någon dag.

H

Frazze - ha en trevlig resa!!!

Ja då vi ska ha 5 underbara veckor med familjen och våra vänner så det blir en fin resa.

Skönt att det har börjat komma igång nu då i alla fall, cytotec är ju inget att föredra alls!!!! Nu kan vi ju kämpa tillsammans, jag med äd och du med ivf i värsta fall el på egen hand vilket vi hoppas på. Vi får hålla kontakten så att vi vet hur det går

Hoppas nu att allt kommer ut så att du slipper påföljder. Kram på dig!
  • Frazze
    zasu skrev 2015-11-28 13:52:15 följande:

Igår kväll satte det igång ordentligt, fick åka in till akuten pga enorma smärtor och sammandragningar. Nu bör det värsta vara över!

Ja inte f*n är det skönt inte. Inte barnafödande heller kan jag lova. Jag fick ju bara morfin när jag födde och det hjälpte ju nada mot smärtorna! Jag var dlremot hög som ett hus Skönt att det värsta är över nu så att du kan läka ihop både fysiskt och psykiskt innan ni försöker igen. Kram
  • Frazze

Hej på er alla! Jag hoppas att ni haft en bra nyår. Min nyår började med något som händer alla andra, men inte mej! Jag har blivit gravid den naturliga vägen! Vi åkte till den där hormonläkaren i Sthlm och jag fick östrogenplåster och progesteronkräm etc. Han sa att jag förmodligen inte haft ordentlig äl på länge. Vi köpte det viktigaste och drog iväg på vår månad långa semester med sol, bad, och alkohol och blev aningen fundersam när mensen inte kom. Testade med ett test jag hade med mig och där blev ett väldigt svagt streck. Dagen efter testade jag med CB och fick Pregnant 1-2 weeks. Vi är chockade, överlyckliga och skitskraja! Men mest lycklig för att det gått den naturliga vägen. Nu återstår det bara att se vad som händer! Kram alla

• Frazze

Tack alla! Än så länge så verkar allt bra, men framtiden lär väl utvisa hur det blir. Längtar eftet ett vul så att vi kan se om allt ser bra ut.

• Frazze

Än så länge så verkar allt bra. Blev skrämd i måndags då jag fick en blödning. Vi var inne på vul i tisdags och det var tydligen ingen fara. Tog hcg prov och de ser bra ut. Nu väntar vi vul den 22a januari och då hoppas vi få se ett litet pickande hjärta. Det var för tidigt för det i tisdags. Men idag är jag i v 7. 6+1 alltså. Lååååååångt kvar innan de första 12 veckorna och sen de resterande månaderna efter det. Men vi hoppas att det går vägen!

• Frazze

Hej svej allihopa! Idag var första besöket hos Mvc med provtagning och lite annat prat. 8+4 idag och ytterligare en liten blödning! Suck! Funderar på att sluta med Mic och bara ta progesteronkrämen. Någon som vet om det är tillräckligt? Det är förmodligen inget farligt, men ändå tillräckligt för att skrämma livet ur en. 22 feb så är det dags för kub och 25:e är nästa besök hos Mvc.

Gosmos! Hur har det gått? Har det kommit en liten än eller? Hoppas allt går bra för dig!

• Frazze
    Hannah8401 skrev 2016-07-06 13:44:25 följande:

Vilken härlig solskenshistoria bambin! Tack!

Jag undrar hur det går för Frazze? Någon som vet?

Hej svej Hannah! Här går allt bara bra, har 2 månader kvar nu innan bf som är 9 sep. Vi har ett Tul i nästa vecka som vi ser fram emot. Underbart att se den lill* växa så det knakar Det är en riktig liten Houdini som försöker bryta sig ut igenom magen emellanåt. Har haft många sammanbrott på vägen när man vart inne på ul och kollat då den enligt mig vart stilla, men så ser man på ul att det är full aktivitet där inne. Att ha moderkakan i framvägg är inte optimalt när man förlorat ett barn innan. Men än så länge är allt bara bra och smärtfritt! Kram på er allihopa! Hör av mig när det kommit nåt!
  • Frazze
    karro 2014 skrev 2016-07-20 22:04:30 följande:

Hej tjejer<3 hur har ni det?

Tänker på er alla här inne, även om jag inte är aktiv här.. Jag har de super bra, min lilla Ella är snart 1 år, tiden går alldeles för fort...

Stort grattis frazze, hur går din graviditet? jag hade med bf 9 september fast 2015 fast hon kom 2 dagar tidigare:))

Åh vad härligt med en liten! Ja vi längtar massor nu tills denna lill* krabat kommer till oss. Det är 7 veckor kvar imorgon till bf. Min mamma tror att jag har max 5 veckor kvar! Vi får väl se vem som har rätt Just nu har jag åkt på en sån dunderförkyldning att jag bara hoppas att det inte bestämmer sig för att sätta igång nu. Var inne och körde glukosbelastningstest igår och som tur var så visade det inte på någon diabetes! Hoppas alla andra här inne har det bra! Kram
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH