Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH
Vad är det för skillnad på ubiqinol och ubiqinon Germany? Funkar inte ubiqinon alls?
Vad är det för skillnad på ubiqinol och ubiqinon Germany? Funkar inte ubiqinon alls?
Ubiqinol tas upp lättare av kroppen. Kostar dock mer än Ubiqinon.
Så det beror på vad man vill lägga pengar på. Ubiquinone ger säkert också effekt, men mest troligt då inte lika bra som den förstnämnda. För mig var valet inte så svårt :)
Jag har läst att inositol ska vara bra för äggkvaliten oxå och det köpte jag från gravidkollen. De var 500mg! Jag tar allt och lite till nu för att ladda och hoppas att min stackars kropp kan frambringa ett ägg till som resulterar i en liten till!
Roligt att höra att det gått bra för er också Germany och Snart Lycklig! Jo då, jag fick en son i augusti-15, efter äggdonation och immunsupport. Svårt att säga vilket som var lösningen, kanske en blandning. Blev spontant gravid igen tidigt i höstas helt utan något stöd, men det har jag iofs blivit förut, och det gick bekant som det brukar; inget vidare. Vi har ställt oss i kö för ny äggdonation, men då sonen diagnostiserades med cancer samtidigt som jag upptäckte att jag var gravid så har vi av naturliga skäl fått lägga syskonplanerna lite på is. Hade det varit så enkelt som att ha oskyddat sex så hade vi inte tvekat, men varken tiden, orken eller pengarna finns för tillfället. Önskar alla lycka till framöver!
Så fruktansvärt orättvist Zwillinge! Jag önskar er verkligen all lycka, jag hoppas att allt går bra och att er lilla prins snart är frisk.
Tack så mycket Cathy! Vi är så otroligt lyckliga att vi fått honom! Kan inte förstå hur lyckligt lottade vi var som blev spontangravida efter både ivf och äd.
Tyvärr så ser det inte bättre ut än att jag verkligen är i sent klimakterie! Min mens börjar tydligen utebli och slemhinnorna är så torra och sköra att jag verkligen lever med obehag. Verkar inte bättre än att det kommer förbli så heller. Vi hoppas dock på ytterligare en spontangraviditet och jag kommer inte sluta försöka. Annars har vi 11 st blastisar på ivf riga att ta till.
Hoppas dock fortfarande på att min mens dyker upp imorgon då det skulle vara cykeldag 28 för mig. Har sån molvärk och har haft i 2 dagar nu så jag hoppas verkligen att den kommer.
Nä min mens kom inte idag heller! Bara att börja bearbeta att man har passerat sitt bäst före datum och kan typ grävas ner 6ft under!
Bokat tid hos gyn för att få hjälp med att få igång den igen.
I veckan ringde min läkare. Linköping hade hört av sig och var osäkra på om de ville låta mig genomgå en behandling pga stroken jag hade för ett år sen. Fick en stroke pga p-piller (östrogenet) i kombination med att jag har auramigrän. De tror jag utsätts för onödiga risker. Nu ska min neurolog ge sitt utlåtande. Säger hon nej blir det inget. Känner mig så uppgiven. Vad tusan ska vi få för hjälp då?
Inget att be om ursäkt för, kunde inte mycket om stroke innan jag fick det. En stroke kan antingen vara en propp eller hjärnblödning. I mitt fall både och i höger lillhjärna. Idag mår jag bra, är i princip helt återställd. Lider av lite hjärntrötthet, lätt ataxi (skakningar) i höger arm och ben. Kan exempelvis inte bära vätska i höger hand för då spiller jag ut det, skakar och är ostadig vid belastning, har svårt att skära saker eftersom jag inte riktigt kan bestämma vart armen ska vara. Men utöver det mår jag helt bra :) kroppen har återhämtat sig fantastiskt, i början kunde jag inte gå eller styra höger arm. Den 28 mars är det ett år sen. Jag fick som sagt min stroke pga mödravården har noll koll och gav mig p-piller gång på gång trots att jag har informerat att jag har migrän med aura. Själv visst jag inte att det var skadligt men tycker att de själva borde veta det. Läkaren bara skakade på huvudet och kunde inte för sitt liv förstå varför man skrivit ut p-piller till mig i så många år. Idag äter jag blodförtunnande, kärlvidgande medicin, b12 och folsyra.
Efter stroken fick jag givetvis sluta med mina p-piller. Märkte då att jag hade mycket mellanblödningar. Sökte hjälp och man konstaterade lågt amh på 0,3. Blev sagt att vi ska börja med ivf och remiss skickades till Linköping. Nu har de alltså sagt att de nog inte vill behandla mig eftersom de är oroliga för att min kropp inte ska klara den höga östrogendosen och jag ska få en ny stroke.. jag förstår dom, har själv funderat på detta. Jag hoppas ändå att min neurolog ska komma med någon bra lösning. Kanske kan jag under behandlingen få andra och starkare mediciner. Men jag har en känsla av att hon inte kommer tycka att behandlingen är bra :( utan ivf vet jag inte riktigt vad vi ska göra. Det innebär ju att jag i princip inte kan gå igenom någon stimulerande behandling och vi bara får försöka själva. Leva på hoppet som känns lååååååångt borta.
Ok nu börjar jag med spekulationer igen då. Tog letrozol vid mensen hade möjlig äl förra veckan på tisdagen tror jag. Kollade aldrig utan läste att äl sker ca 1 vecka efter sista tabletten. Och vi myste typ dag 11, 13, 15 på cykeln vilket blev lite i otakt. Beräknad mens igen runt den 20-21 mars. Idag molar det lite i magen! Kan det ha fäst nu ägget OM där fanns ett ägg? Jag har ingen aning för vi kollade inte ens utan bara körde på ändå. Jag tänkte mer se till att min mens absolut inte skulle utebli eller bli sen nästa månad. Tänk om det skulle ha tatt sig redan Det skulle bli tufft med en 6 månaders (nu) och sen en på väg! Men ändå ack så underbart <3 ja det återstår att se! Hur går det för er andra då?
Hej allihopa! Igår så hade jag ett riktigt sånt där sammanbrott där jag bara grät och grät! Såg bebisar på tv och jag bara tycker det är så fruktansvärt hemskt att behöva ha en 60-årings äggstockar typ. Att det är så orättvist att en del ska bara behöva andas samma luft som någon som är gravid och sen bli gravid medans andra får kämpa som tokar! Jag grät och sa att jag kommer aldrig mer att bli gravid, jag kommer aldrig mer att få föda barn etc. I morses tog jag ett graviditetstest och fick två st streck på bara 3 min. Det ena svagt, men absolut ett streck. Köpte bara ett billigt apotekets för jag tyckte det var onödigt att slänga ut pengar på ett test när det ändå skulle bli - på det. Ett sånt kan man testa "tidigast" samma dag som utebliven mens, men den skulle ju börja imorgon måndag. Alltså måste det väl vara något där?! Nu har jag köpt ett clearblue digital för att vara 100% säker. Sen är det ju bara att hålla i sig till vul så att man får se så att det sitter i livmodern och inte utanför. Men SHIT jag är gravid igen! Chockad men överlycklig! Kram och ni som kämpar! Lycka till!