• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Stort lycka till idag sjuttiosjuan!

• Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-17 08:55:21 följande:

Tack!

Sitter här i min snygga dräkt och väntar:)

Oh sexy! Såna not so stay ups och nattlinne och hårnät? Grrrr
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-17 11:07:40 följande:

Nu är vi klara! Vilken pärs!! Jag har aldrig blivit speciellt påverkad vid ÄP och har i princip åkt direkt till jobbet, men så blev det inte idag. Dom råkade sticka mig så att det blev en blödning och ett tag såg det ut som om det skulle behöva sys, men han tryckte med något så blödningen avstannade så det slapp vi. Men den smärtan! Jag blev helt yr, mådde illa och pulsen och syresättningen droppade så det blev syrgas, dropp och mediciner för att få upp puls och blodtryck. Min sambo som är känslig var tvungen att sätta sig på golvet för han höll också på att svimma. Mådde så dåligt, fick ligga därinne typ 45 min innan jag kunde stå upp., fy har aldrig mått så dåligt!

Men 3 ägg fick dom ut så förhoppningsvis var det värt det..

Tack för all omtanke och lyckoönskningar!

Men hjälp! Alltså det kan väl inte bli några bestående men efter det? Sjukvården kommer undan med allt för myket och de slarvar allt för mycket idagens läge. Jag hoppas då verkligen att allt är ok med dig.

Tre ägg är ändå rätt bra skörd. Det behövs ju bara ett enda guldägg ändå. Jag hoppas hoppas hoppas för din skull att de tar sig alla tre så att det blir nåt till frysen.

Imorgon så är det återbesök hos gyn på sjukhuset efter mitt mf. Jag hoppas att de kan se att allt är bra och att där finns ett ägg el åtminstonde lite slemhinna så att jag kan få en mens. Dkiftar hela tiden mellan hopp och förtvivlan. Ena dagen så tror jag att det kommer gå en gång till och andra dagen så tänker jag att mina äggstockar är helt slut och jag är nog i klimakteriet redan. Jag har ju vart i övergångsåldern i många år nu har jag fattat själv. Men vad det är svårt att acceptera! Varför just jag? Ingen i släkten har haft problem att få barn på varken mammas el pappas sida. So why me? Ja ja! Ett ägg till ska jag skrapa fram! Hejja oss alla. Kram
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-18 06:27:50 följande:

Nej det är ingen fara alls med mig , det är tydligen inte ovanligt och alls inte farligt. Det hände för att han ville vara noggrann och verkligen suga ut allt eftersom vi har så dåligt med blåsor. Det känns helt ok nu och det blödde inte mer än vanligt sen.

Tror jag reagerade som jag gjorde pga att jag håller på med en detox nu och blev väldigt påverkad av morfinet plus att det då gjorde lite ondare än vanligt.

Lycka till idag, det är så orättvist att det ska vara så svårt för vissa.. min mamma kom i klimakteriet vid 45 , det berättade hon typ för ett år sen när jag sa att vi börjat med Ivf , så genetiskt har jag inte tiden på min sida!

Ha det fint !

Min mamma hamnade i klimakteriet mellan 55 och 60. Min mormor dog vid 51 års ålder och hade 7 barn och några mf på det. Min farmor fick sin sista son när hon var typ 45 så där ifrån är det nog inte heller. Alla mostrar har gott om barn har inga fastrar. Inte genetiskt i mitt fall skulle jag vilja säga.

Skönt att du mår bra idag! Man blir ju otroligt nojjig när det händer såna grejer. Vet ju inte om ni tänkt er på en ivf till om detta mot all förmodan inte skulle gå denna gången. Då vill man ju att allt är så bra som möjligt.

Är det verkligen bra att detoxa nu? Jag har för mig att det vart uppe på tråden här innan och att det inte var en bra ide. Men jag hoppas det går bra för dig ändå! Kram
  • Frazze

Ok så inga bra nyheter idag. Det satt en liten bit kvar i livmodern och den KAN komma ut med nästa mens eller så KAN jag få infektion om jag har otur. Vilket fall som helst så fanns där inte nån tillstymmelse till ägg för de hittade inte ens mina äggstockar Fy vad ledsen jag blir då! Så nu vill jag ha en snabbskrapning så att jag kan köra igång med dubbla letrozol när mensen kommit.

• Frazze
    Nube skrev 2017-05-18 19:15:13 följande:

Vad tråkigt! Hoppas att du inte får någon infektion nu! Vad gör letrozolen för nåt?

Ja det känns som att det är nog med motgångar nu. Tur vi i värsta fall har 11 st blastocyster i Riga som väntar på oss. Känns som att hoppet för en till egen är rätt ute. Men skam den som ger sig! Jag ringer gyn igen imorgon och ber han hjälpa mig få till en skrapning så att den försvinner. Sen så ska jag stimulera med letrozol. Letrozol minskar tillfälligt östrogenet i äggstockarna (som inte finns) och gör att folliklar utvecklas och sen när du slutar ta den så börjar östrogenet produceras igen och bygger slemhinnan. Man kan även ta dubbla om de utvecklas dåligt. En typ mini ivf! Jag ger inte upp hoppet än

Beklagar verkligen sjuttiosjuan! Vi får hoppas på att de tar sig över natten. Vi båda behöver ju inte ha otur utan det räcker väl med mig.
  • Frazze
    zasu skrev 2017-05-18 17:24:13 följande:

Vad tråkigt att höra, man vill ju bara att det ska vara över när det väl har hänt.

Måste du vänta till nästa mens eller kan du fä hjälp?

Jag vet inte zazu! Jag ska ringa imorgon och be dem boka tid för skrapning direkt. Jag hoppas att de går med på det så att jag kan köra igen vid mensen.
  • Frazze
    zasu skrev 2017-05-20 10:06:47 följande:

Fick du någon tid?

Nä de tyckte inte att jag skulle skrapa om jag vill bli gravid direkt. Det kan bli sammanväxningar och sånt. Läkaren trodde absolut att det skulle komma ut med mensen och att jag skulle köra på med letrozolen som planerat. Det är en liten bit som är ca 1-1.5 cm som sitter längst upp. Jag hoppas jon har rätt annars lär jag åka till sjukan och slå henne gul och blå. För om den inte kommer ut nu så kan det ju bli infektion OCH jag får skrapa ändå
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-20 15:22:06 följande:

Det blev ingen återföring:( Men vi kom överens om att vi gör ett sista försök direkt nu när mensen kommer sen får det vara slut på Ivf försök, mina ägg är för få och för dåliga och jag måste inse att ÄD är vår enda chans att få barn. Sakta, sakta håller jag på att landa i det och det känns inte så långt bort längre.

Ha en fin helg alla ni!

Jag beklagar verkligen! Vad tråkigt att det inget blev nu när du fick ut 3 st ägg. Vi får hoppas på att det går bättre nästa försök då. Jag kommer oxå att försöka några ggr till hemma försök och sen så blir det äd för vår del oxå. Jag får vara så nöjd med att jag har en liten kille som är min helt biologiskt och som liknar mig. Får vi köra äd så får vi hoppas den blir lik pappa. Men jag skiter i vilket bara vi får en liten till.
  • Frazze
    emhu skrev 2017-05-21 18:52:12 följande:

Alla ni som har lågt AMH, känner ni av några symptom på klimakteriet som exempelvis vallningar eller dålig sömn etc?

Oh ja! Det gjorde jag för flera år sen, nu torrt och skört underliv. Hemskt det som väntar
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH