• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Hej allihopa! Nu imorgon tror jag att det är en vecka sen jag hade äl, så om det stämmer så borde ett ägg ha fastnat nu antar jag. Eller hur många dagar tar det? Känner i alla fall absolut ingen aktivitet i form av molvärk där nere som jag kände sist då det blev mf. Men med sonen jag har nu så kände jag ingenting vad jag vill minnas. Det är ju snart 2 år sen nu! Jag misstänker ändå att det blir till att köpa bindor denna gången tyvärr. Känns så surt när jag ändå hade 2 st äggblåsor. Borde ju vart ett ägg där i alla fall. Men men bättre lycka nästa månad då.

Hur går det för dig Gluttan då? Vi hade ju typ äl samtidigt så du kanske lyckades bättre än jag?

• Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-18 16:58:10 följande:

Minns inte hur det kändes förra gången efter ÄL när vi blev gravida. Snart 5 år sedan det magiska hände. Blev misstänksam när mensen uteblev och vet att jag fick fruktansvärd "mensvärk" en kväll när mensen var sen.

Ja, hur har det gått nu? En vecka imorgon sedan ÄL. Hade molvärk i fredags och lite idag. Men så har jag haft förr utan att det blivit plus..

Håller tummarna stenhårt!! Blir det inget finns vi här och kan stötta och peppa varandra genom beskvikelsen till nya friska tag

Åh men molvärk är ju ändå positivt. Jag känner inget mer än att ryggen är på väg att ge sig som den gör vid mens. Nu sist jag blev gravid så var det ordentlig molvärk från dag 5 efter äl tror jag tills det slutade växa. Men med sonen tror jag inte att jag kände nåt alls.

Det är bara så jobbigt att man hade så höga förväntningar just bara för att man såg att där fanns två st äggblåsor. De kanske var tomma? Men jag kommer kämpa på tills jag har ett barn till.
  • Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-18 16:58:10 följande:

Minns inte hur det kändes förra gången efter ÄL när vi blev gravida. Snart 5 år sedan det magiska hände. Blev misstänksam när mensen uteblev och vet att jag fick fruktansvärd "mensvärk" en kväll när mensen var sen.

Ja, hur har det gått nu? En vecka imorgon sedan ÄL. Hade molvärk i fredags och lite idag. Men så har jag haft förr utan att det blivit plus..

Håller tummarna stenhårt!! Blir det inget finns vi här och kan stötta och peppa varandra genom beskvikelsen till nya friska tag

Ja usch då! Jag tror inte det blir nåt denna månaden. Jag brydde mig inte ens om att köpa grav test idag då det enda jag känner är smärta i ryggen. Ingen molvärk ingen känning i brösten ingen andfåddhet när jag gick upp för trappan. Men det är bara att ta nya tag och kämpa på. Letrozol is da shit!

Hur ska du göra? Vänta på ev blödning/utebliven mens el ska du testa lite i förväg? Vissa test klarar ju att man testar 4 dagar innan bim. Jag slänger inga pengar på test förrän mensen uteblir känner jag pch det lär inte hända denna månaden.
  • Frazze
    Gluttan1981 skrev 2017-06-19 21:53:05 följande:

Blää, va tråkigt!! Men än är det inte kört för den här månaden!! Vi får kämpa på, om det lyckas, vilket vi håller våra tummar för, är belöningen mödan värd.

Jag är lite av en test narkoman, men för att inte inbillningssjukan ska kicka in håller jag mig tills tidigast torsdag Mitt humör sviktar nu, mensömma bröst så det kanske är så att mensen kommer tidigare än förväntat!? Hoppas dock in i det sista.. Sen bryter jag ihop och kommer igen..!

Oj oj oj! Det osar graviditet för din del tycker jag. Ömma bröst, molvärk! För mig låter det lovande som bare den. Själv har jag ont el konstig känsla i 1 bröst. Vet inte om jag haft det förut någon gång alls. Just weird! Ont i ryggen vilket jag haft förut vid menstid. Och träningsvärk i ljumskarna el vad man kan kalla det. Jag tror att jag kan ha känningar av progesteronet möjligtvis. Men tiden lär visa. Ena stunden vill jag testa NU och få det överstökat. Men då vet jag ju att blir det negativt så kanske det inte ens stämmer. Och på ett sätt så vill jag vänta och bara låta mensen komma och deppa ihop och komma igen.

Hur gammal är du? Har du ett barn sen innan el blev du hravid och fick mf? Jag läser så mycket olika inlägg att jag inte minns alla tyvärr. Jag hoppas och tror att du är på tjocken
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-19 21:58:59 följande:

Hej på er!

Av våra 3 ägg vi fick ut i fredags vart 2 befruktade och dom fick jag tillbaka idag! Så nu ruvar jag för sista gången på egna ägg, inga större förhoppningar men mirakel kan hända!

Oj sjuttiosjuan! Missade totalt ditt inlägg igår! Typiskt uppdateringen på min fån! (Phone)

Härligt härligt! Jag håller alla tummar och tår jag har för din skull! Tänk om vi alla 3 nu skulle bli på smällen Då jäklar ni så får vi stötta varandra genom hysteriska tider. (Alltså ni stötta mig när jag åker in på akut ul för att det inte rört sig på en timma) nu håller vi tummarna för oss alla 3!
  • Frazze
    Sjuttiosjuan skrev 2017-06-20 07:53:12 följande:

Tack!!! Ja, nu kan vi bara hoppas!!!!

Ja jag har inga större förhoppningar för min del då jag känner mig så ogravid som det bara går, men du och Gluttan hoppas vi på i alla fall. Nu ska vi iväg här snart på familjecentralen och ha sommaravslutning. Myyycket att göra innan vi kommer iväg. Ha en bra dag! Kram
  • Frazze

En fråga bara! Om äl sker lite senaretyp 2-3 dagar senare än vanligt. Blir mensen senare då oxå el kommer den samma tid ändå? Tänker i vanliga fall är min cykel på 27 dagar men då kanske den blir typ 29 el nåt då? Någon som vet?

• Frazze

Ja typ! Om min cykel är på 27 dagar i vanliga fall. Men denna gången vet jag ju att äl var några dagar senare än 14 dagar efter mensen. Kommer mensen 14 dagar efter äl nu då så att det blir längre cykel? Fattar du hur jag menar? Svårt att förklara! Om äl förskjuts gör även mensen det då?

• Frazze

Har idag fått en sån sju helsikes molvärk i magen, så nu har jag börjat bli testsugen igen. Jobbigt läge om man får minus nu när hoppet tänts igen

• Frazze
    Nykär15 skrev 2017-06-20 15:08:31 följande:

Sorry jag hoppar in här och lägger mig i  men ja, lutealfasen är alltid den samma för dig (men kan variera i längd mellan olika kvinnor, allt från ca 10-16, men vanligast är 14)

Så det som kan variera är när ÄL kommer och det är den som styr hur lång cykeln blir, om du brukar ha mens 14 dagar efter ÄL så kommer du ha det nu med. Jag har ex haft ÄL på allt från CD11-14 (oftast på CD10) men mensen kommer alltid 14 dagar efter ÄL för mig. 

Håller tummarna för plus!

Åh tack för svaret! Jag tippar på att det är 14 dagar efter äl som jag brukar ha mens. Ja vi får hoppas hoppas!
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH