• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Sjuttiosjuan skrev 2017-08-10 19:41:59 följande:

Hoppas!!!!

När jag räknade efter så ska jag inte ha mens förrän på fredag nästa vecka det är dag 27 då. När jag blev med sonen så fick jag en blödning dag 23 på cykeln, men ingen mens kom. När jag blev gravid sist så fick jag en blödning dag 15 i cykeln. Nu är det dag 19 i cykeln. Jag har ju inte tagit något progesteron el nåt denna gången för jag var så säker på att jag inte haft ägglossning ens en gång. Men nu så stoppade jag in en lutinus idag ifall. Det kommer lite rosa hela tiden så jag tippar på att mensen är på gång flera dagar tidigt denna cykeln.
  • Frazze
    emhu skrev 2017-08-10 21:43:26 följande:

Kan det inte vara en sen ägglossning då? Jag tänker om du fick en liten blödning när du ägglossade?

Nä det har jag aldrig haft någonsin förut. Kan man blöda vid äl? Jag har ju haft nidblödningar de ggr jag blivit gravid naturligt så det kan ju vara det nu med. Nidis dag 23 med sonen. Nidis dag 15 i mars det som slutade i mf och nu dag 19. Men vi får se! Jag orkar inte analysera mer el tänka på det. Jag vill inte få upp hoppet på något sätt för då kanske det om det blir plus slutar som förra gången. Jag får helt enkelt vänta och se. Ska dock fortsätta med lutinus nu!
  • Frazze

Inget blod idag än så länge. Om nu inte lutinusen gjort så att det stoppat upp el så. Känner absolut ingenting än så vi får väl se.

• Frazze
    Nube skrev 2017-08-11 23:28:58 följande:

När tänkte du testa? Spännande!

Jag fick positiv äl test idag och igår och idag äl flytningar så mens förväntas om två veckor om inte synarelan gör att den blir försenad.. om två dagar börjar jag synarelan, skönt att komma igång igen!

Jag vet inte när jag kommer testa. Nu har jag precis samma flytningar som förra månaden innan mens. Ser lite ut som äl flytningar fast det inte är det. Jag hade det i 2 veckor sist typ så fort jag började med lutinusen. Jag känner absolut inget än i magen el nåt sånt. Jag brukar få molvärk i livmodern när det har tatt sig vad jag minns i alla fall. Denna gången kommer jag nog bara vänta på mens faktiskt om jag inte börjar känna nåt då. Håller tummar för att allt går vägen för dig denna gången och att det blir massa fina ägg där som delar sig fint, så att du kan få några i magen och ett helt gäng i frysen för syskonförsök sen när det är dags Kram
  • Frazze

Någon här som någonsin haft äl blödning? Jag har aldrig haft det, hur verkar det? Jag fick lite rosa aktigt på pappret och så kom det pyttelite ut med lutinusen och sen ingenting. Jag känner ingenting än så jag vet inte om det var en äl blödning el om det var en nidis. Åh vad jag HATAR analysering! Jag vill bara bli väckt den dagen jag kan testa mig och få raka svar.

• Frazze
    germany skrev 2017-08-12 16:19:47 följande:

Vilken cykeldag är du på?

Har du haft spottings dagarna innan mens förut? Kan vara det också om det är så att det närmar sig mens.

Men jag håller tummar för att det blir ett plus för dig,  helst nu :), men annars  inom snaraste framtiden :)

Jag var på cykeldag 19 när jag fick en pytte blödning. Min mens cykel har varit 27 dagar innan jag blev gravid och längre nu sen efter jag fick barn.

För säkert 4-5 år sen så låg min cykel på 24 dagar och då hade jag spottings i 4 dagar innan mensen kom, men det har inte hänt sen jag gjorde ivf och blev gravid första gången. Jag har ju haft 2 st nidblödningar förut och de visade sig på exakt samma sätt som detta. Lite genomskinlig flytning med lite blod i och sen slut. Idag på dag 21 och väntar mens på fredag dag 27 el senare. Är fruktansvärt svullen i magen, men det har nog med att jag ätit gluten. Konstigt nog inte ens vart sugen på kaffe fastän att två koppar kaffe på morgonen är mitt liv i vanliga fall. Det återstår att se! Jag hade ju lovat mig själv att INTE analysera denna månaden utan bara vänta på mens, men så händer detta och då börjar man direkt. Kan ju vara en äl blödning, men jag har aldrig haft det förut.
  • Frazze
    germany skrev 2017-08-12 18:02:13 följande:

Då är det knappast spottings du har denna gång.

Mindre än 1 vecka kvar tills du vet om det kanske är en liten bebis på gång :)

Analysera hör liksom till när man så gärna vill vara gravid, varje månad är så viktig och värdefull då och speciellt för oss med lågt AMH med dess svårighet att lyckas plussa.

Hoppas på det bästa för dig :)

Tack snälla du! Jag känner inte någonting alls, så jag vågar inte tro någonting. Jag minns absolut inte hur det kändes när jag blev gravid med sonen. Jag tror inte jag kände någonting alls då mer än att brösten blev ömma. Men jag är inte säker. Tiden får visa helt enkelt. Man kan ju analysera ihjäl sig, men det hjälper ju inte och tiden går inte fortare. Man blir bara mer hysterisk istället. Jag försöker slappna av och tänka på våra 11 blastisar i Riga som vi har att ta till om det inte tar sig naturligt.
  • Frazze
    Cathy skrev 2017-08-13 09:19:20 följande:

Frazze; jag har haft äl blödning en gång! Hade äl på kvällen/natten och nästa morgon lite rosaflytning i trosorna. Fick faktiskt plus den månaden

Åh det låter ju bra, men vid dag 19 så hade vi tyvärr inte sexat på typ 5 dagar innan. Jag känner absolut inget så en nidis var det då absolut inte i alla fall. Men nu vet jag ju om att mn kan få blödning vid äl oxå så då kan man ju köra en gång då med. Jag fick ju en liten blödnimg bara under morgonen och sen när jag stoppade in en lurinus så sög den upp det lilla som var. Jag var nästan helt säker på att det var en nidis alltså. Surt
  • Frazze
    Lillan15 skrev 2017-08-13 20:44:58 följande:

Hej!

Kan man ha AMH på 5,1?

Ja jag antar att om man inga fel har alls och beroende lite på ålder, så kanske man kan ha det?! Är dock inte säker. Jag skulle gärna ha aningen bättre än vad jag har i alla fall vilket är lägre än 0.1 typ. Påstår de att du har 5.1?
  • Frazze
    Cathy skrev 2017-08-13 21:56:54 följande:

Frazze: håller tummarna för dig iaf! Man vet aldrig! Minns att jag inte kände mycket när jag blev gravid med dottern, trodde aldrig jag skulle få plus på stickan. Du som försöker i sänghalmen, har jag berättat att jag fick testosteron utskrivet (av en ivf läkare men inte i Sverige...) för äggkvalitet, kanske nåt du vill prova? Många lite äldre har låga nivåer nämligen och bara det kan ge sämre ägg, tro det eller ej

Jag brukar känna i livmodern att den känns när jag blivit gravid vill jag minnas. Om man drar in magen så brukar man känna att man har en i alla fall, men nu känner jag precis som de två föregående månaderna inte ett smack. Känner inget i brösten heller. Det är bara att kämpa vidare! Det blir nog äggdonation tillslut i alla fall. Men detta med testosteron låter ju lite spännande!? Men hur skulle jag få tag i det? Får man några biverkningar av det? Jag känner att jag börjar lessna på det här kämpandet, så vi får se hur länge till jag orkar. Mina äggstockar ömmar typ hel tiden nu, så nåt är inte helt rätt där. Jag är helt enkelt slut där.
Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH