• Frazze

Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH

Gosmos skrev 2015-05-09 22:59:44 följande:

Förstår att du är orolig. Men det finns andra orsaker att blöda, som du säger. Kram på dig!

Nu är ovitrellen i magen. Point of no return.

Ja jag har alltid tagit ovitrellen dagen innan och sen så plockar de på morgonen efter om jag inte minns fel. Jag har fortfarande några dagar kvar med mina menopur och min spray så jag tar det lite lungt bara är spänd inför ul imorgon för att de hur det gått med de 2 små!? Har de växt så att de är värda att mäta? Har de andra växt till sig så pass att de är ok? Åker själv imorgon så det är lite extra spännande Åh vad jag längtar tills det förhoppningsvis blir ET!!! Längtar att få känna se där sparkarna i magen igen

Lycka till nu Gosmos hoppas det blir en fin skörd och många ägg i magen och till frysen
  • Frazze

Jag tror att 15 mm är det absolut minsta de accepterar om jag inte missminner mig. De var ju under 10mm sist, men ned ytterligare 3 dagar menopur nu tills imorgon så kan de ha vlivit över 10 och tills på fredag så borde de vara runt 15 tror jag. Hoppas, hoppas, hoppas!!!!!

• Frazze
    Saturnus skrev 2015-05-10 23:07:53 följande:

Jag ska börja spraya på onsdag, så jag ligger lite efter :) Hoppas mensen inte blir allt för sen. Hur många dagar efter cd 21(sprutstart) fick ni mens?

Jag har kört tre korta försök tidigare, nu långa. Är 40, du då? Hoppas på bättre kvalitet på äggen. Vid insättning har jag ätit q10 endast 6v. Få se om det påverkar, jag tar 500mg om dan. Jag ska kombinera menopur & Puregon den här gången få se om det blir bättre.

Härligt att du fick bra med ägg! :)

Jag fick min mens 11 dagar efter spraystart. Jag är 37 och detta är mitt 3dje försök. Blev ju gravid första ggn men hon dog i v 24 i magen. Har inga barn sen innan heller Men nu så är det dags!!! VÅR TUR ALLIHOPA!
  • Frazze

Ja Gosmos! Här hålls alla tummar som går! Sitter själv och väntar på ul här i göteborg. Så håll tummarna för mig oxå! 7 äggblåsor vore absolut inte helt fel att ha med sig i bagaget på fredag. Skriv och berätta hur många ägg du fick ut sen. Lycka till Kram!!!!!

• Frazze

Idag mättes 6 av äggblåsorna den största 21 mm och nästa 20mm sen så var resten på mellan 16-14 mm den sista den 7de vet jag inte vart den tagit vägen. Men jag är supernöjd ändå! Och som du sa Gosmos så tar man ovitrellen 2 dagar innan så jag tar min på onsdag kväll. Men det jag är mest glad för är att det var samma läkare som när vi var där absolut första gången Lars Nilsson heter han. Han var med och startade upp ivf här i sverige och är jätte känd inom ivf. Han är egentligen pensionär men hoppar in lite då och då så detta bådar gott tycker jag

• Frazze

Nä äggplock känns som ett litet stick medans jag inte känt ett smack vid ET.

Men är det sant Gosmos? 15 st!!!!!! Du kan ju nästan starta försäljning liksom. Jag är urnöjd med mina 6 som fanns där idag. Nu måste jag stanna till vid Sahlgrenska igen för att hämta ut min Menopur för 2 dagar till. Åh vad härligt på Söndag så hoppas jag på 2 fina guldägg i magen

Lycka till nu på onsdag Gosmos!

• Frazze

Idag är det dags för akupunktur igen! Nu får vi se vad hon säger idag då och hur många nålar det blir.

• Frazze

Jag har faktiskt inte den blekaste om jag har någon autoimmun sjukdom. Vad betyder det egentligen? Men problem med sköldkörteln har jag inte om man ska lita på alla tester.

Jag hoppas nu att allt ska gå bra då att det blir bebis 2016 för oss kvarvarande som inte är up the duff already!

• Frazze
    Saturnus skrev 2015-05-12 12:15:04 följande:

Fy vad orättvist livet är! Förstår att det är tungt!

Vad härligt att du har sju ägg på g. Grattis! Tar du otrivellen idag? Vilken dag blir det äggplock?

Tar ovitrellen imorgon kväll och äggplock på fredag morgon kl 09.00. Nu är det bara att hålla tummarna för att alla äggblåsor innehåller ägg då.

Mina äggstockar är lite mer lika i utdelning, 3 på ena och 4 på andra. Jag har inget kromosomfel vad jag vet ingen reumatism, men konstigt nog så har jag "haft" körtelfeber utan att jag märkt det men är alltså immun mot det nu. Men den räknas nog inte va?
  • Frazze

Tack Karro! Behöver alla tummar hållna som man kan få! Men om det skulle bli 6 st äggblåsor så borde det bli i alla fall 4 ägg och några som tar sig. Jag är hoppfull! De andra två ggrna så har jag inte vart det och det har gått bra! Men denna ggn när jag är hoppfull så kanske det går skit! Vem vet?

Svar på tråden Sökes! Framgångshistorier trots lågt AMH