• norgesessan

BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!

Jag hade inte ålockat ut ett babyskydd nu...Han får ju endå lite dårligare plats om någon/några månader. Finns det ingen ni kan låna så länge? Dessa pengarna kan ni ju hällre lägga på nästa stolen.

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • norgesessan

Mina barn har jackor på sig till bilen, tar av sig i stolarna. Det har varit upp till 20 hær....(och mer, men då har vi inte varit ute med bilen).
    Kan man absolut inte gøra så så underlættar det mycket att knæppa upp jackan såpass att bælterna ligger helt intill axlarna/brøstkassan. Vælj så tunna jackor som møjligt. Vi kør också fleece under jackorna.

• norgesessan

Cicci, tror inte det går...Har inte haft plats till att testa...Den tar ju upp tillräckligt med plats som den är nu.
    Ska se om Emil går med på att fotas i stolarna nu när bilen står utomhus.

• norgesessan

Jag har nog bara varit med om öglor i golvet en gång, annars har vi fäst där bilätet sitter fast i golvet. I denna bilen sitter remmarna mellan ryggen och sitsen på bilsätet framför.
    Jag hade satt honom i framsätet, annars ska det gå att montera öglor i golvet själv (Sitter då där bilsätet är skruvat fast i golvet...Samma skruv.)

• norgesessan

Hur menar du? Ska inte du ha nackstöd? Det är ju livsfarligt.
    Jag tog bort nackstödet  från sätet framför Emils säte. Isabelle sitter i det sätet, så hon har ju inget behov av det nackstödet..

• norgesessan

Eller menar du nackstödet i bilbarnstolen?

• norgesessan

JWN, stod ju att den var vändbar, läste inte så noga. Googlade lite, Osann är visst Tysklands största märke (gör Ferraristolarna) Men vet inte om det var från en vinklat hemsida...Tittade bara på rubrikerna.

• norgesessan

Tyckte stolarna var lite lösare (ryggen), men inget mer än det. Var lättare att få den ordentligt fast bak.

Vi har haft två volvo, har aldrig haft öglor framme.

Svar på tråden BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!