BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Jag hörde (var det inte han på säkerhetsbutiken?) att babyskyddet antingen skulle stå helt intill, eller långt ifrån..:Men det är ju inte officiellt.
Jag hörde (var det inte han på säkerhetsbutiken?) att babyskyddet antingen skulle stå helt intill, eller långt ifrån..:Men det är ju inte officiellt.
Angel, Hiway borde ju inte vara någon skillnad, eftersom en frigplitbit följer med som gör att stolen lutar mer bakåt, samt att den kan monteras länger utanför sätet...
Two way kan monteras på olika sätt...Antningen är klaffen(?) bak uppfälld (under stolen), då står bilstolen helt intill ryggen på bilsätet...Andra sättet är att klaffen fälls ner och utanför stolen, då blir det automatisk mer benutrymme.
Two way kan bli väldigt rak i ryggen, då måste det användas en kil under som gör att den blir mer lutande.
Mum, reagerade också på knäppet, att båda bälterna ska vara i klämman, jag klämde bara höftbältet...(Samma som på Multitech).
Ang. tyget...Kolla upp vad cowtyget kostar...Nytt överdrag till cosmicen kostade 600....Så óm det finns att få tag på, och den kostar nåt liknande så kan man ju köpa harry på rea, och kotyget vid sidanom, så har man extraöverdrag vid kräkolyckor.
Fy vad dyrt!! Tyckte 600 för cosmic var dyrt...(Köpte inte)
Cosmic rymlig???? Var har dom fått sin utbildning/uppfattning ifrån? I mitt galleri (har en bilstolsmapp) har jag fotat sonen i en cosmic, sen two way för att jamföra...Det var länge sen...(Måste vara två år eller nåt sånt...) Han har fortfarande inte växt ur two wayen...
Har även bilder på barnen i hiway, men den står inte i bilen....Men man ser hur långt ifrån huvudet är iallafall..
Multitech är tyvärr lätt att åla ut sig från om man har ett barn som gör så...Hade fatiskt överv'gt att testa en two way istället, där bältet ligger helt intill kroppen, utan stoppningen som finns på multitechen...Fattar inte vad den är gott för...
Jag är så skeptiskt till dessa dosorna som ska koppla ur airbagen...Hade aldrig kunnat lita på det..(Om man kan säger jag inget om, men jag hade inte gjort det).