BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Annan, vad är det för stol?
Annan, vad är det för stol?
Vad exakt sa hon på babyproffsen? Överkörde hon dig, eller var du rätt så tyst? Var det så att hon inte lyssnade på dig och bara malade på så kan du testa att henvisa till det om du vill byta (efter att testat i bilen såklart).
Igår skulle Emil och en pedagog från skolan gå en sträcka (15-20 minuter). Emil snurrade dock henne runt fingret och fixade så dom kunde åka bussen istället för att det var kallt
En annan lärare erbjöd att köra dom, men då svarade Emil att han inte kan åka bil utan bilbarnstol, för det har hade hans mamma sagt
Dom åkte bussen.
För att bussen är större, bilen är mindre. Tycker det är sjukt att det inte är bälte på innerstadsbussar dock..
Man kan inte jamföra effekten av en krock med en buss och med en bil.
Samma med att det (enligt min uppfattning) inte är säkert att sitta bakåtvänd på en buss, med passagerare bak i bussen. (Då det är lösa föremål, samt lösa passagerare på bussen, speciellt där det brukar vara bakåtvända säten (där man kan sitta 4 stk.)
Hade jag haft en besafe hade jag faktiskt använt den till 25 kg, det handlade ju bara om att den kom för nära taket i en sportsbil, och det har vi ju inte.
Den verkar mycket bättre (monteringen) än andra stolar... Den har ju både stödben och stöd mot sätesryggen.
Jag pratar om den helt vanliga. Det måste vara länge sen den var godkänt till 25, brorsonen fick sin 2007, den var till 18.
Med Isofix hade jag inte överstigit vikten.
Det är då ingen skillnad p åden och en vanlig bältesstol i höjden?
Min brorson föddes hösten 06, och fick stolen sommaren 07
300 kr???? Lycka til.......Hoppas ingen visar intresse för att köpa den så hon kanske fattar att den bör kastas...