BARN I BIL - bakåtvänd, framåtvänd? Här finns fakta!
Undrar; Min son är 6 år och är nu 136cm. Ska jag ändå låta honom sitta på kudde i 4-6år till?
Tummen upp för Biltema i Borlänge som har lappar från NTF utskrivna och inplastade om barn i bil överhuvudtaget rekommendationer för bakåtvänt åkande, bältesstolar, åldrar, vikter osv.
TyraochMärtasmamma:
Haha wow, jag är grymt imponerad av din läsning. Jag förstår att det måste tagit flera veckor Jag tror det finns ytterligare en, ännu tidigare tråd, men ge dig inte på den för sjutton haha!
Visst är det väl en smart grej egentligen, de här med kombistolar - om de bara kunde komma undan de kompromisser som blir... MTn är ju den stol som funkar bäst framåtvänt av de kombistolar som finns, men fortfarande inte optimalt. Den är väldigt tung.
Kul att läsa om din planering så barnen kan sitta bakåtvänt länge, tummen upp!
Nä det har garanterat inte varit någon fara för henne att åka i babyskyddet. Det är ju inte rent farligt att åka i ett babyskydd även om man kan sitta, sålänge man inte överskrider viktgränser och längden, och det har ni ju inte gjort.
Jag har läst om flera som har Hi-wayen i 9-5an och är riktigt nöjda. Den sitter, precis som du säger, tydligen som gjutet Skönt att ni kan variera placeringen också, så man inte är helt låst. Det kan vara bra!
Lycka till imorgon, trevlig resa och kör försiktigt! Återkom gärna med en trivselrapport Kram! (och tack själv!)
4 Små älsklingar: Jag vet faktiskt inte varför isåfall... men jag hade inte gått emot deras rekommendation. Maila Robert Bell på Säkerhetsbutiken så får du säkert ett svar och en rekommendation för hur du ska göra