• Mammiztill2

Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011

Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.

Bf Juni/ Juli 2011

Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra

Äntligen våran tur!

Välkomna {#emotions_dlg.flower}
  • Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
  • LindaBell

Var på VUL igår igen, ny kontroll efter förra veckans blödning. Allt såg bra ut, fick med mig bild hem, ser ju ut som en riktig bebis nu redan!! Så mycket utvecklat redan men bara 18,7 mm och jag skulle vara i v 8+4 igår, men enligt ÄP och ET skulle jag vara i 8+6, men jag följer väl deras mätningar nu för det är de som de skriver i journalen som sedan följer med till mvc.. Ny vecka varje fredag alltsåSkrattande Så på fredag går man in i v 10!!
    Ska på inskrivning den 25/11, UL på mvc 6/12 och NUPP 15/12.

• StorLängtanEfterLiten

Skruttfia82: Jag ringde MVC när jag varit på mitt VUL i v. 9. Fick då tid för inskrivning i v. 10. De sa då att man brukar ha ett hälsosamtal i v. 5....... men jag hade redan läst på en hel del om mat, träning mm så jag kände inte så stort behov av det.

Mammiz81: Jag ska inte göra KUB. Hur har det gått med din mamma, har du lyckats undvika att berätta att du är gravid?!

Strax: min chef har vetat om hela tiden att vi gjort IVF och nu vet hon om att vi har lyckats. Hon var nyfiken och frågade redan i v. 6, tror jag att det var, och jag kunde inte ljuga så därför vet hon redan.....Tungan ute 

• Akkie77
    karin855 skrev 2010-11-17 15:55:18 följande:
    inskrivningssamtal nästa vecka , känns overkligent!
    Samma här!  Det känns konstigt, men på nå´t vis blir det verkligen på riktigt då ;)  Även om vi sett hjärtat och allting så är ändå inskrivning på MVC en milstolpe tycker jag.
  • Linnea H

VIihar kontaktat MVC, ska dit på måndag för inskrivning, eftersom det är första barnet vill jag bara styra upp allt och få veta vad som gäller så snart som möjligt

Jag har förklarat lite för maken varför man gör KUB och fvp men vi har inte diskuterat om vi ska göra det. Vill bara att han ska få veta så han kan fundera lite också. För egen del, kanske KUB (det är väl blodprovet?) men troligen inte fvp (beror ju i viss mån på svaret på blodprovet iofs). Jag har svårt att se att jag går med på en abort, i alla fall inte om det visar på hög risk för Downs syndrom. För mig är ett barn med DS inte så jättestort problem iom att jag har sett ett par exempel men jag tror maken är mer tveksam.

Jag kommer berätta för min chef i början på dec om nu allt går bra, ungefär vid 12+ 3, 12+ 4. Jag vill gärna berätta relativt tidigt eftersom vi är ett litet företag och jag är ensam om mina arbetsuppgifter. Vi ska göra en grej med jobbet runt lucia och jag vill gärna berätta innan eftersom jag tror det kan ingå fysisk aktivitet och definitivt alkohol och jag orkar inte ljuga längre . Jag har dessutom planerat att sluta jobba relativt tidigt, runt månadsskiftet april/maj (BF 19 juni), så det är nog bra om de har tid på sig att bestämma hur de ska göra med ersättare.

• Mammiztill2
    StorLängtanEfterLiten skrev 2010-11-18 08:06:29 följande:
    Skruttfia82: Jag ringde MVC när jag varit på mitt VUL i v. 9. Fick då tid för inskrivning i v. 10. De sa då att man brukar ha ett hälsosamtal i v. 5....... men jag hade redan läst på en hel del om mat, träning mm så jag kände inte så stort behov av det.

Mammiz81: Jag ska inte göra KUB. Hur har det gått med din mamma, har du lyckats undvika att berätta att du är gravid?!

Strax: min chef har vetat om hela tiden att vi gjort IVF och nu vet hon om att vi har lyckats. Hon var nyfiken och frågade redan i v. 6, tror jag att det var, och jag kunde inte ljuga så därför vet hon redan.....Tungan ute 
    jag vet faktiskt inte om hon trodde mig att ja bara gått upp ivikt av alla hormonerna..
    men känner ja henne väl har hon snokat fram..
    Hon gick över gränsen för mig då jag blev gravid med dottern, då när hon ringde mig så hade hon räknat ut
    när vi måste haft sex och då jag blivit gravid. jag äcklas av att andra har såna intressen att ta reda på NÄR!
    Så ja får lite panik att berätta och särskilt BF datum.
  • Smulans

Mina två chefer och min två närmaste kollegor har vetat om hela processen.

Vi ska göra KUB. Blodprov i samband med inskrivningen den 17/12 och UL den 21/12.

• Smulans

Cleo, grattis till litet hjärta!

• Mammiztill2

undra när jag får svar om jag får göra KUB?
    och när jag får tid till UL i januari

ska ni gärna kontakta er klinik vid halva tiden av graviditeten?
    oh sen gärna skicka in papper efter förlossningen vad de blev för kön längd vikt och födelsedatum?!

• Linnea H
    Uppdaterar lite, allt vara bra på UL idag, fortfarande lite liten men bra tillväxt så Dr var positiv.
    Nu är vi "klara" på kliniken om det inte inträffar något konstigt, vi ska på vanliga MVC på måndag och sen ska vi bara höra av oss efter förlossningen och informera, så de får lite statistik
    Det känns lite konstigt att vi liksom blir "vanliga" nu, vi som har varit IVF:are så länge. Men kul förstås.

StorLängtanEfterLiten: 28/10 (v 8+4) Hjärta BF 5 juni 2011
    Humlet: 27/10 (7+0) Hjärta Hjärta BF 15/6
    Mumsa73: 1/11 (vecka 7+0) Hjärta Hjärta
    Wanie 1/11(vecka 7+2) Hjärta
    LindaBell: 2/11 (vecka 6+6)  Nytt VUL 9/11 Hjärta
    Mammiz81: 2/11  (vecka 6+6) Hjärta Nytt VUL 8/11
    Frida1010: 2/11 (vecka 7+0) Hjärta
    Linnea H: 5/11 (v 7+4), 11/11 & 18/11Hjärta Inskrivning MVC 22/11
    Toyota10: 10/11 (v 8+2) Hjärta BF 20/6 2011
    Tessi007: 10/11 (vecka 7 + 0) Hjärta Nytt VUL 24/11 (vecka 9+0)
    Skruttfia82: 11/11 kl 10.20 (vecka 7+4)Hjärta Nytt VUL 1/12 kl 9.00 (vecka 10+2)
    Akkie77: 11/11 (v 7+6)Hjärta BF 23/6
    Cleo36: vecka 17/11( vecka 10)Hjärta
    Strax, 19/11 (vecka 7 +1)
    Smulans: 25/11 (vecka 8+3)
Svar på tråden Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011