Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.Bf Juni/ Juli 2011
Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra
Äntligen våran tur!
Välkomna

Var på VUL igår igen, ny kontroll efter förra veckans blödning. Allt såg bra ut, fick med mig bild hem, ser ju ut som en riktig bebis nu redan!! Så mycket utvecklat redan men bara 18,7 mm och jag skulle vara i v 8+4 igår, men enligt ÄP och ET skulle jag vara i 8+6, men jag följer väl deras mätningar nu för det är de som de skriver i journalen som sedan följer med till mvc.. Ny vecka varje fredag alltså Så på fredag går man in i v 10!!
Ska på inskrivning den 25/11, UL på mvc 6/12 och NUPP 15/12.
Skruttfia82: Jag ringde MVC när jag varit på mitt VUL i v. 9. Fick då tid för inskrivning i v. 10. De sa då att man brukar ha ett hälsosamtal i v. 5....... men jag hade redan läst på en hel del om mat, träning mm så jag kände inte så stort behov av det.
Mammiz81: Jag ska inte göra KUB. Hur har det gått med din mamma, har du lyckats undvika att berätta att du är gravid?!
Strax: min chef har vetat om hela tiden att vi gjort IVF och nu vet hon om att vi har lyckats. Hon var nyfiken och frågade redan i v. 6, tror jag att det var, och jag kunde inte ljuga så därför vet hon redan.....
VIihar kontaktat MVC, ska dit på måndag för inskrivning, eftersom det är första barnet vill jag bara styra upp allt och få veta vad som gäller så snart som möjligt
Jag har förklarat lite för maken varför man gör KUB och fvp men vi har inte diskuterat om vi ska göra det. Vill bara att han ska få veta så han kan fundera lite också. För egen del, kanske KUB (det är väl blodprovet?) men troligen inte fvp (beror ju i viss mån på svaret på blodprovet iofs). Jag har svårt att se att jag går med på en abort, i alla fall inte om det visar på hög risk för Downs syndrom. För mig är ett barn med DS inte så jättestort problem iom att jag har sett ett par exempel men jag tror maken är mer tveksam.
Jag kommer berätta för min chef i början på dec om nu allt går bra, ungefär vid 12+ 3, 12+ 4. Jag vill gärna berätta relativt tidigt eftersom vi är ett litet företag och jag är ensam om mina arbetsuppgifter. Vi ska göra en grej med jobbet runt lucia och jag vill gärna berätta innan eftersom jag tror det kan ingå fysisk aktivitet och definitivt alkohol och jag orkar inte ljuga längre . Jag har dessutom planerat att sluta jobba relativt tidigt, runt månadsskiftet april/maj (BF 19 juni), så det är nog bra om de har tid på sig att bestämma hur de ska göra med ersättare.
Mina två chefer och min två närmaste kollegor har vetat om hela processen.
Vi ska göra KUB. Blodprov i samband med inskrivningen den 17/12 och UL den 21/12.
Cleo, grattis till litet hjärta!
undra när jag får svar om jag får göra KUB?
och när jag får tid till UL i januari
ska ni gärna kontakta er klinik vid halva tiden av graviditeten?
oh sen gärna skicka in papper efter förlossningen vad de blev för kön längd vikt och födelsedatum?!
Cleo, så bra att det gick bra igår!
Strax, lycka till i morgon!