Vi som äntligen blivit gravida via IVF Bf Juni/Juli 2011
Här tänkte jag att vi som har plussat med hjälp av IVF kan träffas.Bf Juni/ Juli 2011
Här Pratar, drömmer, stöttar vi varandra
Äntligen våran tur!
Välkomna

Smulans - såg ditt inlägg nu, jag har fått lära mig något jag inte visste innan - det är oerhört vanligt att man blöder under graviditeten och att det inte är någon fara. Jag blödde ju natten till i måndags och även i onsdags. När vi pratade med Dr i torsdags sa hon att det behövde absolut inte vara något dåligt tecken och allt såg ju bra ut på VUL. Men man undrar och oroar sig ju ändå. Hoppas allt är bra med dig och att du slipper blöda mer.
Linnea, var roligt att kunna berätta. Vi blev "påkomna" igår på en middag. Hade tagit med alkoholfritt vin och allt gick jättebra, de trodde jag drack som de andra, tills värden kom in med flaskan, som han hittat - "Vem har tagit med sig den här? - Är du i början av en graviditet?" Jag har världens sämsta pokerface och min man sa något om att vi får massa frågor om det. Nu gruvar jag mig för att han kommer berätta för alla, och att de kommer få veta "i fel ordning". Det var inte alls tänkt att han skulle få veta före en mycket närmare kompis, men de jobbar ihop. Hon kommer tycka att det är skumt att jag "berättat" för honom före henne och jag kommer känna mig tvungen att berätta alldeles för snabbt. Ville vänta till efter vul i alla fall.
Ni som inte är öppna med allt och alla - hur klarar ni att hålla det hemligt? Jag tycker det är jättesvårt.
Smulans: Hur är det med dig, har du blött något mer? Hoppas att allt är ok med dig! Kram
hej tjejer
Har ni någon växtvärk? Det spänner och drar i min mage, speciellt idag och känner mig orolig för att den lille som var kvar inte kommer att stanna heller... Har ni några känningar i magen?
jag är orolig för att jag känner att det svider inuti underlivet på mig emellanåt, inte så att jag har ont
men de svider
Hej på er! Jag blödde ju ganska mycket natten till i onsdags förra veckan, men på VUL på onsdagen så tickade ju hjärtat som väl var! Sedan har jag egentligen inte blött någonting annat än lite brunaktiga flytningar (ursäkta!) en dag, men känner ändå en oro inför VUL imorgon innan man får bekräftat att allt fortfarande är ok.
Smulans; hur har det gått för dej?
Lycka till i morgon. Själv får jag vänta 10dagar.
Är super nojig. Igår blödde jag under max 2 timmar, sen slutade det... Kom när ja var på toa o skulle göra nr 2 blodet var färskt och rött... Skit orolig är i v 10 (9+1)
måste skriva in mig på barnmorske mottagningen snart. men nu är ja bara orolig och känns bara som vi har tok otur då jag har två missfall bakom mig förra sommaren, men då såg vi aldrig den lilla o lilla hjärtat slå,,, men känns ändå jätte oroligt :/