• TapetKlister

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Jag hade BIM den 11/10 och är alltså idag på BIM+2.
    Testade idag, - stickan visade negativt. Fortfarande ingen mens.

Någon mer som passerat BIM som vill vara med i denna tråd?
    Dela med sig av sina eventuella graviditestsymtom? :)

Längtar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 10:29
    Min mens kom på BIM+8. Plussade månaden efter på BIM-5, yay :D
  • Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!
  • christalia79

Får jag bara fråga, ni som också har gått långt över tiden, hur gör ni med alkohol? Alla tester visar ju negativt, men tänk nu OM det ändå skulle vara så att det ligger en liten där inne....

• LindaMagnusson

Det undrar jag med... Testade ju pos i torsdag men neg idag och igår och nästa helg ska vi på. Halloween fest. Hur vet man då om man kan dricka eller inte.

• christalia79
    LindaMagnusson skrev 2010-10-30 12:26:12 följande:
    Det undrar jag med... Testade ju pos i torsdag men neg idag och igår och nästa helg ska vi på. Halloween fest. Hur vet man då om man kan dricka eller inte.
    Ska på fest ikväll, är en fest då alla ska ta med sig sina slattar från spritflaskorna hemma. Så det kommer ju att serveras sprit......Igår var jag hos svärföräldrarna som bjöd på vin och sen ville sambon mysa lite med vin i veckan. Samtidigt som man vet att man inte är gravid och att det inte finns nån anledning att inte ta ett litet glas vin, så naggar det där dåliga samvetet ändå...
  • Spe
    Lilla fröö skrev 2010-10-30 14:23:22 följande:
    Negativt test i morse :(
    Du har inte funderat på att gå in och så de gör VUL??? Eller är det svårt att få till det??? Jag hoppas jag kan få en tid på måndag
  • Lilla fröö
    Spe skrev 2010-10-30 15:15:28 följande:
    Du har inte funderat på att gå in och så de gör VUL??? Eller är det svårt att få till det??? Jag hoppas jag kan få en tid på måndag
    Jag pratade med en barnmorska i torsdags, men hon verkade ovillig till att träffa mig. Det lät som att jag bara var välkommen om jag var gravid. Fasen, jag vet inte vart jag ska vända mig eller var jag ska ta vägen. Både jag och min sambo undrar varför mensen inte kommer eftersom testen är negativa..
  • Spe
    Lilla fröö skrev 2010-10-30 15:44:55 följande:
    Jag pratade med en barnmorska i torsdags, men hon verkade ovillig till att träffa mig. Det lät som att jag bara var välkommen om jag var gravid. Fasen, jag vet inte vart jag ska vända mig eller var jag ska ta vägen. Både jag och min sambo undrar varför mensen inte kommer eftersom testen är negativa..
    Tror nästan att du måste försöka trycka på ...din sambo kanske kan ringa?? Ring och gråt annars ...knepigt att de inte vill ta emot dig. Finns ingen privat gyn du kan gå till?? Jag blir också fullständigt tokig av detta!!!!!
  • Spe
    christalia79 skrev 2010-10-30 12:14:39 följande:

Får jag bara fråga, ni som också har gått långt över tiden, hur gör ni med alkohol? Alla tester visar ju negativt, men tänk nu OM det ändå skulle vara så att det ligger en liten där inne....

Jag har öppet förhållningssätt när det gäller alkohol..tidigt i graviditeten så går det inte över något till fostret. Försök leva som vanligt
  • LindaMagnusson

Men hur ska man veta om det är tidigt i graviditeten om testen intevisar ngt.. Läst ju att på vissa visar det inte förtän 2-6 mån in i grav..,

• Spe
    LindaMagnusson skrev 2010-10-30 16:01:28 följande:
    Men hur ska man veta om det är tidigt i graviditeten om testen intevisar ngt.. Läst ju att på vissa visar det inte förtän 2-6 mån in i grav..,
    känner du dig tveksam så strunta i det glaset rödvin...annars går du bara och undrar. Jag ska definitivt försöka få till ett VUL så jag säkert vet att det är något där eller inte.
Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!