• TapetKlister

Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!

Jag hade BIM den 11/10 och är alltså idag på BIM+2.
    Testade idag, - stickan visade negativt. Fortfarande ingen mens.

Någon mer som passerat BIM som vill vara med i denna tråd?
    Dela med sig av sina eventuella graviditestsymtom? :)

Längtar
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-25 10:29
    Min mens kom på BIM+8. Plussade månaden efter på BIM-5, yay :D
  • Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!
  • Älskarlivet
    Coriander skrev 2010-10-26 06:47:16 följande:
    Testat med CB idag på BIM+12: Minus 
    Jag är så ledsen..jag trodde ju såklart att det skulle visa ett starkt plus! 

Nu tror jag faktiskt på riktigt att flippar ut snart. Jag är ju tydligt inte gravid, men min kropp beteer sig som om den vore det... åh, jag vill bara återgå till vardagen! Liksom vad ska jag göra? Betee mig som om jag vore gravid (skippa viss mat, all alkohol, inte festa, inte dansa pole dance...) bara för att inte skada ett ev. liv inom mig, FAST alla tester säger tydligt att jag inte är gravid??? Eller återgå till det "normala" utan dåligt samvete och trotsande de signaler min kropp sänder?

Nog måste man väl kunna lita på ett test nu? Speciellt CB som är så känsligt..?

Hjälper det något om jag köper ÄL-stickor? För de borde väl visa om jag har någon ÄL...vilket jag borde ha inom kort om min mens bara hoppat över en månad.. eller? Vilket märke är bäst? Behöver något som är lätt att tyda, så vore glad ifall någon hade tips att dela med sig.   
    Du ska leva som vanligt!

Vad tråkigt att det visade negatvit .... man vill så gärna tro eller hur!?

Testade själv negativt imorse... .
  • EQ85
    Sanna01 skrev 2010-10-26 06:51:00 följande:
    ja det är så sant. jag och min kille försökte ett år och 9 månader innan vi fick beskedet att vi skulle utredas för IVF. när vi gick därifrån var det som ett ok som föll från mina axlar och innan veckan var över var vi gravida. Nu var det åxå att vi inte fick utslag förrän sent. Det slutade i i missfall men nu vet vi att vi kan själva så man hoppas ju på att det räcker för att jag inte ska stressa allt för mycket över det.
    låter som en bra idé med att minska stress.
    det kan aldrig vara fel att ta det mer lugnt, oavsett vad det gäller.
    Jag mådde dåligt väldigt länge, för min tjejkompis är i vecka 38 nu, jag hade varit i v36.
    I början hade jag svårt för att se hennes mage växa men hon har varit helt underbar.
    Försynt, försiktig och delat med sig av alla händelser.
    Nu blir jag bara lite nedtsämd om någon annan i min närhet får pluss, för ALLA får nämligen det nu haha.
    Men å andra sidan. Jag hinner jobba mer, spara ihop mer pengar till hus och när jag blir gravid, blir jag det.
    Idag ska det iaf testas, BIM+6 idag. tycker det är konstigt. Är det degativt så lär mensen ju komma snart
  • LindaMagnusson
    Coriander skrev 2010-10-26 06:47:16 följande:
    Testat med CB idag på BIM+12: Minus 
    Jag är så ledsen..jag trodde ju såklart att det skulle visa ett starkt plus! 

Nu tror jag faktiskt på riktigt att flippar ut snart. Jag är ju tydligt inte gravid, men min kropp beteer sig som om den vore det... åh, jag vill bara återgå till vardagen! Liksom vad ska jag göra? Betee mig som om jag vore gravid (skippa viss mat, all alkohol, inte festa, inte dansa pole dance...) bara för att inte skada ett ev. liv inom mig, FAST alla tester säger tydligt att jag inte är gravid??? Eller återgå till det "normala" utan dåligt samvete och trotsande de signaler min kropp sänder?

Nog måste man väl kunna lita på ett test nu? Speciellt CB som är så känsligt..?

Hjälper det något om jag köper ÄL-stickor? För de borde väl visa om jag har någon ÄL...vilket jag borde ha inom kort om min mens bara hoppat över en månad.. eller? Vilket märke är bäst? Behöver något som är lätt att tyda, så vore glad ifall någon hade tips att dela med sig.   
    man har väl inte ägglossning om man inte haft mens? det är väl en omöjlighet..
  • Coriander
    LindaMagnusson skrev 2010-10-26 10:00:19 följande:
    man har väl inte ägglossning om man inte haft mens? det är väl en omöjlighet..
    Ursäkta att jag frågar, men var har du hört det? Dom två sakerna hänger ju egentligen inte riktigt ihop på det där sättet... :)

Ägglossning behöver ju inte föregås av mens för att sättas igång. En del kvinor kan ju även ha två ägglossningar i månaden, utan att ha mens däremellan. Och man kan ha mens utan att ha ägglossning. Mens är ju bara kroppens sätt att rensa ut det som finns i livmodern, för att förbereda för en ny möjlighet till graviditet.  
  • MoaMaria

Hej,

Jag vet att man kan ha mens utan att ha haft ägglossning innan men hur är det med tvärtom, kan man ha ägglossning men inte fårmens? Om man inte är gravid alltså.

Min mens är två dagar sen, men jag säkert att jag hade ägglossning denna månaden. Jag gjorde ett graviditetstest igår men det var negativt.

Någon som vet?

• Drömmen om Elin

Man behöver väl inte testa med mogonurin om man är över BIM några dagar?

• MoaMaria

Man kan nog ha ägglossning utan "fårmens"! HAhahahahah.
    Jag menade självklart "få mens", människomens alltså ;)

• Älskarlivet
    Drömmen om Elin skrev 2010-10-26 11:20:31 följande:
    Man behöver väl inte testa med mogonurin om man är över BIM några dagar?
    Stämmer....
    Men halten är högre på morgonen så det kanske är lika br att ta morgonurin.
    Men är man över BIM så ska det egentligen fungerar med när som helt.
  • Coriander

Både ägglossning och mens sätts igång av hormoner, vilka inte alltid följer några regler.... vi som hängt i denna tråd länge nu har fått smaka på detta... Skrattande I en värld där allt skulle vara perfekt skulle man ju ha en 28 dagars cykel där hormonerna fungerar i harmoni och den ena fasen löser av den andra. 

Så är det inte alltid i verkligheten dock...

Ni som tror att man inte kan ha ägglossning utan att ha mens: Hur ska man förklara det då att mensen kan hoppa över en månad... då kan man ju ändå ha ägglossning månaden efter och sedan ha normal mens.  

• Coriander

Ett mirakel har hänt: Jag har fått min mens!! Glad 
    Jag har inga kramper eller något, utan bara blod som forsar ut...och jag är så glad. Förstår fortfarande inte varför den är 12 dagar sen. Nu kan livet äntligen gå vidare.

Jag kikar in i tråden lite då och då för att kolla hur det går för er andra..Lycka till och tack för sällskapet! Hjärta

Svar på tråden Vi som passerat BIM, - inget plus och ingen mens!