• blirmamma2012

SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.

Hej!

En riktig sköt-om-sig-själv helg har du haft då! Vad härligt =) Det är nödvändigt för att man ska må bra!
    Det är du verkligen värd.

Teo har fått hosta och har feber lite från och till. Visserligen inte konstigt då alla runt omkring oss varit sjuka utom jag!
    Peppa peppa har jag klarat mig hittills =)

Kram

• blirmamma2012

Halloj!
    Tappade din iphone bort text nu igen??

Lika härligt att komma hemifrån var det kanske att komma hem för dig igår och få träffa Molly igen!

kram

• blirmamma2012

Hej =)
    Jo här hostar lille prinsen, men annars är han pigg! Inte så gnällig som förra veckan, så det ger väl med sig nu!
    Jag har ännu klarat mig från sjukan =)

Vi ska också ta ut dubbeldagar i sommar så Peter tar 4 veckor semester och 2 v fp. Han kommer skriva över sina dagar till mig, så jag får vara hemma och han dra in kosing Tungan ute Nej då, men han tjänar mer än mig och jag vill hellst vara hemma så därför gör vi så!
    Jag har tänkt att jag ska kunna jobba extra efter sommaren och på så sätt spara lite dagar!

Jag tycker du gör alldeles rätt i att vara rak och fråga hur han vill att ni ska ha det! Man kan ju inte vara tillsammans om inte den ena parten vill det fullt ut! Att få det intima är ju för mig en VÄLDIGT stor del! Jag har stort behov av närhet så jag förstår absolut hur du menar! Funkar inte det kan man ju lika gärna bo med en kompis!
    Hoppas bara att han vill samma som du =)
    Lycka till jag hoppas han förstår dig och att han svarar ärligt och inte bara som han tror du vill höra!

Kram

• blirmamma2012

Hej!
    Tråkigt att behöva ta ut semester för att få det att gå ihop. Jag fick ta ut semesterdagar innan förlossningen för att slippa ta fp allt för tidigt! Med tanke på att jag gick 10 dagar över tiden så är jag glad att jag inte började ta fp.
    Dock bara 12 dagar så lite värre med 5 veckor =(

Ja det är ju bättre att vänta med o lägga in dubbeldagar om ni inte har "nytta" av dem! Men den dagen han kan säga att han vill satsa fullt ut med dig och verkligen visa det så är ni en bit på vägen!
    Han verkar iallafall fundera på det =)
    Jag tror nog han vill men kanske är rädd för att få kalla fötter igen?!

kram

• blirmamma2012

Ja eftersom semesterdagarna ger dig ganska mycket mer än fp så får du ju mer i lön och kan ju då kanske klara dig på att bara ta 15 dagar semester?!

Du gör helt rätt i att du vill ha raka besked! Ni kan ju iallafall prova, funkar det inte så har ni ju iallafall gett det en chans. Sen kan ni båda gå på varsitt håll och vara säkra på att ni inte funkar tillsammans om det  nu skulle bli så! MEN ni kan ju också inse att ni faktiskt har någonting att bygga på!

Renovering?! Vad kul, vad ska fixas?

Ha det gott vännen!

Kram

• blirmamma2012

Okej!
    Skönt att få lite nya tapeter och så, men vad synd att du inte får välja de finaste tapeterna! Hoppas du hittar några fina iallfall! Lite nya färger och mönster på väggarna piggar ju upp en =)

Idag har vi varit ute hela förmiddagen i det kanonfina vädret!
    Teo fick nog alldeles för mycket frisk luft för han har sovit gott i 2 timmar nu och fortfarande inte vaknat!

Ha en bra helg!
    Kramar

• blirmamma2012

Idag provar jag att skriva på mobilen, vi får väl se om all text kommer med :) Roligt att köpa nya kläder! Teo fick 3 vinter overaller men nu är det alldeles för varmt för att använda dem så han har fått ha tjockare tröja på sig istället nu när det varit så varmt! Tråkigt att de ej används mera av honom iallafall för till nästa vinter lär de vara allt för små! Kram

• blirmamma2012

OM det kommer bakslag så hoppas jag att det blir väldigt kortvarigt!!
    Förhoppningsvis får vi fler barn som kan ha nytta av en overall =)
    Idag har vi shoppat lite kläder till Teo! Vårfin ska han bli =)

Bor ni hos din mamma eller står hyresvärd med ersättningslägenhet?
    Skönt när du får komma hem till en nyrenoverad bostad!

Kram

• blirmamma2012

Ja jag hoppas det blir fler barn! Jag hade kunnat tänka mig att skaffa ett till nu tätt inpå, men Peter vill vänta lite!
    Jag tycker det känns som att vi kunde köra på och blir det så blir det, men där är vi inte eniga...ännu Tungan ute Med tanke på att det tog 8 år innan det tog sig första gången, tycker jag att det är inte mycket att diskutera, men med största sannolikhet berodde den långa väntan mest på min övervikt. Så om jag håller koll på den så lyckas det kanske igen Glad

Ska du börja plugga, eller är det någon vidareutbildning?

Hoppas det blir klart till fredag, alltid skönt att komma hem till sitt egna!

Kram

• blirmamma2012

Ja det är klart att sexliv är kanske något som är nödvändigt om du inte ska ta hjälp av storken i Danmark Flört
    Men jag hoppas det löser sig med Jeppe istället, eller att du hittar någon annan som du kan ha ett fungerande familjeliv med!

Kramar

Svar på tråden SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.