• blirmamma2012

SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.

Idag har vi varit och tagit kort som ska in i tidningen! Teo smilade upp sig för kameran Flört Det blev ett bra kort på lilla familjen!

Vad bra att Molly växer och mår bra! (bortsett från snorigheten) Hoppas det går bra på hörseltesten!
    Jisses vad tiden går fort, kändes som det var bara någon månad sedan du skrev att du var gravid! Och nu sitter både du och jag med våra små! HELT OFATTBART!

Är det svårt att räkna kalorier? Det är viktväktarnas metod väl?! Hur många kalorier får man äta per dag?
    Jag ska ta tag i mitt "nyttiga" liv också!

Kramen

• blirmamma2012

Det verkar krångligt med att räkna points, så jag tror att jag drar igång med LCHF igen! Gick ju bra sist jag körde den metoden!

Nu verkar äntligen våren vara på väg hit! Idag har vi haft riktigt fint vårväder och det verkar hålla i sig någon dag till!
    Jag hoppas att du mår lite bättre!
    Har Jeppe sagt något mer om framtiden?

Kram

• blirmamma2012

Grattis till viktnedgången! Bra jobbat vad duktig du är!

Inte roligt att höra att det  inte går framåt med Jeppe! Har han haft Molly hemma hos sig någon natt? Det kanske inte vore dumt om han hade Molly, så han fick se det du gör och du får vila dig! Det måste vara riktigt tufft att vara ensamstående med de tråkiga/vardagssysslorna men har hjälp av en när det passar honom och som kan gå när det inte är roligt längre!
    Sätt ett ultimatum på honom! Det är ju inte lätt att handskas med känslorna när man inte mår bra och allt är ett kaos runt omkring sig!
    Hoppas ni hittar en lösning tillsammans! Men lägg inte för mycket tid om det inte leder till något!

Kramar

• blirmamma2012

Hej igen!
    Bra att du känner dig peppad att fortsätta....jag har ingen inspiration alls till att börja med lchf just nu! Men jag är iallafall ute o går så ofta jag kan så jag håller vikten och inte går upp!

Det verkar ju som att han vill att ni ska vara ett par, men det han gör verkar vara mer som en kompis...har jag fel? Hoppas att han tar sitt förnuft till fånga och inser vad han kan gå miste om! En tjej som du växer inte på träd Flört 

Tjejmiddag är alltid kul! Skönt att få prata lite skit och skratta tillsammans! En o annan drink kan ju lätt slinka ner :)

Vi har det bra! Teo har kommit in i bra rutiner! på natten vaknar han bara 1-2 gånger så jag kan inte klaga :) han börjar vara mer vaken på dagarna och följer med mer med ögonen! Men gud vad tiden går fort! Imorgon är han 1 månad!

Idag har vi sol igen, så vi ska väl ta och gå en runda! Får passa på nör det är vårväder!

Ha det gott
    kram

• blirmamma2012

Bra beslut att det blir han som får ta initiativ till om ni ska vara tillsammans eller inte! Ingen mening att du gör mer! Du har gjort vad du kan för att rädda ert förhållande! Nu är det upp till Jeppe!

Lycka till med tjejmiddan :)

Idag ska vi till bvc och sen åka o skriva på faderskapspapper!

Kram

• blirmamma2012

Halloj!

Jo det gick bra på bvc, han hade gått upp drygt 250g till och vuxit 1 cm. Han var väldigt gnällig under förmiddagen, men när vi var där charmade han sköterskan och inget gnällande då inte! Likadant när vi skulle skriva på papprena då smilade han upp sig för soc-tanterna också! 

Hoppas våren är på väg på riktigt nu, skönt att kunna vara ute lite mer! Idag tog vi en morgonpromenad i solskenet! Man blir verkligen piggare av lite sol :)

Du kommer säkert tycka det känns jättekonstigt att lämna Molly över natten, men det kommer du fixa! Det kommer kanske vara den längsta natten du varit med om, men det kommer kanske något riktigt gott ur det! Jag hoppas Jeppe kommer höra av sig till dig och säga att han verkligen vill satsa 100% på er!

På tal om "lämna bort" när har du tänkt börja skola in Molly? Jag tittade på "Efter tio" idag och där diskuterades om när barnet var redo att lämnas på dagis.
    Ska Jeppe vara pappaledig eller tar du ut alla dagarna?

Kram

• blirmamma2012

hej!
    Det kommer gå bra när Jeppe har Molly!
    Första natten blir värt sen går det nog lättare!

I efter tio var det en s k  "expert" som tyckte att man inte skulle lämna förrän barnet var 2 år. Men där var en mammabloggare som var med som skulle börja lämna när hennes barn var 13 mån och undrade då om hennes barn inte skulle må bra av det, Svaret experten gav var att barn är anpassningsbara och att de egentligen inte har behov av att träffa andra än mamma, pappa och de närmaste inom familjekretsen. Men att för de flesta är det ekonomin som avgör!

Ha det bra! Hoppas du kan sova inatt!

Kram

• blirmamma2012

Hur gick det inatt, tänker mest för din del Flört Men på Molly också så klart!

Ja tyvärr är det ekonomin som kommer vara avgörande för hur länge jag är hemma med Teo också! Ska börja jobba extra en del efter sommaren på kvällar och helger för att spara några dagar och dryga ut fp. Men annars får jag ta ut fullt, trots att vi är tre i hushållet!
    Men men det går nog ingen nöd  på våra små, de kommer säkert inte straffa oss när de blir vuxna för att de fick börja på dagis för tidigt Glad

Kram

• blirmamma2012

Det gick ju bra då! Vad skönt med lite egentid och att du ändå kunde njuta av att vara ensam istället för att oroa dig hela tiden!
    Vad händer till helgen då när du är barnledig?

Kramar

• blirmamma2012

Okej!
    Hoppas du får en trevlig helg då! Och att du inte behöver stiga upp allt för tidigt om Molly redan somnat ;)
    Själv ska jag åka och hälsa på mamma o pappa imorgon! Blir det fint väder får det bli långpromenad!

Kram

Svar på tråden SE HIT!! Ni som har några extra kilon att fajtas med för att få hjälp att bli gravid.