Jag tycker åxå det är FÖR ungt....
Jag tror inte att man senare i livet ångrar barnet men jag tror att man ångrar att man inte väntade!
Jag tror att många som blir gravida har en illusion om hur "gulligt" det e me barn, oavsett hur gammal man e!
Å denna gullighet överskuggar vaknätter, kolik, att ta hand om 24h om dygnet å minst 365dagar om året...... I minst typ 18 år....
Man tror att man ska kunna ligga på soffan å gosa me sin lilla bebis å livet ska vara så rosenrött! Men bebisen växer fort å de där gulliga byts ut till ett barn som kräver väldigt mycket tid, uppmärksamhet, passning! Å inte tala om vad de kostar....
Då får m,an nästan ha någon som e beredd att stötta upp me pengar... För de där 3000 från soc räker inte långt! OM MAN ENS FÅR LÄGENHET!! Eftersom man e så ung så har ens föräldrar skyldighet att försörja en, och även barnet....
De räknar ju en 14 åring so m barn åxå så chansen att hon ska få bo helt själv e kanske inte stor....
Nä de e mycket å tänka på. Å inte så mycket hurvida man blir en bra mamma eller inte för det kan man inte bedömma men man kanske ska fundera på hur svårt denna unga mamma kommer få det....