• Jaccie

är hon för ung??

hejsan, min kompis lillasyster är 14 år (född 1991) hon är troligen med barn, hon är inte helt säker. är hon för ung för att bli mamma?
    jag personligen tycker verkligen att hon är det, alla vi som står henne nära tycker det.

Kramar

• Svar på tråden är hon för ung??
  • Julias mamma

Delia:
    Finns det andra argument för att du tycket att det skulle vara ok för en 14åring att skaffa barn än det du angivit?

• WhiteLily

jag måste hålla med Julias mamma man är inte mogen när man är 14år.
    de spelar ingen roll hur mogen man är för att vara 14år, man är inte mogen för barn.
    som Julias mamma sa, hur ska man försöja sig? Ska man bo hemma hos mamma o pappa? osv. Tycker det är en extremt dålig planering, och ska man ha barn krävs de ju faktist lite planering, helt plötsligt är det inte kompisar, festande osv som kan komma i första hand, det är det lilla livet som kommer i första hand. snälla man kan ju gå ut grundskolan iaf. så man har något att falla tillbaka på.

• biomedbonus

NI som anser att en liten flicka på 14 år är mogen på att skaffa barn
    är antagligen väääääldigt naiva eller kanske bara född igår.
    Man är ej mogen för det , man förtjänar ett liv där man kan få lov
    att bli kvinna innan man sätter småbarn till världen.

En flicka på fjorton är inget annat en en flicka.

Jag kan ej förstå varför så många här på fl tycker att småtjejer kan ta hand om ett barn.
    Tycker det är sorligt när vissa peppre olyckliga småbarn att skaffa barn.
    Ni som är vuxna , varför tar ni så dåligt annsvar för dagens ungdommar

jag vet nog att ni kommer att avsky mej, men jag kan inte vara tyst längre
    för jag tycker det är orimligt att ni hejar på småtjejer som är olyckliga.

Så Ts jag menar inte att du hejar på , men många i tråden gör det.

• Alec

biomedbonus: tack! jag håller med dig. jag fattar inte hur man kan peppa en fjortonåring att behålla ett barn när hon själv är ett barn? hur kan man säga att en fjortonåring är mogen för ett barn? ni vet väl själva vilket ansvar ett barn medför, är det ett ansvar ni vill att en fjortonårig flicka ska ta?

en flicka på fjorton är inget annat än ett barn.

att fjortonåringar ens har sex tycker jag är fruktansvärt. stackars barn i den här världen som måste växa upp alldeles för snabbt. de får inte njuta av sin barndom och uppväxt nej de ska så snabbt som möjligt bli vuxna.

• Alec

ursäkta, jag menar att de VILL så fort som möjligt bli vuxna!

• Tin o Trolls mamma

biomedbonus: Håller med dig till fullo!!!

Ekorren.

• biomedbonus

För den andra delen så kan man inte lägga undan sin egen utvecklig
    enligt psykologin klarar man det ett par år , sen vill man ta igen det man missat.

Jag känner en del som fått barn i tidiga år, och i dessa fall stämmer
    psykologin klart.

Vad jag menar då är inte en pubrunda en gång varanann månad
    utan snarare fest flera helger i rad ocgh ungarna få sova borta .............
    man fixar hellre sej själv
    än att köpa nya kläder åt sina barn osv
    jag SÄGER INTE att någon härinne gör det
    utan pratar nu om mina vänner som fick barn i tidig ålder!!

• Peztis

Håller också med biomedbonus!

Ett tillägg: någon skrev tidigare om missa ungdom och att det bara var fylla, fester och cigaretter ungefär.
    Om det är vad en del av er menar med ungdom så har ni mitt medlidande!

• Linda xxx

När jag var fjorton år var jag såå säker på att jag var mogen och redo att skaffa barn!! Hade gjort det också om jag bara haft någon att göra det med...
    Nu 12 år senare kan jag bara tacka min lyckliga stjärna at tjag inte blev gravid då...vad vet man när man är 14? Hon klarar det säkert men hela hennes tonårstid försvinner och hon måste växa upp fort, hon måste växa upp och bli större och ta mer ansvar än en fjortonåring egentligen klarar av, vilket kommer sätta en stor press på henne...
    MEN jag är ingen som dömmer andra, jag vet inte hur den här 14 åringen är, hur hennes familj ställer upp osv...
    Men jag vågar mig nog ändå på att säga att 14 år för ungt för att skaffa barn!

Svar på tråden är hon för ung??