• Jaccie

är hon för ung??

hejsan, min kompis lillasyster är 14 år (född 1991) hon är troligen med barn, hon är inte helt säker. är hon för ung för att bli mamma?
    jag personligen tycker verkligen att hon är det, alla vi som står henne nära tycker det.

Kramar

• Svar på tråden är hon för ung??
  • Cheri

därför att det argumentet alltid dras upp i andra trådar..

• biomedbonus

hehehe , ja det har du rätt i ........
    då passar det med andra kulturer

• Cheri

Och jaja jag vet netikett hit o dit.

Ja 14 är för ungt, enligt mig, o andra sidan känner jag inte personen och har inte rätt att döma henne. Det är hennes beslut och hon bör bli stöttad i vilket hon än väljer.

• halstabletten

Ja, hon är (alldeles) för ung.

• Beatrize74

Barn ska inte ha barn, särskilt inte barn som inte ens lagligt "får" ha sex. Det finns fjortonåringar som är mer mogna än andra, det stämmer, men INGEN fjortonåring som jag träffat och arbetat med är så pass mogen att den helt och fullt kan ta ansvar för en annan individs utveckling - de har fullt upp med sin egen och så ska det även vara.

Tyvärr räcker inte bara kärlek och god vilja alltid - det måste till en viss kunskap, mognadsnivå och ekonomi för att fixa det helt på egen hand utan hjälp från föräldrar eller socialen eller annan myndighet.

Förstår inte ens att frågan kan ställas!

• lillblomman

du har ju barn du med? det är ju inte så stor skillnad på 14 & 16.. men iaf.. alla kan bli bra föräldrar oavsett hur gammal man är..

• adrenalin

utifrån mig själv kan jag säga att jag nog tycker 14 är för ungt.. När jag var 14 år var jag inte ens mogen för sex.. och även om jag hade haft sex hade jag inte varit mogen för att bli gravid för jag hade inte ens fått min mens än.

Så utifrån vad jag tycker så är självklart 14 år för ungt. Men å andra sidan har det redan hänt och då måste man göra det bästa av situationen. Vad det är behöver inte vara abort bara för att hon är 14.

• Malhin

Jag var 13 år när jag fick mitt första barn och jag ångrar det inte...

Men i den åldern så ska man inte skaffa barn utan koncentrera sig på skolan och leva som en vanlig tonåring ska göra...
    Barn kan man alltid skaffa senare i livet... Man är inte mogen för att ta hand om ett barn vid den åldern

• Emy

Har inte läst tråden...

Jo, jag tycker nog det. Det är så mycket som händer i den åldern och det behöver få ta den tid det tar. Är hon med barn så är hon med barn, vill hon behålla det är det hennes fulla rätt. Om hennes föräldrar sen får ta hand om det... tja, det är smällar man få ta antar jag (lindrigt sagt). Skulle nån av mina töser hamna i den sitsen skulle jag oxå få lov ställa upp. Skulle hon göra ett brott skulle föräldrarna få sota för det oxå väl... sånt äro livet (ja, jag är inte i sitsen så jag kan ta det med en klackspark, men ungefär så tycker jag).

Svar på tråden är hon för ung??