• Jaccie

är hon för ung??

hejsan, min kompis lillasyster är 14 år (född 1991) hon är troligen med barn, hon är inte helt säker. är hon för ung för att bli mamma?
    jag personligen tycker verkligen att hon är det, alla vi som står henne nära tycker det.

Kramar

• Svar på tråden är hon för ung??
  • biomedbonus

jag ger också mitt medlidande till de ungdomar som bara festar och strular runt
    Det är endel av ungdomen.
    men det är så mycket mer, fniss, äventyr, smink och killar
    att bara få slappa på ett fik med bästa vänner utan att ha något ansvar mer än sina läxor
    låt unga människor få vara unga .....
    sen är man vuxen i typ 80 år!!!

• Peztis

Men man ska väl inte skaffa barn endast om ens familj ställer upp, då tycker jag det har blivit fel...

• Uncia

nää jag anser att det är alldels för tidigt för att skaffa barn. herregud hon är ju själv fortfarande det.
    man behöver fler år på sig för att mogna, plugga och hinna utvecklas och hitta sig själv.

• sheeba

Antagligen så menar några här mitt inlägg med festar och annat.
    Men undomen testar gränser de vill prova saker och vill gära göra som kompisarna.

Jag menade inte att alla gör detta och att de ska supa skallen av sig varje helg.
    Att säga att man har medlidande med dem tycker jag är helt fel, för på något vis så är det ju något som till hör.
    Att utforska saker, trottsa och annat.

Jag känner en som inte kom ut förren hon var närmare 20, hennes föräldrar låste henne totalt.Jag kan säga att om hon hade fått vara ute med vänner och haft det kul, så hade hon inte varit som hon hade varit idag.
    Det är ju något man går i genom.

• biomedbonus

sheeba , sorry du har så rätt
    jag menar bara att det är så mycket mer

• sheeba

Biomedbonus> Ingen fara, det var jag som kanske uttryckte mig lite galet
    Men självfallet så är inte ett barn redo att ta hand om ett barn.
    Klart att ungdomen har så mycket annat att ge och det är något som man aldrig kommer att få tillbaka.

Som du tror jag skrev att det är fniss, snack om killa ja rubbet
    Bättre att leva klart det där och sedan tänka på barn.

• nattuggla

NEj, jag tycker inte heller at man skall uppmuntra 14 åringar att skaffa barn men jag tycker inte heller att man kan tvinga dom till abrt. Det är knepigt det där...

• Cheri

varför är det ingen som drar upp argumentet med att "men i andra kultuuureeeer så gör dom...." i den här frågan för?

• biomedbonus

varför då
    det är ju andra kulturer, och de människorna är anpassade efter deras levende.....

Svar på tråden är hon för ung??