• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • MillaPo
    strössel skrev 2010-10-07 16:03:16 följande:
    Vill ställa en fråga till er som har plussat efter ivf.

Hade alla symtom vid plus eller när kom dom ? Misstänkte ni att ni var gravida ?
    Jag är på ruvardag 5 och känner inte så mycket , det kanske kommer längre fram ?
    Jag blev ju överstimulerad, o är fortfarnde så testade ju på RD 11 då överstimulering kan va ett tecken på graviditet. Och så va det ju för mej...va dock inget jag anade förns fert sa åt mej att testa för att sen åka dit o bli undersökt.
    Jag trodde att det bara va proesteronet som gav mej ömma bröst, illamående, mensvärk ...men det det va det ju inte enbart...Flört 
  • MillaPo

Glömde ju fråga om det är nån mera så är yrslig samt får blodtycksfall så fort dom reser sig? Det började igår morse o e lika dant idag på morgonen...
    Sen måste ja ju bara säga att ja lite knäpp är man nog..har tagit 4 test sedan i förrgår idag blev det ett clear blue och jo då dom e så fint positiva. har så svårt att ta in att det faktiskt e sant...la in bilder på de underbara positiva testerna om ni vill kika i mitt galleriFlört

• mammiz83

jag lämnar detta forum nu, det är konstaterat att jag väntar missfall, inte barn

längtande själ
  • michaelani
    mammiz83 skrev 2010-10-08 07:48:10 följande:
    jag lämnar detta forum nu, det är konstaterat att jag väntar missfall, inte barn
    Vad tråkigt! Stor styrkekram till dig!
  • Veritaslux

Mammiz: Vad ledsen jag blir för er skull. *styrkekram*

• Gullvippan
    mammiz83 skrev 2010-10-08 07:48:10 följande:
    Men o va hemskt, orättvist och sorgligt!! Jag tänkte på dig och höll tummarna  hela dagen igår.
    Jag var ju själv med om samma sak vid mitt förra IVF och det är helt fruktansvärt jobbigt.  Massa styrkekramar till dig!
  • Elsasmama

Är just nu i sjunde himlen!! Men vi fick såklart vänta extra läänge i väntrummet på vår VUL igår och när jag låg därinne med benen i vädret sa vår läkare inte nåt på en lång stund(kändes det som) men sedan visade han på skärmen hur ett litet Hjärta pulserade! Det var helt magiskt! Tänk att det pulserar ett annat litet hjärta därinne!

• michaelani
    Elsasmama skrev 2010-10-08 13:30:15 följande:
    Är just nu i sjunde himlen!! Men vi fick såklart vänta extra läänge i väntrummet på vår VUL igår och när jag låg därinne med benen i vädret sa vår läkare inte nåt på en lång stund(kändes det som) men sedan visade han på skärmen hur ett litet Hjärta pulserade! Det var helt magiskt! Tänk att det pulserar ett annat litet hjärta därinne!
    Grattis!!!!!

Skall på VUL på måndag och hoppas att helgen skall gå fort.
Svar på tråden plus efter ivf