• Elsasmama

plus efter ivf

Hej!
    Hoppar in här som överlycklig plussare! Glad Man vågar knappt tro att det är sant efter över två och ett halvt års försök och det är dessutom vårt första IVF. Jag ska på ultra-ljud om två veckor och tiden släpar sig fram! Tankarna flyger runt om både missfall och utomkvedshavandeskap som för övrigt är ett väldigt fult och konstigt ord tycker jag...

Jag försöker hålla mig lugn och eftersom jag är så trött hela tiden så försöker jag lyssna på kroppen. Vad har ni för symptom så här långt?

Kram

• Elsasmama

Ja det är vår tur nu! Glad
    Har svårt att inte vara nojig bara. Har just nu molvärk i magen till och från och ömma bröst och mår illa litegrann.  

• Elsasmama

Angelique: Jag har varit precis likadan med mat sedan i helgen och då kom oxå illamåendet krypande. Allt kväljer mig just nu men jag försöker äta ändå. De säger ju att man ska äta lite och ofta...Vilken läskig upplevelse! Hoppas allt är som det ska med magen. Nu är det ju bara en vecka kvar till VUL för dig oxå va?

Jag tycker att det är svårt att veta hur mycket molvärk som är "normalt"! Jag brukar ha lite mer ont på kvällarna när jag lagt mig i sängen tycker jag själv men det kan ju bara vara att man ligger ner och känner allt lite bättre då?

Bamsekram till alla kämpar! 

• Elsasmama

Pixels: Grattis till ett underbart besked! Här svallar hormonerna så jag blir tårögd bara av att läsa ditt inlägg! Glad

• Elsasmama
    Veritaslux skrev 2010-10-02 11:21:15 följande:
    Tack, och grattis. Ja, jag är också i ett lyckorus. Är så glad för både min egen och andras skull. Det är bara en person, förutom maken som jag pratat med och det är min bästa vän som gått igenom samma resa. Jag var lite orolig och ville få lite stöd hur man ska göra för verkligen glädjas. Vågar man ta ut segern i förskott? Hon gick igenom en längre resa än jag (nästan fem år och tre misslyckade IVF), men hon sade: "Njut, bara njut, gör allt du drömt om. Köp gravidtidningar, skriv namnlistor, surfa på FL. Det gjorde jag. Du måste utgå från att det ska gå bra. Vad är vitsen med att ta ut något negativt i förskott?" Och hon har ju rätt. Så jag försöker.

Är det någon här i tråden som bor i Stockholm som har tips på mödravård? Jag tycker det är jättesvårt. Min make har känt sig så utanför hela behandlingen och är dessutom väldigt rädd för blod och sjukhus. Vill hitta en barnmoska som är pappavänlig också. Helst på Södermalm för jag bor där och jobbar söder om stan... Jag kan ärligt säga att jag är superless själv på alla läkare och barnmorskor som bara pratar om mig och aldrig honom. Det är VI som ska ha barn, inte bara jag.
    Åh, vilken underbart klok bästa vän! Hon har ju rätt såklart, att man ska njuta så mycket man kan! Glad
  • Elsasmama

Hej tjejer!
    Imorgon gäller det. Då ska vi på VUL! Känner nästan som att jag vill hoppa över den dagen men samtidigt vill man ju veta, såklart!!
    Massa kramar till alla som kämpar

• Elsasmama

Är just nu i sjunde himlen!! Men vi fick såklart vänta extra läänge i väntrummet på vår VUL igår och när jag låg därinne med benen i vädret sa vår läkare inte nåt på en lång stund(kändes det som) men sedan visade han på skärmen hur ett litet Hjärta pulserade! Det var helt magiskt! Tänk att det pulserar ett annat litet hjärta därinne!

• Elsasmama

Är inte så aktiv att skriva här men brukar vara inne och läsa titt som tätt. Någon mer som känner att magen växer nu? Det spänner och drar och när jag tittat mig i spegeln tycker jag att den har växt...Härligt!! Jag är i vecka 9+5...

Svar på tråden plus efter ivf