• 1 Tea

plus efter ivf

Grav.testet visade ett PLUS på ruvardag 14! Det känns overkligt och jag vågar inte tro att det är sant. Om 2 och en halv vecka är det dags för ultraljud. Jag hoppas verkligen att det finns ett (eller två) hjärta som slår då.

Finns det några andra där ute som just fått ett PLUS efter IVF? 

• Svar på tråden plus efter ivf
  • Gullvippan

Angelique:  Oj va kul och underbart att det gick bra och att allt såg fint ut! Nu håller jag tummarna för er som ska till VUL idag att ni också får se ett litet hjälrta som slår.

Jag kan inte fatta att jag måste vänta i 1 1/2 vecka till innan jag får gå på VUL, men är det något man blivit van med i hela IVF processen så är det väl att vänta....

• MillaPo
    Gullvippan skrev 2010-10-07 08:53:54 följande:
    .

Jag kan inte fatta att jag måste vänta i 1 1/2 vecka till innan jag får gå på VUL, men är det något man blivit van med i hela IVF processen så är det väl att vänta....
    Ja hela IVF processen går ju nästan bara ut på att vänta Flört Jag har inte fått nån VUL tid än ska ringa i efter middag o se om ja kan få det. Vill gärna ha ett datum till nu att se fram emot. Glad
  • MillaPo

hade ni tidiga gravid symptom?
     jag mår illa på morgonen o måste äta typ en tallrik yoghurt vid 06 för att dte inte ska bli värre, sen måste ja äta med tre timmar mellanrum för att inte blir illamående under dagen. brösten e jätte ömma men tror det är en kombination av proggisarna o graviditeten, samt att bröstvårterna har mörknat jätte mycket. 

Hoppas allt gått bra på VUL thereshope & mammiz83!!!

• Angelique

Håller tumamrna Mammiz och Therersehope.

MillaPo: nej, jag har inte alls mått illa. Och har itne så mycket andra symptom heller. Därför är dt extra skönt att veta att allt ser ut som det ska än så länge.

• Alrua

Hej hej,

blev lockad av ämnet :)

Stort grattis till plusset:)

Hoppas att jag kan sätta igång med IVF och få mitt eget lilla söta plus:)

.:. There is always hope .:.
  • Gullvippan
    MillaPo skrev 2010-10-07 13:51:29 följande:
    hade ni tidiga gravid symptom?
     jag mår illa på morgonen o måste äta typ en tallrik yoghurt vid 06 för att dte inte ska bli värre, sen måste ja äta med tre timmar mellanrum för att inte blir illamående under dagen. brösten e jätte ömma men tror det är en kombination av proggisarna o graviditeten, samt att bröstvårterna har mörknat jätte mycket. 

Hoppas allt gått bra på VUL thereshope & mammiz83!!!
    Jag mår lite illa till och från men mest av allt så är jag galet trött på kvällen, skulle lätt kunna lägga mig ner och sova vid sjutiden...
  • michaelani

Jag mår illa (men det verkar  hålla på att vända lite), är trött och kissar stup i kvarten. Helt klart mer symptom denna gång. Förra gången hade jag mest problem med kramp i bröstvårtorna nattetid, fy sjutton vad ont det gjorde.

Har just skolat in min dotter på dagis och jobbar hemifrån i ytterligare 1 vecka innan jag börjar på riktigt . Har därför kunnat sova 1-2 timmar mitt på dagen. Kanonlyxigt!

Hoppas att allt gått bra för er som varit på vul idag.Skrattande

• strössel

Vill ställa en fråga till er som har plussat efter ivf.

Hade alla symtom vid plus eller när kom dom ? Misstänkte ni att ni var gravida ?
    Jag är på ruvardag 5 och känner inte så mycket , det kanske kommer längre fram ?

• michaelani

strössel: Då jag fick dottern hade jag väldigt lite symptom under ruvarperioden förutom grym mensvärk kvällen innan jag plussade. Var övertygad om att allt var kört, men så var det ju inteSkrattande Hade lite symptom i början med spända bröst etc men detta avtog snabbt.
    Plussade denna gång efter FET och hade väldigt lite symptom under ruvartiden eftersom jag endast fått lite Progesteron som stöttning. Min man misstänkte dock att jag var gravid ca 4 dagar innan TD eftersom han hävdade att det luktade grav iditet efter varje gång jag hade varit och kissat och han gick in badrummet efter mig.Han avslöjade då att det luktat speciellt (inte illa) under hela föregående graviditeten.

Svar på tråden plus efter ivf