• Victoria70

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Idag är det 11 dagar sedan aborten. Tårarna rinner fortfarande på mig varje dag och jag känner en sån stor sorg och förlust. Visst har det blivit bättre, man jag vill så gärna ha ett till barn, men tiden rinner iväg. Har tidigare haft ett missfall och det har tagit tid att bli gravid igen och så slutar det i en abort.

Hur lång tid tar det innan mensen är tilbaka igen och vågar jag försöka igen?

Gjorde aborten efter 17 veckor och det var inte roligt. Orkar jag gå igenom samma sak igen, jag jag tror det, men då vill jag göra moderkaksprov istället för fostervattenprov då man kan göra det betydligt tidigare. Är det någon som har varit i samma situation som jag?

Sorgsen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-09 11:43
    I början av februari för 1 år sedan var det tänkt att vårt barn skulle ha kommit. Känner att jag vill uppdatera tråden med hur jag mår nu när det har gått en tid för er alla som behöver stöd i ert beslut. Livet går vidare och jag mår bättre.

Klart att jag tänker på det barn som jag inte fick, men för mig var det ett val som var rätt för mig. Vi som är här och har varit i den här tråden har funnit ett stort stöd genom att känna att man inte är ensam. Här kan man älta, vara ledsen, glad, frusterad, arg eller bara läsa.

Det finns många som gärna vill påpeka att det val vi gjort inte är rätt. Du som besöker den här tråden och tycker att vi fel som gjort abort pga. DS har rätt att tycka så och jag är medveten om att man kan tycka så, men skriv det inte här.

Låt tråden vara ett stöd för alla som tagit detta svåra beslut att avstå från ett barn.

Kramar till er alla superkvinnor!

• Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort
  • Lindasnummer2

Va skönt att höra vännen!
    Här njuter vi för fullt :) ett glas rött...solen skiner...barnfritt....på väg ner på tacos och karaoke kväll..
    Livet skall inte bara levas...utan njutas..!

Kram på er alla!

• Kravmärkt

Jag har också börjat glömma. Vi har många på jobbet som är gravida plus att det spekuleras om andra dom kanske är det och idag så frågade en kollega om jag inte tyckte det var jobbigt. Då slog det mig att jag nyss varit gravid. Känns nästan som en dröm faktiskt, att vi faktiskt väntat ett barn. Känns skumt att jag inte tänker på det så ofta längre.

Ha en härlig kväll och helg fina tjejer

• Majmamma1984

Hej tjejer! 5/5 (5 dagar innan BF) föddes äntligen vår älskade dotter Tyra! Hon har nu hunnit bli drygt 1 månad och livet som mamma är helt fantastiskt. Det är så värt allt vi har gått igenom, 1000 gånger om!

Hoppas ni har det bra och njuuuuut nu i sommar vart ni än befinner er i denna process. Kram!

• Kravmärkt
    Majmamma1984 skrev 2012-06-04 12:38:47 följande:
    Hej tjejer! 5/5 (5 dagar innan BF) föddes äntligen vår älskade dotter Tyra! Hon har nu hunnit bli drygt 1 månad och livet som mamma är helt fantastiskt. Det är så värt allt vi har gått igenom, 1000 gånger om!

Hoppas ni har det bra och njuuuuut nu i sommar vart ni än befinner er i denna process. Kram!

Grattis till dottern!! Härligt att höra att allt gick bra och att du njuter

De flesta av oss kämpar på och hoppas på plus snart.
  • Kravmärkt

Hej alla!

Igår var vi på fosterdiagnostiken för att få svar på moderkaksprovet som togs innan vi avbröt. Det visade sig art det var en flicka och att hon hade Turners syndrom. Många överlever tydligen och kan leva normala liv mha hormoner. Men det här flickan hade stora fel på hjärta och njurar. Prognosen såg ut som så att hon med största sannolikhet somnat in i magen innan jag passerat v 20.

Känns skönt att veta vad som var fel. Det uppstår spontant och är inget som händer igen så doktorn gav fria tyglar inför ny graviditet

Allt bra med er andra?

• Kattflickan

Jag var på äggplock i måndags och de fick faktiskt ut 8 ägg!! Dubbelt så många som sist. Det känns bra. 

Men patetiskt nog har jag varit för stressad på jobbet (har jobbat sjukt mycket) så jag har inte hunnit med att ringa och fråga hur det går för äggen. Ska ringa imorgon och höra hur många som gått vidare till provtagning. Insättning blir på lördag. De har vanligtvis stängt då, men en läkare får komma dit bara för att göra min insättning.

Hur går det själv MrsC74?  Hur är det att vara mamma?

Millan 

• MrsC74

Åh vad bra. Dubbelt upp !
    Det går bra. Mysigt ,jobbigt och underbart.
    Berätta hur det går :)9

• Lindasnummer2

Idag kom brevet från obduktionen..att det ska behöva ta två och en halv månad...förutom trisomi 21 kunde dom inte se något annat...så det var ju bra...
    Men att ett litet brev kan riva upp så stora sår...och göra så jävla ont i hjärtat....

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort