Helga skrev 2012-04-18 21:02:48 följande:
Hej!
Jag gör ett inlägg här jag oxå. Den 19:e februari gjorde jag ett KUB test som visade risk 1:5 för kromosomavvikelser, några dagar senare gjorde jag ett moderkaksprov. Efter en vecka av plågsam väntan fick vi besked om att bebisen hade DS. Aborten påbörjades två dagar efter och jag födde vår dotter ett par dagar därefter, jag var då i v 17.
Efteråt kändes allt overkligt, nästan som att hela graviditeten aldrig hade funnits. Jag fick möjlighet att träffa kurator, men avböjde. Vad jag ville var att prata med någon som hade gått igenom samma sak. Blev glad när jag fann den här tråden och hoppas att jag får ta del av den. Känner stor sorg att vi skulle få gå igenom det här, och har ofta känt mig ensam. Tänker ibland att, varför just vi?!
Jag blödde i sju veckor efteråt. Har nyligen haft min första mens och i söndags fick jag ÄL. Den var mycket välkomnad. Jag och min man har valt att avvakta några månader innan vi försöker att bli gravida igen, känns som att vi behöver en paus.
Jag har inte läst igenom hela tråden, bara skummat litegrann. Hur tänker ni andra som har gått igenom det här? Försöker ni att bli gravida igen?
Kram till er
Känner igen mig mycket....allt gick som så fort och var så overkligt.....fick dock ett litet avtryck som gör mig påmind att det verkligen har hänt....
Jag försöker alltid att tänka att saker händer av en anledning....för mig är det lättare så...det var inte meninge....men nästa ggr är det det!!
Jag genomgick mitt avbrytande i veckan.....och det som ger mig hopp är tanken på en ny liten bäbis...så ja så fort som möjligt vill vi.....
kram på dig!