Inlägg från: Lindasnummer2 |Visa alla inlägg
  • Lindasnummer2

Downs syndrom - Vi gjorde abort

Blev tipsad om denna grupp....vad skönt det var att hitta hit!

Har i veckan gått igenom mitt avbrytande.....känns tomt...åka in till sjukhuset med en bäbis i magen...och åka därifrån utan......=(

Men nu skall jag inte se bakåt utan frammåt....och hoppas på en ny bäbis så snart modernatur vill så e vi redo =)

Kram på er alla här!     

• Lindasnummer2
    Helga skrev 2012-04-18 21:02:48 följande:
    Hej!

Jag gör ett inlägg här jag oxå.  Den 19:e februari gjorde jag ett KUB test som visade risk 1:5 för kromosomavvikelser, några dagar senare gjorde jag ett moderkaksprov. Efter en vecka av plågsam väntan fick vi besked om att bebisen hade DS. Aborten påbörjades två dagar efter och jag födde vår dotter ett par dagar därefter, jag var då i v 17.

Efteråt kändes allt overkligt, nästan som att hela graviditeten aldrig hade funnits. Jag fick möjlighet att träffa kurator, men avböjde. Vad jag ville var att prata med någon som hade gått igenom samma sak. Blev glad när jag fann den här tråden och hoppas att jag får ta del av den. Känner stor sorg att vi skulle få gå igenom det här, och har ofta känt mig ensam. Tänker ibland att, varför just vi?!

Jag blödde i sju veckor efteråt. Har nyligen haft min första mens och i söndags fick jag ÄL. Den var mycket välkomnad. Jag och min man har valt att avvakta några månader innan vi försöker att bli gravida igen, känns som att vi behöver en paus.

Jag har inte läst igenom hela tråden, bara skummat litegrann. Hur tänker ni andra som har gått igenom det här? Försöker ni att bli gravida igen? 

Kram till er 
    Känner igen mig mycket....allt gick som så fort och var så overkligt.....fick dock ett litet avtryck som gör mig påmind att det verkligen har hänt....

Jag försöker alltid att tänka att saker händer av en anledning....för mig är det lättare så...det var inte meninge....men nästa ggr är det det!!   

Jag genomgick mitt avbrytande i veckan.....och det som ger mig hopp är tanken på en ny liten bäbis...så ja så fort som möjligt vill vi.....

kram på dig! 

• Lindasnummer2
    Kattflickan skrev 2012-04-18 21:16:11 följande:
    Fairytale och kravmärkt: bra att ni mår bättre. Min blödning var jätteskum och kunde ibland göra några dagars uppehåll för att sen komma tillbaka.

Helga och Lindasnummer2: hemskt att ni ska behöva vara med om det här. Känns jobbigt när jag hör att det drabbar andra för jag vet ju hur jobbigt det är. Efter andra aborten hanterade jag inte att vara ledsen först, jag var tvungen att försöka se någon ljusning och hopp om framtiden så jag googlade på diagnoser och behandlingar och såg att PGD fanns. Efter några dagar brast allt och jag bara grät.

Har ni barn sedan tidigare?

Jag hoppas verkligen att det går bra för er!

Helga: jag valde också att vänta några månader efter första aborten innan jag försökte igen.

Kramar till er alla tjejer! Ni är så starka!
    Jo har en liten son på bara 10 månader....och han läker mitt hjärta varje dag genom att finnas där för mig....!!
  • Lindasnummer2

Jag hoppas jag slipper vänta så länge på min mens jag me...! Bara 16 dar sen här...fastän det känns som flera månader sen!! Vad intressant att eran mens kom så lika varran..ger mig hopp :)) kom mens kom!!!!

• Lindasnummer2

Millan! Det är klart du inte orkar vara vid gott mod hela tiden! Man måste få vara arg, det är nog orättvist en ggr..två borde ingen få vara med om...! Tycker att det är er tur nu! Håller tummar och skickar en stor kram!

• Lindasnummer2

Här är det idag exakt 4v sen aborten...
    Var lite jobbigt när jag började få ner känslorna på papper..man hade varit halvvägs idag...

Vill bara bli gravid..skit jobbig att känna mig så stressad inför det...kroppen lär väl bara slå bakut för att man stressar...:/

Mensen har inte ens kommit tillbaka än...hur länge tog det för er?

Tycker dom flesta dagarna ändå går jätte bra...medans vissa river upp...

Kram på er allihopa!

• Lindasnummer2

Jag vet inte men nåt med typ vi som gjorde abort med Downs och försöker igen?! El nåt..e dålig på sånt..

Jag ser mig som en stark förälder som valde bort mitt barn...jag vill ju det bästa för barnet....och det är inte att leva med Downs så som jag tror att det skall vara...

Men man kan ju aldrig veta...utan bara kan gissa...och jag hade själv aldrig velat ha Downs...då kan jag ju inte heller välja det livet åt mitt barn...

Men ont och orättvist är det likaväl....!

Skickar stora kramar till dig min vän!!

• Lindasnummer2

Va skönt att höra vännen!
    Här njuter vi för fullt :) ett glas rött...solen skiner...barnfritt....på väg ner på tacos och karaoke kväll..
    Livet skall inte bara levas...utan njutas..!

Kram på er alla!

• Lindasnummer2

Idag kom brevet från obduktionen..att det ska behöva ta två och en halv månad...förutom trisomi 21 kunde dom inte se något annat...så det var ju bra...
    Men att ett litet brev kan riva upp så stora sår...och göra så jävla ont i hjärtat....

• Lindasnummer2

Solrosor: vet precis hur du tänker..man vill ha ännu mer bevis...men dom e för små för att man ska kunna se det...

Skickar över en massa styrke kramar..

Svar på tråden Downs syndrom - Vi gjorde abort