Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

L Maria skrev 2011-09-06 20:56:08 följande:
    Vi 4 - tack, ja, det blev en fin höjning den här månaden; jag har haft lite halvdana under ett par månader, där höjningen har kommit långsamt. Testade positivt på äl +8 sist, så vi får se om ett par dagar... Vet dock att de ömma brösten beror på att jag kör med progesteronsalva...
    Äl idag för egen del...? Såg ut som en liten dipp idag!

Du och Jag - är det en visdomstand du opererat ut (såg att du nämnde käkkirurgen)? Jag gjorde det i januari, opererades på torsdagen, hade äl på söndagen och blev gravid den månaden... (Slutade i mf dock) Men jag höll mig till Pamol (billig variant av Panodil) hela tiden, bara man stoppar i sig en ny innan den tidigare slutat verka så går det an.
    Ja, har dragit ut den och tagit bort en cysta ur käkbenet. Är toksvälld
  • Du och Jag ver2
    Bobofina skrev 2011-09-06 21:01:39 följande:
    Kul att det börjar hända lite nu med flera som passerat eller närmar sig ÄL. Det har ju varit lite tomt på bim-listan ett tag.

Välkommen lilltroll! Lägg gärna in din kurva. Det är lite lättare att se helheten då. Hoppas att du ska trivas här även om jag hoppas att du inte behöver stanna länge :).

Du och jag - Skönt att operationen är avklarad. Hur känns det? Mycket ont? Som flera redan sagt ska man undvika ibumetin om man kan eftersom det påverkar även själva implanteringen, men samtidigt ska du ju inte gå och ha alltför ont heller. Det är ju inte heller bra. Hoppas att du klarar dig på alvedon så slipper du oroa dig.

Vi 4 - Härligt med utslag! Hoppas att du kan släppa de där tankarna ett tag nu så att du kan vila upp dig och gå ner i varv lite.

Själv har jag nu äntligen varit på den där gynundersökningen jag skrev om för flera veckor sedan. Det jag hade känt på tappen var ofarliga förändringar och cystor så de tyckte inte att jag behövde oroa mig över det. De passade på att "titta runt lite" (hihi), men hittade inga andra fel heller. Det känns ju bra att veta i alla fall. Ena äggstocken var väldigt aktiv och där fanns en stor äggblåsa så ÄL är på gång. Också skönt att veta. Känner mig aningen lugnare idag efter några deppdagar när jag varit orolig för allt (min uvi är bland annat tillbaka) och gråtit titt som tätt utan förvarning.  
    Ja, jätteskönt att det är över!! Hade riktigt ont på em, men nu är det inte lika. Kan dock inte gapa, prata - bara lite.
    Ja, jag hoppas på att klara mig på alvedon nu!

Härligt med ditt gynbesök!!
  • Du och Jag ver2
    L Maria skrev 2011-09-06 21:42:39 följande:
    Urk, vet hur det känns (i alla fall tanden) - jag såg ut som om jag hade en bandyboll i kinden, svullen från ögat och ner under käklinjen... För mig tog det en vecka tills det gått ner och gjorde mindre ont, men andra knallar tillbaka till jobbet samma dag!
    Ja, ungefär som jag ser ut! Jag får inte jobba på en vecka, får inte heller lyfta - därav maken lär vara hemma och ta hand om barnen.
    Lyfter jag så kan nån nerv komma i kläm, å så kunde jag bli förlamad - permanent - i käken fram till hakan :-S
  • Du och Jag ver2

Hm, undrar om man kan lita på tempen nu?? Fast iofs, skulle den ju va högre om man hade feber. Gick jättebra med Alvedon i natt, men nu värker det som f-n. Har tagit två Alvedon till, men hjälper inte det lär jag ta ibumentin ändå. Har inget val. Drssutom är inte Alvedon antiinflammatorisk, å jag är dessutom toksvälld. Skulle det infektion så MÅSTE jag ju äta antibiotika, som är värre än ibumetin... Ah, riktigt svårt. Googlade massor igår, dock är risken väldigt liten att det skulle bli en missbildning.

• Du och Jag ver2

Kramlo - jsg har ju också kort mens, jag räknar de dagar (å sätter "lite") då det är rött blod, även om det är jättelite. Sätter spottings när det typ är rosa flytningar. Men mens så fort det är riktigt blod! Så tänker jag!

• Du och Jag ver2

Somnade om efter två alcedon, men ja, det gör j-kligt ont! Bobofina, ja, den texten läste jag med! Då ska jag gå upp å ta en tablett nu direkt. Hade ju varit en annan sak om jag hunnit plussa (fast då hade det å andra sidan inte blivit nån op!) Tack för hjälpen, känner mig mycket lugnare nu!

• Du och Jag ver2
    xlitenx skrev 2011-09-07 10:13:13 följande:
    Hej igen!

Verkar som du har rätt! Tempen har ökat igen så det var nog bara ett tillfälligt drop. Skönt att det är normalt :)

Telgebo: Glömde säga att jag även numera knappt får min mens. Blöder så lite så att trosskydd räcker. Blödde sparsamt förr oxå men första dagen var alltid riklig vilket den inte är numera.
    Och värsta PMS:en! Tog ett tag innan jag förstod vad som var fel på mig då jag aldrig har haft det förut. Förstår inte hur alla som har PMS står ut med alla humörsvängningar. Känner mig som en monster veckan innan BIM.

Det är säkert bara jag som överanalyserar alla signaler men jag har bara lite svårt att förstå att kroppen har ändrats så mycket. 

Ha en skön dag allihopa!
    Tempdipp låter lovande! Man kan ha en dipp när ägget fäster
  • Du och Jag ver2
    0fia skrev 2011-09-07 15:08:17 följande:
    Har äntligen fått mitt efterlängtade röda kryssCool. nu väntar jag bara på BIM...
    Härligt! Fyll på nu i BIM listan - jag är lite solo där just nu!! Å haha, kliar redan i testfingrarna. Men, ska inte börja testa än - speciellt när jag tror att det inte blir nått den här månaden.
  • Du och Jag ver2
    Tallkotte12 skrev 2011-09-07 17:27:40 följande:
    Åh, det vore ju grymt!

Men det skulle se sjukt konstigt ut... :P och grannarna skulle tro att man sysslar med nåt helt annat!
    *asg*
    0fia skrev 2011-09-07 19:43:10 följande:
    Har försökt typ tusen gånger men min dator har fått för sig att hänga sig när jag går in på just den sidan. Har ingen aning om varför. Om du orkar får du gärna lägga in mig. BIM 19/9. 
    fixat! Å skumt att det låser sig
    Vi 4 skrev 2011-09-07 19:52:14 följande:
    Du och jag, skönt att du fick lite lugnande besked via Bobofina, hoppas att du inte har så ont att du behöver ta dem så mkt! Hur känns det? Hur kom de/du på att du hade en cysta där? Själv har jag också grymt ont i ena käken och kan knappt öppna munnen, inte så lätt att äta då, funderar på om det kan vra käkledsinflammation kanske...
    Ja, det var skönt! Har tagit två st idag, tror inte jag behöver ta nån ikväll. Sen får vi se imorn. Har googlat lite till och man kan tydligen få jätteont dag 3 - så får väl se. Tror svullnaden har minskat yttepytte - nu står kinden inte utanför käkbenet längre...utan är mer rakt ner

Det upptäcktes när jag var på vanligt tandläkarbesök.
    Haha, som var lite komiskt...första gången jag var där - hade svaga plus, så de vågade inte röntga - blev MF, andra gången likaså! (detta var månaderna efter varandra)  tredje gången kunde de röntga - såg då att det var hål i visdomstanden å att rötterna såg lite konstiga ut (var som en boll). Så blev special röntgen som de hade där. De skickade remiss till käkkirurgen som skulle kolla vidare - bara det att jag hann bli gravid igen emellan! (som blev dottern). Så då vågade de inte räntga nå mer å la detta på is. Vette sjuttsiken hur mkt pengar denna tanden har kostat mig! Fick ju lov att göra en provisorisk lagning på den...

Kom på nu att jag ska på återbesök den 22:a sept, d åska de röntga å se så det är ok...drygt kanske om man skulle va gravid! (haha, undrar om de är less på mig!?)

Nämen oj! Bäst att kolla upp det! Inflammation ska man ju inte gå länge med precis!!

Å mmm, längtar efter att äta mat nu! Har levt på proteindrinkar idag å igår... Imorn är det också bara kall vätska, å nästkommande två dagar fick jag dricka varm vätska... Bra bantningskur!!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*