Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Sara, men vad skumt/drygt =/ Här har jag haft ew två dagar i rad iaf, blev så gott som blankt på testet igår, men googlade lite idag och såg att det kan vara så dagen innan full stegring, så testar väl idag då - om jag kommer igåg!

• Du och Jag ver2
    0fia skrev 2011-08-31 10:09:18 följande:
    Är lite deppig, ingen tempstegring och inte posititvt på äl-testerna = ingen ägglossning. Har aldrig hänt tidigare.
    Samma här Inget utslag å en lika hoppig kurva som vanligt... Dock hade jag EW igå å lite ÄL känningar i dagarna som varit - men inte alls lika mycket som förra månaden.
  • Du och Jag ver2
    SandraMaria skrev 2011-08-31 20:11:54 följande:
    Ni experttempare. Jag behöver er synpunkt. Jag brukar ha äl runt dag 17. Också få en rejält temphöjning efter ÄL, Från typ 36,5 - 37,5. Dock med örontermometer. Nu vet jag ju att man inte ska använda det och har börjat med en oraltemp. Verkar dock inte ha någon Äl denna månad då jag inte direkt haft någon temphöjning.  Dock har jag ont i brösten, har svullen mage och det hugger och drar i äggstockarna. Fick dessutom lite blod på pappret just nu när jag torkat mig. Skulle någon vilja ta en titt på min kurva? Vet dock inte hur man lägger till den, mottar gärna hjälp med det! :) Tack
    Gå in på sharing (på FF alltså!) å Get code, kopiera å klistra in!!
  • Du och Jag ver2
    0fia skrev 2011-08-31 22:12:33 följande:
    Tror du att du har äl då? Varje gång jag testat totlt kanske 10-12 gånger har jag fått utslag på testen. De månader jag tempat hr det också alltid kommit en stegring...
    jag har faktiskt inte en aning, trodde verkligen det var på G - när EW  å molet började. Men, det har ju liksom inte "brytit ut" - jag brukar ha jättevärk! Jag brukar inte använda ÄLtester, så vet inte om jag "brukar" få utslag - vet dock att jag fick det då yngsta blev till...

Är väl kanske en smula stressad nu - mycket att göra både hemma och på jobbet - så kan ju kanske bero på det... Dock är jag inte superstressad.

Om man inte har/får ÄL - får man stegring ändå?
  • Du och Jag ver2

Fia - ja, det var tempstegringen jag menade =) Bra, för då lär jag ha haft äl i tidigare cykler iaf, för har haft riktiga höjningar! Å är så glad idag, från att ha knappt synliga streck på äl testen så har jag idag fått nästan starkt!! Hoppas på fullt utslag imorn el på lördag!! Telgebo - jag hör vad du säger - men jag vill inte lyssna på det örat =) Jag intalar mig att jag har ÄL, pratade med en som jobbat på ferten tidigare och jag skulle inte vara orolig tyckte hon. Så jag tänker fortsätta vara positiv å hoppas på det bästa, orkar inget annat just nu!

• Du och Jag ver2

Sara, jo, så tror jag med, å helt klart det är rr. För har både nu första cykeln å de mellan barnen fått äl på dag 18-21, åsså blev man otålig nu - å då försenar rr den en vecka ist!! Nåja...bara det blir innan tisdag då det är dags...

• Du och Jag ver2

Telgebo - du fick alltså utslag på ältest men inte tdmphöjning? Fattar jag rätt då? För om jag läser Fias inlägg rätt så om man inte får höjning så har man ej haft äl. Vilket isf verkar helt logiskt å som jag trott det varit.

• Du och Jag ver2
    telgebo skrev 2011-09-01 19:24:10 följande:
    Rätt uppfattat men ÄL-test är ju som Fia skrev ingen garanti att ÄL verkligen sker utan bara att LH hormonet finns.
    aha! Men då behöver jag inte fundera längre då - om jag har ÄL. Eftersom jag alltid haft lite senare ÄL å mindre mens, men alltid haft temphöjning! Vill testa med ÄL tester denna månaden för att "bekräfta" dubbelt!
    SandraMaria skrev 2011-09-01 20:51:03 följande:
    Nu har jag lagt till min länk i BIM och Chart listan. Lägger till den här också: www.fertilityfriend.com/home/36d207

Tack Du och Jag, för hjälpen!
    Varsågod! Hoppas på temphöjning imorn igen - då bör det bli ÄL på dag 22 tycker jag!
  • Du och Jag ver2
    Lövet22 skrev 2011-09-01 06:31:15 följande:
    Jag tror helt klart att min termometer är kass, i natt vaknade jag och gick på toa, kl var 3 och tempen var 36.3 när jag sen skulle gå upp vid 6 var den 36.3. Tempen borde ju höjt sig lite mellan 3 och 6 till ungefär 36.5-36.6 men jag testade 2 ggr för att vara säker. 36.3 båda gångerna
    Sen testade jag andra kinden, då var det 36.5 där.
    Jag fattar nada.
    Har fortfarande ont i magen , mår illa och är trött.
    Hm, andra kinden?! Min muntemp lägger jag under tungan...
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*