Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Oj vad tyst det har varit här!! I flera veckor Miapia hm har du pillat på inställningarna så själva kalendern man ser är borta eller är kurvan borta?

• Du och Jag ver2

Åh vad jag hoppas att ni kan få lite positiva besked istället - allesammans!

Själv hade jag ju en förhoppning om att börja tempa och använda det som säkra perioder - men, har fortfarande inte köpt nån ny temp - och som det ser ut nu går det ändå inte att tempa - funderar på att tempa lite då och då - behöver ju bara veta på ett ungefär.

Mensen har inte kommit igång än, har gått 7 månader sedan BF nu. Förut så har jag börjat äta cerazette efter 3 mån, ätit i ca 6-9månader och när jag slutat så har mensen kommit som den skulle (blöder inte med pillrena). Så lite spännande att se när kroppen kommer igång!
    Dock så kör vi just nu supersäkert här - så tempningen behövs ju inte ändå...

• Du och Jag ver2

Kikar in - GRATTIS vi4!!! Å GRATTIS Älva -det där är ju solklart olus det med!!! Nej vad trist Lilaemma :( Har du testat b och E vitamin? Ät det mellan äl och bim, ska göra så det håller kvar istf blir mf (hade likadant jag)

• Du och Jag ver2

Å jag hoppas på att få komma tillbaka snart - vi har inte riktigt bestämt oss för en fyra eller inte. Kroppen å hjärtat skriket efyer en till - men vet inte om hjärnan å psyket är med på samma spår ;) Har iaf bokat tid hos BM samt spec mvc! Måste kolla upp min mage innan vi bestämmer oss - eyt stift från snittet åkte snett - så skinnet växte fast i nått (har lodrätt), så det är en grop under naveln. Känns när man ligger på magen/sidan - känns som det sitter en tråd i skinnet på insidan och att den sitter fast i nått - typ! Vill ju ceta i VAD å vad som skulle kunna hända om magen växer... Sen vill vi dubbelkolla så vi inte gör nå dumt - en läkare som sagt helst inte och en som sagt att det inre är nå hinder mdd mina risker. Vill ha en tredje åsikt! Nån mer som planerar en fyra!? Grattis lilaemma och greeneyes om jag inte sagt det tidigare :)

• Du och Jag ver2

Kikade in på din kurva MiaPia - hoppas SÅ den går upp igen imorgon och att strecken ökar! Är verkligen er tur nu.

• Du och Jag ver2

Kul tråden vaknat lite till liv =)

Låter lovande Xaxxa! Jag hade med massor med flytningar innan graviditeterna!

Åh, vad jag är avis på er Vi 5 och Greeneyes!!! Snart får ni se era små!

Här har vi hållit på och velat fram och tillbaka om en fjärde - jag vill fortfarande men maken vill ta igen sig lite - vilket jag har full förståelse för! Hoppas på att vi kanske kan köra igång till nästa sommar =)

Tempar inte men använder mig av ff för att hålla koll på allt annat i cykeln. Har senaste cyklerna fått äl på dag 30...jättekul...eller inte! Förhoppningsvis så är det för att jag har delammat (slutade för ca en månad sedan nu), så får se denna gången hur det blir.

Vad använder ni för termometer!? Letar fortfarande efter en bra och SNABB! (helst max 10 sec!)

• Du och Jag ver2
    0fia skrev 2013-10-16 08:10:22 följande:
    Hej igen!

Jag har kört vanlig från apoteket med endast en decimal. Har funkat ok men det tar nog längre tid än 10 sek.... Har du sett denna? Kasnke kan maila och fråga om hur lång mättid det är?!
    Hej!!

Har också en från apoteket - men den tar låååång tid (ca 1min), vilket är för lång tid när nån ropar på en... Dock så hängde det inte med någon länk!? (var ju några år sedan jag köpte min!)En decimal är helt ok, har jag alltid använt!
    greeneyes skrev 2013-10-16 14:00:55 följande:
    Oj, fyra barn - det var ambitiöst jag som velade inför ett andra, haha! Hoppas maken ger med sig då till nästa sommar
    Jag har en termometer som jag beställde från nån av sidorna med äl-tester. Tror att den var från testlagret.se och mäter två decimaler och var snabb, minns dock inte hur snabb.

Jag kommer att fortsätta tempa och använda FF när jag slutat amma. För oss har det funkat bra som preventivmedel tidigare, tål inte hormoner nämligen.
    Haha, ja, först skulle vi bara ha två ;) Men... Men om det blir en fjärde så blir det sista då isf! (ska sterilisera mig då i samband med snittet).
    Kanske inte ge med sig (för han vill ju också ha en till!), men att han får sova ikapp lite och hitta den där orken!

Ja, det är min tanke med - ska det inte bli bebis så får det funka som preventivmedel!

Ska kolla vad de har för några både test lagret och billiga tester!

Älva1973 Oh, nära =) Lycka till när det är dags!!

Xaxxa Ja, hoppas det tyder på det för dig!  Men vet hur det är när man tror å hoppas.

Vi 5 - Vink vink! Jo, tack, de mår bra! "Lillan" är redan 16månader - galet! Å äldsta drygt 5 år! Annars så rullar det på här, man är inte direkt sysslolös ;) (dessutom så utökade jag min hobbyverksamhet till eget företag under föräldraledigheten också ;) Så nu jobbar jag inte lika mkt på min anställning längre!)

Losan - nej vad tråkigt =( Hoppas det tar sig snart igen.

• Du och Jag ver2
    0fia skrev 2013-10-30 10:07:18 följande:
    Hej igen!

Är tillbaks här eftersom jag fått missfall i veckan. Det är helt enkelt dags att börja tempa igen......

Du och jag - jag har nu köpt en omron på apoteket. Den skall mäta på 10 sek men har bara en decimal... 
    nej vad trist 0fia =(  Hoppas det fastnar ett på nytt snart!

Jag slapp skrapning förut och det tog en vecka extra innan ÄL kom igång.
  • Du och Jag ver2
    0fia skrev 2013-11-13 12:44:01 följande:
    När tror ni jag hade äl?  www.fertilityfriend.com/ttc/index.php# 

Kommer till min egna sida!
  • Du och Jag ver2
    0fia - det ser bra ut =)
    Icke gravid här - vi vilar lite just nu ;) Var jättesugen på en 4a, men vi väntar lite så får vi se sen! Men tempar lite för "säkra perioder".

kanske 4a - nej vad tråkigt =( Hoppas att ni får tid för utredningen snart!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*