Inlägg från: Du och Jag ver2 |Visa alla inlägg
  • Du och Jag ver2

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Saga - jag blödde innan rosenroten max en hel dag, med 1-2 dagar spottings... Så ja, det är betydligt bättre med riklig mens - vilket tydligen kan ha att göra med åldern med. Men prova progesteron salvan, den ska vara bra för det med!

• Du och Jag ver2
    0fia skrev 2012-07-18 08:45:29 följande:
    Du och jag - oj, har jag missat det.... Stort grattis! Jag har 10 dagar kvar till BF men är redigt less. Ont i ryggen och en pappa som är svårt sjuk. Tycker bebis kan komma nu så att jag kan få må lite bättre . Sorry för gnäll...
    tack! (har nog inte nämnt det här inne!). Ja, förstår det - jag har ju haft "turen" och aldrig gått längre än 37+1 (som det blev denna gången). Hoppas h*n kommer snart! Lycka till! Jobbigt med din pappa också, hoppas att det är något som går över.
  • Du och Jag ver2

Pillan - jag åt två tabletter (1 morgon och en kväll) Arctic Rosenrot/dag fram till äl, sen b samt e (rena vitaminer, 600mg (eller vad de mäts i??) el 1000 tror jag) som ska göra att risken för mf ska minska. Rossenroten gjorde första månaden att jag TRODDE jag fick äl en v tidigare, så slutade att äta då, visade sig att jag fick äl v efter... Andra omgången misslyckades, men det berodde nog mest på att jag gjorde en operation då, tredje gången hade jag en sjujäkla värk, MÅSTE ha varit ägget jag kände - kändes som en pingisboll passerade...sa till maken att ja, missar dina simmare ägget nu så vette sjutton... Resultatet ligger här å snozar i min famn!

• Du och Jag ver2

Börjar förresten att tempa när mensen kommer igång sen, vill inte äta minipiller som jag gjort tidigare, så tänkte att ja tempar ist! Har ju dock ingen aning om när mensen kommer att dyka upp, med de andra två började jag äta minipiller när de var två mån (kan man börja med fastän man inte har mens), så vet ju inte när det kom igång (ingen mens när jag ätit dem). Så vi får väl se! Sen får vi se vad läkaren säger om en ev ny graviditet när jag ska dit på onsdag, om hon säger ja så KANSKE vi försöker med en fjärde nästa höst - men absolut inget bestämt. Om inte får vi bog fundera ut nå annat preventivmedel än tempning, orkar ju inte tempa i 10-15 år till (el när man nu kommer in i klimakteriet!) (blir det en till så steriliserar jag mig då isf i samband m snittet)

• Du och Jag ver2

Telgebo - spanade in Pernilles karta över flytningar - finns en som heter milky - den skulle jag tolka som vattnig och vit! Går under creamy!

Ang. fyra eller ej - jag har en försvagad livmoder - endast ett par mm tunn, en moderkaka som växte fast vid första förlossningen (som de är oroliga för ska växa fast igen) samt en massa ärrvävnad. Läkarna (de var två) som snittade mig denna gången rekommenderade inte en till graviditet.... Dock så står det inget i min journal om det, och har googlat fram (hamnar självklart alltid här på fl såklart ) och fått fram att de flesta med liknande besvär fått ok för ny graviditet.

Å nej, här blir det inga hormoner igen i min kropp heller - mådde inge bra alls utav dem.

• Du och Jag ver2

Hm, jah gick in i den tråden för att jag ville se testkortet...(så långt orkade jag dock inte gå tillbaka). Efterspm jag började läsa i den andra trpden med. Nu har inte jag läst hela den (men började från början). Tycker faktiskt det va mobbing i den från din sida Telgebo. Alla kan väl för sjutton inte veta alla förkortningar!? Å när hon var gravid tidigare - för tio år sedan - så var det nog inte så troligt att hon var inne på fl samt ff, eller hur!? Vul är ju inte heller säkert att hon gjort tidigare. Tycker det var lågt gjort av dig Telgebo. Det är min mening det.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*