• ius lexis

Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.

Som rubriken lyder Glad

• Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.
  • KlasKristian
    littlepixiegrl skrev 2010-11-07 22:41:27 följande:
    Läste någonstans att det är ett alldels vanligt flicknamn i något land/område, men minns inte var....Balkan?  Klart, man kanske ska fundera på vad namnet har för betydelse i landet man bor i innan man ger det till sitt barn!
    Albanskt så vitt jag vet, så Balkan är typ rätt.
  • diamanten
    littlepixiegrl skrev 2010-11-07 22:41:27 följande:
    Läste någonstans att det är ett alldels vanligt flicknamn i något land/område, men minns inte var....Balkan?  Klart, man kanske ska fundera på vad namnet har för betydelse i landet man bor i innan man ger det till sitt barn!
    Enligt ratsit.se finns det en person med förnamnet Hora.
  • Tidiz
    Dizzykitty skrev 2010-11-07 17:02:49 följande:
    Sixten och Signe.Har överhuvud taget svårt för dom "gamla"namn som är så inne nu.
    Hahaha, kallar min stora dotter för Sixten. Det roligaste är att hon lyssnar på det också. (Den lilla går under namnet Åke. Själv har jag alltid hetat Kurt så det går nog i släkten. )

Fulaste namnet jag vet måste vara Härdis. Svåruttalat är det också.
  • Miss Lau

Jag vet att det är populärt men jag tycker att Elias är totalgräsligt. Bland tjejnamnen finns det flera "kandidater" men Cassandra är bland de fulaste.

• Förväntansfull0406

Jag hette kalle när jag ver liten, tills jag var tonåring och min pappa sa det ÖPPET i affären, fan vad jag skämdes (och nej han önskad einte att jag var en pojke, det bara var så, lille kalle sa han alltid *haha*)

• CarlHerman

Kombinationen Flora och Fauna på tvillingar tycker jag är speciell... Eller så är det så häftigt så att jag inte förstår det.

• Tidiz
    Förväntansfull0406 skrev 2010-11-08 21:50:35 följande:
    Jag hette kalle när jag ver liten, tills jag var tonåring och min pappa sa det ÖPPET i affären, fan vad jag skämdes (och nej han önskad einte att jag var en pojke, det bara var så, lille kalle sa han alltid *haha*)
    Hahaha, skönt att veta att man inte var själv om att ha fel namn när man var liten. Taskig uppväxt vi måste haft. Var du som jag å sprang all världens väg om dina föräldar kallade dig vid rätt namn? Fick jag nångång höra mitt riktiga namn så var pappa arg kan jag säga. :-O
  • Förväntansfull0406
    CarlHerman skrev 2010-11-08 22:01:06 följande:

Kombinationen Flora och Fauna på tvillingar tycker jag är speciell... Eller så är det så häftigt så att jag inte förstår det.

fast, det var ganska ballt faktiskt!
  • CarlHerman
    Förväntansfull0406 skrev 2010-11-08 22:05:00 följande:
    fast, det var ganska ballt faktiskt!
    ja fulhäftigt på nåt sätt, kan inte bestämma mig
Svar på tråden Vad är det fulaste namnet på ett barn du vet, pojk och flicknamn.