• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamma: ja Freja är vackert det med !

angående overallen, jo jag har ett mobilnummer och hela adressen,  ringer helst inte, men väntar tills i morgopn och skickar ett mail då att jag ska ha overallen snarast eller som du säger pengarna tillbaka. vet ju att schenker kan ta lite längre än posten.. men mailkontakten med säljaren är inte ok!  12 feb slutade ju auktionen, och det tog flera dagar att få kontakt med säljaren, hon sa då att de haft sjukt barn som fått uppsäka sjukhus... ja visst det kanske stämmer, men vad är orsaken denna gång kan man undra?

• Glittrax

CA. ja inte är det skönt iaf, trodde först det var foglossning, men det trycker på, sen försvinner det, trycket liksom lättar och foglossning gör ju inte så, det värker ju hela tiden...  när sa bm att Leo var fixerad? jag tycker ju det sparkar på sidorna ändå, men det kanske det gör ändå fast bebisen fixerat sig, eller?

ja Leon är fint.. Skrattande

• Glittrax

nä, nu ska jag ta skrivbordsstolen och rulla mig runt med dammsugaren, bäst att passa på innan nova ska hämtas, får ta vagnen sen till dagis och använda som "rullator"

• Glittrax

fk är ju för knepiga, jag slipper betala tillbaka ca 1200 kr som jag fått av dem för mycket i tfp, står i brevet jag fick idag att jag inte behöver betala tillbaka några pengar eftersom DE gjort fel och att det är en så förhållandevis liten summa.... vaddå liten summa, undrar vart gränsen går!? jaja, får vara glad ändå!

Tror inte jag berättade att sambon vann på postkodlotteriet med..   ibland är det medvind här!

• Glittrax

Barbamamma: åååh vad skönt att du fick sova så bra ändå! själv sov jag som en kratta bara för att sambon inte är hemma och självklart kom Nova halv sju i morse och undrade när vi skulle kliva upp, fick henne att ligga i 20 minuter till, men då körde hon runt som en propeller för att sen ligga still i 2 minuter och sen fick hon nog och låg och slog på mig!Skrikandes

usch, hoppas filippa inte åker på nån magsjuka, skönt att agathon verkar piggare! skönt att få bort en massa leksaker!

apropå ditt namn BARBAMAMMA, har hon i serien lika många antal barn som dig? har undrat men glömt att frågaDrömmer

am zandra: hihi, så Linn röjer runt och Noah städar efter henne... inte lätt när man vill ha ordning!

Xgirl: jag håller helt med i resonemanget att två barn räcker, är mensen på g tror du?

ja skum traderaförsäljare, har inte fått nåt svar ännu, och satte som gräns att vänta på posten idag, tänkte att det kanske kommer nåt meddelande från schenker via posten, fick på mailen sist vet jag, men icke då, så nu blir det att skriva ett argt mail och be om pengarna tillbaka annars anmäler jag denne, är inte så intresserad av att få overallen längre när det är som det är!  struntar fullständigt i om  overallen är randig eller rutig, blå eller rosa... vill inte ha den! får nog tag på en nån annanstans Skrikandes

• Glittrax

barbamamma; alltså den tecknade serien, kom ju på att madeleine i familjen annorlunda har sju barn hon med och heter barbamma på sin blogg!

xgirl: vad knepigt att febern är högre på arvid igen. låter inte kul att den inte försvinner!

vad ska man hitta på till middag, jag känner mig tröttare och tröttare för varje timme som går... Obestämdvi har risgrynsgröt i kylen, oj vilket fredagsmys!  Nova älskar ju det så varför inte...Skrattande

• Glittrax

Xgirl: men stackars arvid då, ja det är ju bra att kombinera ipren och alvedon så kanske febern går ner lättare, det är det enda som funkar då Nova har hög feber!

jag tänkte faktiskt på pannkakor tidigare, då blir det inget tjafs...

gröt fick Nova i morse,  hon ville ha havregrynsgröt..  jag gjorde det till henne, men så blev det så fel då hon märkte att inte jag skulle äta det....skrik en halvtimme bara för det... gaaaah!

• Glittrax

Xgirl; jobbigt att inte mensen kommer.. men du ska se att den kommer!
    Hur är det med arvid nu idag då?

Am zandra:ÅÅH vilken duktig dotter du har som står redan! här började nova KRYPA vid 10 månaders ålder, ålade innan, man ska ju inte jämföra, men lätt hänt!

jo visst blir man lite förvånad av fk, står ju klart och tydligt på deras hemsida att även om de betalat ut fel så ska man betala tillbaka.. men men, jag är nöjd!Drömmer Min sambo fick för mkt för nåt år sen, vet inte om det var i samband med hemvärnsövning eller om det var fp, men han slapp oxå betala tillbaka, men det var "bara" några hundra kronor.

Åh loppis som är så kul! hoppas ni hittar nåt bra och kul! och att nyckeln kommer tillbaka med!
     HAHA. vilka roliga barn du har som slänger blöjor på varandra..

Barbamamma: oj, vilken tur att ingen gjort sig illa på glasskärvorna! Jasså alwin slåss han med, har du märkt nån skillnad på dina killar och tjejer om antingen tjejerna eller killarna slagits mer? om de nu nån gång gjort det.....

Har mailat traderaren igår igen och sa att jag vil ha tillbaka pengarna, men ingen respons, börjar undra om de är bortresta eller nåt, men de bor i södertälje och där har de väl inte sportlov nu? Men sen börjar jag undra vad jag ska ha en fleeceoverall till i slutet på april, OM det är kallt så är den ju bra, men flera plus blir det ju väldigt varmt, vad klädde ni era små i slutet av april förra året? de ligger ju ändå i en vagn...

Ännu en natt har gått utan sambon, det går faktiskt väldigt bra, känns faktiskt skönt att vara ifrån varandra! det behöver vi! 

Vi gick en långsam promenad tidigare jag och Nova, känns ont i fogarna men ligger väl i em istället, ObestämdNova behöver luft men jag med kände jag, så skönt ute, 5 plus... har några butiker här där vi bor, en inredning/blomsteraffär som har underbara saker, men ååh så dyra! de har en hemsida där man kan kika med och handla ifrån, måste bara visa den: 

http://www.frokenfraken.se/

Novas farmor var här igår och tog ut Nova en stund, så hade de gått dit till samma blomsteraffär, Nova köpte jättefina tulpaner till mig, via farmor alltså och hon hade varit så bestämd när expediten frågade om det skulle vara nåt mer i blommorna, han hade föreslagit nåt grönt men ICKE, Nova skulle ha rosasprayade kvistar i buketten till migHjärta så expediten hade tyckt Nova var så gullig, så Nova fick en blomma av honom, och då utbrast hon "JAG ÄLSKAR DEN HÄR BLOMMAN,"! och pussade på den... Kyss

• Glittrax

Äääääntlisch har traderaren hört av sig! sjukdom i familjen, bla bla.... nja.. vad säger man tror inte på det men han undrar vilken bank jag har, han har kontonumret men vet inte till vilken bank han ska föra över pengarna, varför måste han veta det??!!

• Glittrax

am zandra: ååh jättefina grejer på den sidan med, såg såna där ljushus, haha, jag har viljat haft ett sånt lääänge nu, snart blir de väl omoderna och DÅ köper jag väl!  

Svärmor köpte en förpackning med blommiga jättegulliga muffinsformar til mig på den affären igår, prislappen satt ju kvar, fick nästan spader... 55 spänn för dem.. men nu betalade ju hon, men skulle aldrig köpa dem själv! får spara dem tills man fyller år om en månad och tills Nova fyller år!

vilka fynd nigjorde idag! och kul att hitta kläder till dig sådär!

CA: han vann ju några kronor ändå, 4siffrigt kan jag säga....
    oj, vet du hur mkt ni blev skyldiga? känns jättekonstigt att jag slipper betala tillbaka.. det tog ett tag innan detta var fixat, har nog ringt 3 ggr själv och två ggr har två olika handläggare hört av sig, denna som skrivit brevet var en tredje.. Obestämd

jo salva som du pratade om, ceridal funkar jättebra för novas kinder, liten tub som är fet och den är vattenfri så den är jättebra! men ser nu att du köpt ringblomssalva, hälsogrejer brukar ju vara bäst eg! 
    själv läste jag nånstans att det fanns ceridal lotion spray, funderar på att hitta det till nova, hon är så torr över magen så det är inte klokt!

Nova är för lustig.. efter middan blev hon akut kissnödig, och man ser verkligen hur hon försöker knipa, hon går med benen ihop framåt... om nån förstår hur jag menar... ser för kul ut! sen ställde hon sig utanför toalettdörren och kissar en hel flod på mattan! kul!! så det var bara att lägga den i badkaret och på med ajax, kollade på tvättråden och den klarar bara handtvätt! borde ju klara 30 grader i tvättmaskin då? vi får väl se hur den luktar då den torkat!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)