• Glittrax

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

blää, skulle inte sagt så mkt... har hela dagen haft förlossningen i huvudet, kollade på kort i kameran och allt bara kom upp igen... trodde inte sambon tagit så många kort faktiskt.. var inte alls med märker jag,mår skit nu ikväll... vet inte vart jag ska ta vägen med mina tankar.... jag ammade en stund för lillan var så gnällig, tror inte jag ska amma nåt mera när det känns så här illa.. jag mår skit rent sagt, Nova är jättemammig, vill inte äta, borsta tänder, klä på sig... ska bara ha blöja, inte gå på potta eller toa... jag bara gråter och hon gråter.. jag har sån förbannad ångest av allt...

• Glittrax

Nån som vet hur det är med föräldrapenningen för att få den utbetalt denna månad om det nu flyter på, vilket datum är brytdatum, är det den 10e eller är det senare?

Xgirl: ja första edan satt ju fel så den hjälpte inte, sen vet jag inte hur det var med den andra... minns att jag bara skrek..

Am zandra: jag och sambon ska till kuratorn nu på fm, svärmor kommer och är med barnen. det är bara några hundra meter dit så de är ju nära om det krisar för henne, fick ta med bebisen med men tror inte jag kan slappna av och prata då.

när jag ringde kuratorn i to så frågade hon om jag hade nåt ångestdämpande hemma, fick ju legrigan för illamående tidigare, men de låg i en medicinpåse utan nåt namn på vad de heter så jag vågade inte, sen ville bb helst att jag kom in om jag tog tabletterna för att se hur jag reagerade..

igår fick jag journal och brev från neurologen, ska göra hjärn och nackröntgen med, stod även eventuell post partum i journalen, kul att få veta vad för diagnos de ställer.... Skrikandesmen jag var nog inte så med märker jag i torsdags...

igår kväll var lillan jättegrinig, magknip redan av ersättningen?... hon fes och hade sig.. men vi slocknade vid 22.30 och sen sov hon ända till 03.30!! jag tror inte jag vaknade däremellan..

• Glittrax

svarar er alla..

oops, glömde visst skriva det viktiga i sammanhanget..

eventuell post portum depression och nedstämdhet står det,

var till kuratorn idag och frågade om precis det, och hon sa då att hon tror inte jag har någon depression, de kände inte mig på bb, men hon sa att det var bra att de uppmärksammade mig hur jag mådde, men vem har inte lätt till tårar efter en förlossning??!! mår bra mkt bättre u, har nog sovit igen rätt mycket, fått mer kraft, orkar vara ute osv...

jag har ont i nacken emellanåt, tappar saker med höger hand, ibland när jag sitter så strålar det i svanken, får värmekänsla nedåt i benet.. men det är mkt bättre nu, huvudsaken att jag kan gå nu ialla fall, inte nåt konstigt med munnen och svalget

förlåt att jag inte kommenterar era inlägg, men det kommer framöver

lägger en bild i galleriet på nyaste sessan!

• Glittrax

fy vilket snyggt kök pilea, kanonsnyggt!

nu har jag lagt två bilder i galleriet, säg till om ni inte kommer in...

• Glittrax

hej! har varit alldelles för frånvarande här, syns tom på mina favoriter,om det är nya inlägg så är ju trådrubriken markerad... men inte alls nuför tiden, nån som vet varför?!

här är det fullt upp, känns som att man har nåt inbokat så gott som varje dag, är det inte bvc, så är det logoped, tandläkare, tvättstuga, familjerätten, kurator, magnetröntgen...jag hoppas det lugnar sig snart...
    var ialla fall på magnetröntgen idag igen för att röntga hjärna och nacke,för tre v sen var det ryggen jag fick röntgen på, ingen vidare kul undersökning...Gråter men bet ihop så gott det gick, för er som inte vet hur undersökningen går till så runt huvudet så spänns nån ställning och så åker man in i en tunnel, man får inte röra sig, lite pauser ibland för att typ klia sig i ansiktet, när jag kommit in och legat tre sekunder så tänkte jag att nu kliver jag upp och går härifrån... tårarna brändes bakom ögonlocken.... men sen tänkte jag, att herre jäklar, jag ska klara detta, så hade 45 minuter gått.... sen säger sköterskan att vi får se om bilderna blev godkända, annars ringer vi och du får återkomma för en ny röntgen så får vi ge kontrastvätska i armen....Skrikandes får hoppas att man slipper det bara..

sen var det familjeeftermiddag på dagis, han knappt hem från sjukhuset...stress och åter stress... men nu känns det bra att tisdag snart är över!Drömmer

i morgon är det bvc igen med lillan, förra veckan hade hon gått upp 65 gram på 6 dagar, men 2, 5 cm, på lika många dagar!! bvcsköterskan trodde intedet var möjligt, och är skeptisk själv, men så var det 3e sköterskan som vi haft! varför vet jag inte... gången innan så sa den sköterskan att de ville att barnen skule gått upp minst nåt per vecka, men kommer inte ihåg vad hon sa, sen då jag kom hem så såg jag ju att hon gått upp 65 gram, är inte det lite? den skoterskan kommenterade inte det alls... nån som mins vad era bvc sagt för "minsta gå upp i vikt"?

Pilea: haha... vad underbart det låter med så många barn!! jaså du kan tänka dig massor med barn?

Am zandra: men vad jobbigt med mensen och fogarna, visst är det så att för vissa är fogarna värre vid mens? nåt med hormonerna va?

Vilken duktig Linn som fixar dagis så bra, skönt det måste kännas

Xgirl: grattis till Arvid i efterskott, typiskt med ditt presentkort du glömt hemma....Obestämd men kanske kommer flera chanser
     jo problemen med rygg och nacke har kommit efter förlossningen, men det var ingen skada från edan enligt läkaren,
    dock har jag hört att vissa narkosläkare inte ger eda om man har ischias, och det har jag ju haft, nu får man ju inte problem i nacken av ischias men i ryggen kan det ju bli....

Kul med tradera, vad heter du där?Skrattande

Här dog min mormor förra veckan, det kändes väldigt ledsamt, hon hann ju aldrig träffa nytillskottet... det kändes lite kusligt med att en föds och en dör....Obestämd men så är det ju med livet...

Jo om ni andra har några traderaaukioner ute eller på gång så hojta gärna!

• Glittrax

Barbamamma: men oj, ni kunde åka till konfirmationen då?

men surt med abbes glasögon, hade de inte kunnat sagt det?

vi blev fast häromdagen då vi hade varit på en liten utflykt, batteriet i bílen bara dog, så vi tänkte att vi måste få nån som startar bilen, har ju alltid startkablar i bilen, så jag stannade första bästa bil.. en postbil!! Skrattandeoch tur var nog det att det var en smal postbil... för sambon hade parkerat så jäkla dumt, på ena sidan ett staket och jättesmalt, på andra sidan stod ju en bil och där var lika smalt..men postbilen kom in, ingen annan hade ju kommit in där..!! haha.. så det var en himla tur, hade säkert löst sig på nåt sätt annars, men med en gallskrikande bebis för det var tokvamt i bilen och en trotsig och trött Nova så var det skönt att fort få hjälp och åka hem..

Evanor: jobbigt med förkylningsastma, är det annan allergi med i bilden med?

• Glittrax

xgirl: tack, jag mår bättre, dock tyckte min kurator att jag skulle börja med antidepressiva, hon anser att jag är deprimerad.... men jag tycker då inte det..visst är jag nere ibland, men jag vill ju göra saker, jag är bara så trött.. inte så knepigt efter en väldigt jobbig graviditet och ännu jobbigare förlossning, men nu börjar jag få tillbaka krafterna.. känns som kuratorn gärna hade fått mig börja med medicin för att jaginte ska gå på några mer samtal hos henne...Obestämd förrut har jag råkat ut för det, som att de tar den enkla vägen och skriver ut medicin...

ja, man ska skriva i ett papper innan röntgen och bla om man har svårt för trånga utrymmen... jag har inte det, men det där är väldigt smått och trångt.. ger nog olust hos de flesta kan jag tycka! 

dessutom är det ett knackande ljud, allt från 1 minut till 5 minuter, och höga dessutom, jag trodde jag skulle hoppa ur britsen när det värsta knackandet höll på, som en slagborr/kulspruta i huvudet, var man inte knäpp innan så kunde man lätt bli av den där röntgen...
    Obestämd

barbamamma: ja 100 gram kanske det var, glömde ju fråga, men struntar nog i det, lär nog höras när det är "fel"  enligt dem.. dessa mallar på bvc kan göra mig tokig... idag hade ju tösen gått upp 340 gram på en vecka! haha, så det jämnar ju ut sig! Drömmer hon växer nåt enormt i längd .... 1,5 cm till på en vecka... jag kommer nog få en basketspelare!!

jobbigt att du behövde göra röntgen du med.. men det var inget fel alltså?

Fasiken vad less jag blir på min moster... min mormor dog ju här för nån vecka sen, min mamma finns ju inte i livet så jag och mina bröder är ju istället för vår mamma... men nu har min moster som bor i samma stad som mormor bodde bestämt med begravningsbyrån datum för begravningen.

hon sa att hon ville landa i detta att mormor gått bort  ... och det går inte att ändra på datumet säger hon,  fast min ena bror bor 90 mil från där begravningen ska hållas! Min andra bror pratade med henne och sa att vi har ju åxå en talan i det hela, men då sa hon att datumet var bestämt och att vi fick ta hänsyn till resten av släkten och slängde bara på luren!, men vi då??!!! hon har frågat sin son som bor i en annan stad om datumet passade honom... men INTE oss.... hur kan man göra så, det är sättet som gör mig så ledsen... hon kör över oss totalt!! hur hade ni reagerat??!!

• Glittrax

nu är jag å ledsen, men förbannad med, sorry men måste på vräka ur mig.... storyn med min moster bara fortsätter och hon är ju inte klok i huvudet...

För att dra lite kort,  Min mamma var ju obotligt sjuk i cancer i många år och hon planerade hela sin begravning, skrev ner precis hur det skulle vara den dagen vi skulle ta farväl av,  hon ville ha en ljus och fin begravning och skrev tom ner vilken som skulle sjunga under begravningen, vilka låtar osv...hon skapade även dödsannnonsen och vi var oerhört rörda men tacksamma över att hon gjort detta för oss, att ha orken att ligga i sängen och tänka på detta, när man vet att man är på väg att gå bort, jag hittar inga ord för det

Min bror pratade med min moster idag och så säger hon att hon fick ju inte vara med och skriva dödsannonsen osv... Förvånadmen mamma hade ju sin önskan, vi ändrade inte ett dugg på hennes önskan och ska man inte uppfylla sin systers sista önskan??!! då frågar brorsan om varför hon ska hämnas på oss för det, eller vad handlar det om?...  då slänger hon luren till som man!!  jag blir inte klok på vad som kommer härnäst... hur kan man bli så kall och obehaglig! jag vet faktiskt inte hur jag ska göra med begravningen.... som det är nu så vill jag verkligen inte gå....

• Glittrax

nu funkar det att skriva, vad knepigt!

hur har ni det här då? här är fullt upp, men det som är toppen just nu är att sambon är hemma tills 1 september då han börjar på nytt jobb! sååå skönt att få hela sommaren tillsammans! dock är det 10 mil att pendla varje dag för honom, men han har gjort det förrut och det är ju ett jobb!

Meja växer och frodas, väger 6 kilo nu och blir 10 veckor på fredag, jisses vad tiden rusar iväg! kan nån stanna den lite....?...hon ler en hel del nu och det är helt underbart... Nova är så go mot henne och det är aldrig nån avundsjuka, så himla skönt! faktiskt sugen på fler barn..haha.. sjukt eg med tanke på vilken graviditet och förlossning jag hade... men tur man glömmer det jobbigaste.

Jag var till Neurolog förra veckan och trodde ju att det bara var ett "slutsamtal" att summera ihop vad som hände efter förlossningen, men vissa dagar är jag sämre och vissa dar käns ingenting av domningar och ryckningar, i 50 minuter var jag hos neurologen, snacka om att ta sig tid patienterna! så det blir mera tester och prover innan hösten

nu lblev detta ett egoinlägg men skriver mera en annan dag då jag har mera tid, sambon är på bio och jag har en hungrig bebis i soffan som suger frenetiskt på sina fingrar! haha

sköt om er alla!

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)