hej! har varit alldelles för frånvarande här, syns tom på mina favoriter,om det är nya inlägg så är ju trådrubriken markerad... men inte alls nuför tiden, nån som vet varför?!
här är det fullt upp, känns som att man har nåt inbokat så gott som varje dag, är det inte bvc, så är det logoped, tandläkare, tvättstuga, familjerätten, kurator, magnetröntgen...jag hoppas det lugnar sig snart...
var ialla fall på magnetröntgen idag igen för att röntga hjärna och nacke,för tre v sen var det ryggen jag fick röntgen på, ingen vidare kul undersökning... men bet ihop så gott det gick, för er som inte vet hur undersökningen går till så runt huvudet så spänns nån ställning och så åker man in i en tunnel, man får inte röra sig, lite pauser ibland för att typ klia sig i ansiktet, när jag kommit in och legat tre sekunder så tänkte jag att nu kliver jag upp och går härifrån... tårarna brändes bakom ögonlocken.... men sen tänkte jag, att herre jäklar, jag ska klara detta, så hade 45 minuter gått.... sen säger sköterskan att vi får se om bilderna blev godkända, annars ringer vi och du får återkomma för en ny röntgen så får vi ge kontrastvätska i armen.... får hoppas att man slipper det bara..
sen var det familjeeftermiddag på dagis, han knappt hem från sjukhuset...stress och åter stress... men nu känns det bra att tisdag snart är över!
i morgon är det bvc igen med lillan, förra veckan hade hon gått upp 65 gram på 6 dagar, men 2, 5 cm, på lika många dagar!! bvcsköterskan trodde intedet var möjligt, och är skeptisk själv, men så var det 3e sköterskan som vi haft! varför vet jag inte... gången innan så sa den sköterskan att de ville att barnen skule gått upp minst nåt per vecka, men kommer inte ihåg vad hon sa, sen då jag kom hem så såg jag ju att hon gått upp 65 gram, är inte det lite? den skoterskan kommenterade inte det alls... nån som mins vad era bvc sagt för "minsta gå upp i vikt"?
Pilea: haha... vad underbart det låter med så många barn!! jaså du kan tänka dig massor med barn?
Am zandra: men vad jobbigt med mensen och fogarna, visst är det så att för vissa är fogarna värre vid mens? nåt med hormonerna va?
Vilken duktig Linn som fixar dagis så bra, skönt det måste kännas
Xgirl: grattis till Arvid i efterskott, typiskt med ditt presentkort du glömt hemma.... men kanske kommer flera chanser
jo problemen med rygg och nacke har kommit efter förlossningen, men det var ingen skada från edan enligt läkaren,
dock har jag hört att vissa narkosläkare inte ger eda om man har ischias, och det har jag ju haft, nu får man ju inte problem i nacken av ischias men i ryggen kan det ju bli....
Kul med tradera, vad heter du där?
Här dog min mormor förra veckan, det kändes väldigt ledsamt, hon hann ju aldrig träffa nytillskottet... det kändes lite kusligt med att en föds och en dör.... men så är det ju med livet...
Jo om ni andra har några traderaaukioner ute eller på gång så hojta gärna!